کد خبر: ۶۰۰۹۶
تعداد نظرات: ۱۱۸ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با چند دانشجوی دوره تخصصی دانشگاه آزاد:
رئیس گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی با گفتن این جمله که «ما را از هر گونه مصاحبه در این زمینه منع کرده‌اند»، حاضر به مصاحبه با حکیم مهر نشد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: سال گذشته بود که امور آموزشی و پژوهشی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به معاونت علوم پزشکی واگذار شد و بسیاری از صاحب‌نظران، این اقدام را به فال نیک گرفتند و آن را پلهی اول حرکت به سمت انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت برشمردند. امروز اما با گذشت یکسال از این اتفاق، دانشجویان دوره تخصصی دامپزشکی چنین نظری ندارند و آن را مصداق «شتر شیر گاو پلنگی» می‌دانند که تکلیفش مشخص نیست. کمااینکه آزمون بورد سال گذشته را هم به صورت اجباری و هم سراسری برگزار کردند که اولی مصداق قوانین وزارت علوم و دومی مصداق آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت است.

نمی‌دانیم جزء کدام دسته هستیم؟

یکی از دانشجویان دوره تخصصی دامپزشکی به حکیم مهر می‌گوید: «تا دیماه سال گذشته امتحانات دانشکده زیر نظر وزارت علوم برگزار می‌شد. همان زمان اولین امتحان بورد دامپزشکی زیر نظر معاونت پزشکی دانشگاه آزاد اما با همان رعایت قوانین وزارت علوم برگزار شد که یک شتر شیر گاو پلنگی درست کردند که ما نمی‌دانیم قوانین ما زیر نظر معاونت وزارت بهداشت است یا وزارت علوم؟ کمااینکه وزارت علوم می‌گوید مطابق آیین‌نامه‌هایی که به دانشکده‌های مختلف در سراسر کشور ارسال شده، هر دانشکده می‌بایست خودش مجری امتحان بورد باشد؛ به این معنا که در هر گروه، یکی از اساتید آن گروه حضور داشته و مدیر گروه یا یکی از اساتید مورد تایید بر امتحان بورد دانشکده نظارت کند. شرط قبولی دانشجو نیز کسب نمره کتبی و شفاهی بالای ۷۰ عنوان شده بود. بعد از جریان معاونت پزشکی، به ما گفتند که باید همان نمره ۷۰ را بیاورید و امتحان نیز باید تستی باشد.»

وی تصریح می‌کند: «وحشتناک‌تر اینکه رفرنس‌ها و کتاب‌هایی را که دانشجو باید به آن رجوع کرده و نقص اطلاعات خود را کامل کند به ما دادند و گفتند که شما باید اینها را حفظ کنید و از این رفرنس‌ها نمره ۷۰ بیاورید، در حالی که هیچ یک از این رفرنس‌ها را به ما تدریس نکرده بودند و شاید حداکثر ۵ درصد آن تدریس شده بود. در واقع یکماه مانده به آزمون دی و بهمن پارسال این مساله را به ما اعلام کردند. زمانی که ما مباحث دیگری را خوانده بودیم که اساتید به ما درس داده بودند. در ادامه که اعتراض کردیم، گفتند اصلا برای دانشجوی تخصص نباید کلاس برگزار شود. ما هم گفتیم اگر برای دانشجوی تخصص کلاس برگزار نمی‌شود، پس چرا این همه شهریه گرفتید؟ چرا ما را از شهرهای دور و نزدیک به تهران کشاندید؟»

آزمونی که ماست‌مالی شد

یکی دیگر از دانشجویان ضمن یادآوری امتحان بورد سال گذشته به حکیم مهر می‌گوید: «در آن امتحان ۱۰۰ درصد رزیدنت‌ها رد شدند و از آنجا که وضعیت رشته جراحی خیلی خراب بود، میانگین نمرات را از ۷۰ به ۵۵ کاهش دادند. به دنبال این اتفاق سایر گروه‌ها اعتراض کردند اما به هر ترتیبی که بود، قضیه را پیش بردند و اصطلاحا ماست‌مالی کردند. امتحان بعدی اول شهریور و آزمون بورد بود که آنرا سراسری کردند و همه بچه‌ها را مثل آزمون کنکور به تهران کشاندند، در حالی که طبق آیین‌نامه وزارت علوم این امتحان باید به صورت دانشکده‌ای برگزار می‌شد. کمااینکه اگر آزمون زیر نظر معاونت پزشکی است، طبق قوانین وزارت بهداشت امتحان بورد اجباری نیست. یعنی من می‌توانم فارغ‌التحصیل شوم، بدون اینکه بورد داشته باشم. اما اینها هم بورد را به صورت اجباری برگزار کردند که مطابق سیستم وزارت علوم است و هم آزمون را به شکل سراسری گرفتند که مطابق آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت است.»

یکی دیگر از رزیدنت‌های تخصص به حکیم مهر می‌گوید:‌ «سال‌های سال است که در حال فعالیت در حوزه دامپزشکی هستم و صرفاً دلم می‌خواست که برای ارتقای علم و دانش خودم ادامه تحصیل دهم و به هیچ عنوان به دنبال مدرک نبودم. کمااینکه داخل کلینیک هم کسی از من سؤال نمی‌کند که مدرک من چیست و آیا تخصص دارم یا خیر؟ در حالی که تمام جراحی‌ها را به راحتی انجام می‌دهم. اما خودم خواستم درس بخوانم چون اعتقاد دارم که هیچ ادعایی نباید داشته باشیم که همه چیز را بلد هستیم، بلکه باید به دنبال آموزش باشیم. بنده در سال ۹۶ رتبه دانشگاه تهران را هم آوردم و در مصاحبه گفتند نمی‌توانی وارد این رشته شوی چون باید کلینیک خود را تعطیل کنی؛ من هم نمی‌توانستم، لذا به دانشگاه علوم و تحقیقات رفتم.»

وی تصریح می‌کند: «درس‌هایی که به ما تدریس شد و کارهایی که انجام شد از یک مجموعهی دیگر بود. ۳ ماه قبل از امتحان بورد گفتند که این امتحان سراسری شده، در حالی که این کار غیر قانونی است و وزارت علوم بخش‌نامه داده و اعلام کرده که امتحان باید دانشکده‌ای باشد. ما رزیدنت هستیم و قرار نیست کنکور دهیم که بخواهند با چند سوال پیچیده متوجه شوند قبول می‌شویم یا خیر. اساتید دوره تخصصی درک می‌کنند که این رزیدنت اجازه ورود به مرحله بعد را دارد یا خیر. ما این مساله را از اساتید نیز پیگیر هستیم، اما چون فضای دانشگاه آزاد به سمت زورگویی حرکت کرده، مقداری می‌ترسند.»

انگیزه من را گرفتند

وی با بیان اینکه این مشکل را با رئیس دانشکده، معاون آموزشی دانشکده و رؤسای دانشگاه‌های شهرکرد، ارومیه و کازرون که دانشکده‌های دامپزشکی آنها دارای تخصص هستند، در میان گذاشته، می‌گوید: «همه عصبانی هستند. یک بورد سراسری مانند کنکور ایجاد کردند که سؤالات آن اشتباه و ناقص بوده است. ما دیدیم ۷ هزار صفحه کتاب انگلیسی جلوی ما قرار دادند و ۴ ماه زمان داریم که آن را بخوانیم. حرف من این است که خودشان امتحان دهند تا ببینیم می‌توانند قبول شوند یا خیر؟»

این دانشجو ادامه می‌دهد: «انگیزه من را گرفته‌اند. هر دانشجویی که پیش من می‌آید من به چشم کارآموز به او نگاه نمی‌کنم، بلکه به این نگاه می‌کنم که قرار است آینده این انسان ساخته شود. من به او انگیزه می‌دهم که درسش را بخواند، اما امروز انگیزه خود من را کشتند.»

یکی دیگر از دانشجویان تخصص به حکیم مهر می‌گوید: «ما حتی ۱۰ روز پیش برای دکتر تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد نامه زدیم و همه چیز را برای ایشان نوشتیم. ایشان حتی ما را به‌عنوان دانشجوی تخصصی که بالاترین رده دانشگاه است، لایق پذیرش ندانست و حاضر نشد که با ما حرف بزند. در ادامه برای دکتر ولایتی به‌عنوان هیات امنای دانشگاه آزاد نامه نوشتیم و ایشان هم جوابی ندادند. حتی نامه‌ای را که برای وزارت علوم نوشته بودیم، با یک هفته تاخیر تحویل دادیم که شاید جواب ما را بدهند و نیازی نباشد که بحث را به وزارت علوم بکشانیم. اما آنها به ما دهنکجی کردند. قرار بود امتحان شفاهی را یک هفته دیگر بگیرند، اما زودتر گرفتند که به ما حالی بکنند که شما هیچ چیز نیستید.»

وی خاطرنشان می‌کنید: «از یک طرف به ما می‌گویند برای اینکه تقلب نکنید آزمون بورد را به شکل سراسری برگزار کردیم، در حالی که حرف خیلی زشت است.»

متولیان دانشگاه آزاد چه می‌گویند؟

گفتنی است حکیم مهر بنا به رسالت خبری خود و با هدف انتشار دیدگاه‌های متولیان معاونت پزشکی دانشگاه آزاد به منظور روشنگری هر چه بیشتر، به سراغ «دکتر مهدی مرجانی» رئیس گروه دامپزشکی شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی رفت، اما ایشان با گفتن این جمله که «ما را از هر گونه مصاحبه در این زمینه منع کرده‌اند»، حاضر به مصاحبه با حکیم مهر نشد.

 

انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
26
معاونت پزشکی فقط به خاطر
شهریه اضافی گرفتن بود تمام .
پارسال هم که حکیم مهر گزارش زدی اونجا هم کامنت زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
27
دانشگاه آزاد ............ که متاسفانه با بی مدیریتی کامل و ............ رها شده و پاسخگو نیستند
mahmood
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
27
دانشگاه ازاد اسلامی طبیعی است که تمایلی به خروج دانشجوی تخصصی ندارد چرا که منبع درآمد بسیار خوبی است.......
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
1
24
این آزمون به طور کامل باید لغو و اصلاح شود
طبق آیین نامه ی وزارت علوم که بخشنامه ی شماره ی ۳۰/۲۳۲۹۱ دانشگاه آزاد هم آن را ملزم به اجرا کرده است.
امتحان بورد باید در دانشکده برگزار شود و سراسری بودن آن غیرقانونی و فاقد سند قانونی می باشد.
طبق آیین نامه دستیاری وزارت علوم زمان و مکان آزمون باید حداقل یک ماه قبل به دانشجو اعلام شود در حالی که این آزمون ۴ روز قبل مطلع کردند.
حدنصاب قبولی به شدت بالاست،سوالات بسیار غیر استاندارد هستند و امید به قبولی را نا امید کرده اند.پول و جان و مال و آینده و آبروی ما را هدف گرفته اند.
از حکیم مهر خواهش میکنیم به این موضوع سریعا ورود کند
میلیون ها تومان حتی بعضا و جمعا میلیارد تومان پول دانشجویان تخصص دامپزشکی دانشگاه آزاد .......... و آن ها را انداخته اند گوشه ی خانه.
در صورت پیگیری نکردن دانشگاه آزاد از آن ها در تمام محافل قضایی و دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور و غیره شکلیت میکنیم.
فکر نکنند که می توانند به این راحتی ............... جوانی مردم را بگیرند و ما هم میشنیم نگاهشون میکنیم
آقایان دانشگاه آزاد در صورت پیگیری نکردن منتظر ............. باشید
پاسخ ها
بهداشت مواد غذایی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
لطفا در فضای مجازی یک گروهی رو تشکیل بدیم و تمامی دانشجوهایی آزمون جامع که حقشون ضایع شده رو دعوت کنیم..
اینجوری میتونیم راحت تر به دستگاه های دیگه شکایت کنیم و نتیجه بگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
18
آزمون باید به دانشکده ها برگردد،یک قانون بیاورید که بر طبق آن قانون و آیین نامه شما امتحان بورد را سراسری کرده اید؟
دکتر
|
France
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
1
21
بنده فارغ التحصیل دکتری تخصصی هستم ۳ سال دفاع کردم، ولی از بس اذیت کردن دنبال مدرک تخصص هم نرفتم ، کاش کسی بود که علوم تحقیقات رو درست می کرد و دانشجو رو نابود نمیکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
14
.............................
چطور کل رشته ها در شهر خودشان امتحان جامع دادند فقط دامپزشکی باید میمده تهران!؟؟؟؟ ...................
رزیدنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
34
13
حکیم مهر محترم خبر شما بسیار سطحی و مملو از اشتباه است:

- چگونه نظر یک رزیدنت را به تمامی رزیدنت های دانشگاه ازاد تعمیم می دهید؟

-اگر این رزیدنت محترم برگفته ی خود اطمینان دارد، چرا نامی از ایشان نیست؟

-در کدام امتحان بورد ۱۰۰ درصد رزیدنت ها نمره ی قبولی نیاوردند؟؟ کذب محض است و اخبار دروغین نشر داده اید!

-ضمن اینکه بسیاری از گروه ها از نحوه ی سوال ها بسیار راضی بودند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
مشخص است که شما رزیدنت نیستید. دویست رزیدنت در کنار هم در یک گزوه حضور دارند.
شماره خود را بفرمایید . در خدمت هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
Follow this link to join my WhatsApp group: https://chat.whatsapp.com/Ka1W57cVb5SKWYyEendyT
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
تشریف بیاورید به گزوه رزیدنتها و آنجا صحبت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
دوست محترم شما تو باغ نیستی دو دوره قبل ازمون چند نفر قبول داشتیم
چند درصد منابع که جدید اعلام شده تدریس شده
کیا راضی بودن همونایی هم که قبول شدن به سوالات اعتراض دارن
میانگین نمرات رو نگاه کنید رنج نمرات توی یه سطحه بعد یه نفر قبول بشه این نشون میده امتحان استاندارد نیست استاندارد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
میشه بفرمایید دقیقا کدوم گروه ها از امتحان راضی بودند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
مطمعنی شما رزیدنتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
میشه لطف کنین ، بکین چند نفر از صدوده نفر که تو این امتحان شرکت کردن ، به مصاحبه دعوت شدن ،اطلاعاتی که من از دو رشته انگل وقارچ شناسی دارم ،کلا ۳ نفر برای مصاحبه دعوت شدن
رزیدنت ۲
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
رزیدنت عزیز شما که انقد آتیشت تنده چرا خودتو معرفی نکردی؟
اگر تو متن خبر اسم رزیدنت رو نبردن واسه اینه که استاداش انتقام نگیرن ازش
یا رزیدنت نیستی یا ازون ........هایی هستی که همیشه قبولیت تضمین بوده ...........................
جراحی سال گذشته هیچ قبولی نداد و حدنصاب رو از ۷۰ به ۵۵ آوردن
حکیم مهر خبر گزاریه قرار نیس از کل داستان کتاب بنویسه که، در غالب چند سطر خیلی خوب به مشکلات ما رزیدنتها اشاره شده
هیچ گروهی از نحوه سوالات راضی نبوده چرا بی پایه حرف بزنیم؟ شما بگو کدوم گروه از نحوه سوالات راضی بوده که من تو گروه رزیدنتها اسکرینشو بزارم نظرات مردمو ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
خبر اشتباه!؟ دوست عزیز یا مسئول عزیز !
لطفا به خودتون بیایید،طبق کدام بخش نامه و قانون این امتحان را سراسری کردید و این گونه اجرا کردید؟
اگر بر طبق قانون بوده آقا بیایید بگید یه قانون نشون بدید خودتون رو راحت کنید دیگه؟؟؟!!!
..................... ۱۰۰ درصد رزیدنت ها قبول نشده اند؟ باشه ۹۰ درصد قبول نشده اند،الان درست شد؟واقعا متاسفم
ه ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
دوست عزیز(...............) فرض کنیم همه راضی هستند و یک نفر برابر قوانین راضی نیست . چون برابر قوانین راضی نیست پس لطفا به قانون احترام گذاشته و سعی کنیم قانون جاری شود. قطعا قوانین بر اساس عقل عده ای واقعا استاد تدوین شده و چون بدون ایراد بوده تا کنون با حد اقل معترض انجام شده . پس به قوانین برگردیم قبل از انکه ارگانهای نظارتی به قانون برگردانند
مرتضی کوهی اصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
من.در امتحان ورودی دانشگاه آزاد در سال ۹۵ رتبه ۳کشور شدم.پس آدم بیسوادی نیستم.در امتحان بورد دیماه ۹۸شرکت کردم.نمره بالاترین فرد ۶۲ بود.لذا بصورت من درآوردی(معلوم نیست ازکجادراومد) نمره۵۵ را شاخص و اشل قبولی قرار دادند.اگر شاخص نمره ۷۰میبود هیچکس قبول نمیشد.من مرتضی کوهی هستم.نامم را گذاشتم که نگویید گفته هایم ناشی از غرض ورزی میباشد
رزیدنت دوره تخصص جراحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
شما مشخصه که یا رزیدنت نیستید، یا ........ تا پیام بدید...
اینکه این روش احتمان گرفتن من دراوردی است و مغایر با قوانین است درش شکی نیست و دوستان کامل به کلیه مفاد و بندهای قانونی آن اشاره کردند.
بحث بنده این است، ...................
چطور ممکن هست که که ۳ ماه مونده به امتحان ناگهان شیوه برگزاری تغییر کنه؟ چطور ممکنه برای ورودی بعنوان مثال ۹۵-۹۶-۹۷ که با یک سرفصل دیگر درس خوانده اند و امتحانات با توجه به نظرات اساتید خود دانشکده برگزار میشده، ناگهان با نظر انفرادی و شخصی .... به صورت متمرکز با رفرنس ها و مطالب دیگری برگزار گردد؟؟؟
آقای دکتر تدریس ها در حد روستاهای دور افتاده و آزمون مثل NAVLE و BCSE؟؟؟
اگر بنا بر امتحان متمرکز هست، یرای ورودی های همان سالی باید باشد که این تصمیم گرفته شد، تا از ابتدا رزیدنت بداند با چی مواجه هست، و هماهنگونه بر اساس همان رفرنس ها اموزش داده شود!!! آموزش؟؟؟ البته که آموزش خنده دار است...
نه اینکه یک ورودی با سرفصل ها و حتی رفرنس های مختلف آموزش!!! داده شود و در نهایت......... به نوع و شکل دیگری ازش‌ون آزمون گرفته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
....................
من‌و تعدادی از کسانی که گرفتار تصمیمات اشتباه شما شده ایم‌مصاحبه کرله ایم و جز خدا از هیچچچچ کسی نمی ترسیم عین همین مطالب را لازم باشد به رئیس دانشگاه هم خواهیم زد
شما زندگی ما را بهم ریخته اید. .......................
...........................
من پسر بچه‌ بیست ساله نیستم. تا آخرش ایستاده ایم
در ضمن‌اگر با اسم‌خودم‌نمی نویسم فکر نکن‌می ترسم
اتفاقا از وقتی خودم را شناخته ام عادت داشتم حرفم را رودررو و شفاف بگم ..................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
شما تمام مطالعات و تجربیاتت روی دام کوچک باشد بعد بیا بشین چند هزار صفحه اندام حرکتی اسب و جراحی داخلی اسب و جراحی گاو بخون و بعد همه اینها را با تست های بسیار پر نکته جواب بده
بگو ببینم اونوقت خیلی خوشحالت می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
این بازی خطرناکی که آقایون شروع کردند توسط آنان تمام نخواهد شد.
بجای برنامه ریزی کردن برای امتحان سراسری غیر قانونی و گلوگاه درست کردن برای رزیدنتهای علاقمند به یادگیری و سرکوب شور و شوق آنان به کسب علم و دانش کمی هم به درون سیستم دانشگاه آزاد نگاه کنید.
در شهر کرج دهها کلینیک و بیمارستان دامپزشکی فعال هستند .و دانشگاه آزاد نیز کلینیک دام کوچک در منطقه مرفه نشین دارد.
در حالی که کلینیک های خصوصی همیشه پر از کیس است. رزیدنتها عملا وقتشان در این کلینیک بدلیل عدم مراجعه کافی بیمار به بطالت می گذرد
و یا سایر کلینیک های دیگر
شما چه کردید؟چه برنامه ریزی ای داشته اید؟فکر می کنید با برگزاری یک امتحان سخت و کوبنده و ریختن رزیدنتهایی با نمرات ۶۸ و ۶۹ شاهکار کرده اید؟
در حالی که نخ بخیه و دستکش استریل برای کلینیک های خود تهیه نمی کنید. ابزار مناسب جراحی نخریده اید. به روز نیستید.
و حالا تمام ضعف های خود را می خواهید با یک امتحان غیر استاندارد بپوشانید و زندگی شخصی و خانوادگی رزیدنتها را دجار بحران کنید؟
اصلا از درون زندگی آنها و سختی هایشان برای درس خواندن خبر دارید؟
و وادار شدن به پرداخت شهریه های میلیونی در این روزهای سخت و بی رونق اقتصادی و کرونا.شاهکار شما برای کسب درآمد بوده است.
لطفا بدانید که این یک اعتراض موقتی نیست. شما به ریشه زده اید و در واقع به ریشه خود دانشگاه آزاد غیر مسئولانه ضربه زده اید. و به همین دلیل گفتم پایان دادن به این ماجرا از دستتان خارج می شود
شاید اگر روز اول نمرات را حداقل مثل همه جا به زیر نمودار می بردید کار به اینجا کشیده نمی شد
ولی نکردید برادر من
اگر شما مدیریت داشتید و علاقه به رشد و ارتقا کیفیت علمی داشتید ابتدا ساده ترین کار را انجام‌می دادید
رونق دادن به کلینیک های خود.نه اینکه محلی باشد برای ساعت زدن کارمندان و تحمیل حقوق آنها به دانشگاه در حالی که مطنئنم همین کلینیک ها می توانستند خود برای دانشگاه درآمدزا باشند. و خود بخشی از بودجه دانشگاه را بسازند.
اصلا هم اغراق نمی کنم کلینیک های تهران و کرج می توانستند بطور متوسط هر کدام یک میلیارد تومان برگشت مالی داشته باشند ولی حیف که بلد نیستید.
راهش قبلا در کلینیک دانشگاه تهران تجربه شده به اساتید و پرسنل حق درمان داده اند و این انگیزه دادن به اساتید است که ترجیح می دهند وقتشان را بطور کامل در درمانگاه دانشگاه سپری کنند.
شما حتی بخش مهم رادیولوژی را به روز نکرده اید و کافی بود دستگاه پروسسور سی آر تهیه می کردید. کیفیت را بالا می بردید.اما نخواستید و یا به ذهنتان نمی رسد که محوریت یک درمانگاه موفق این روزها کیفیت و نتیجه آن است .................
دو دستگاه بیهوشی استنشاقی در همین کلینیک سعادت آباد دارید ولی بلااستفاده افتاده اند.
و حتی دستگاه آندوسکوپی پیشرفته دارید ولی چند بار استفاده شده؟
عملا هیچ
به خود آیید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
باید در نظر گرفت که کسانی که دانشگاه دولتی مدرک می گیرند امتحان به مراتب سخت تر بد،ن ارفاق نمره دادند.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
7
21
متاسفانه دانشگاه ازاد فقط به فكر شهريه و پوله-
به داد ما برسيد-نه اموزشي و نه نظم و قانوني.
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
1
18
هیچ برنامه ای ندارن همه چی رو با ازمون و خطا میخوان درست کنن و براشون وقت و پول و زندگی دانشجو مهم نیست حالا این وسط هر دانشجو سه بارم که ازمون بده ببینید شهریش چه رقمی میشه
ه ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
15
لطفا از دکتر پیغمبری رییس گروه دامپزشکی وزارت علوم مصاحبه بگیرید و موضوع را پیگیر شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
16
مگه زندگی و پول و عمر ما بیهوده هست؟ باید امتحان را اصلاح کنید مسئولان دانشگاه آزاد،امتحان باید به دانشکده ها برگردد.
این حدنصاب به این بالایی و سوالات به این پر اشتباهی و سختی یعنی چه؟
۵۰۰۰ صفحه رفرنس برای یک امتحان بورد؟ مگر می شود؟
چرا قوانین و بخشنامه های وزارت علوم و حتی خودتان را اجرا نمی کنید؟
چرا اینقدر دانشجو ها رو اذیت می کنید مگر انصاف ندارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
12
..................... چنین گلوگاهی را برای دانشجویان دکترای تخصص درست کرده است به اساتید منتقد خود گفته است
این دانشجویان اول برن درس بخونن بعد بیان امتحان بدهند و اعتراض کنند
انگار ما دانش آموز دبستان هستیم و ایشان هم از جایگاه ناظم مدرسه دستور میدن درس بخونیم.
.............
ما هر روز داریم امتحان پس میدیم آنهم امتحانی واقعی. امتحان ما بر بالین بیمار است که نمره اش یا صفر میشه و باید بطور کامل با نام دکتر خداحافظی کنیم و یا بیست میشبم که رونق کسب و کار و شور زندگی نشاط نتیجه اش است.
امتحانی که شما به ما تحمیل کردید که با دو صدم نمره با نفر قبولی فاصله پیدا کنیم ...............و حذف ما و نابود کردن انگیزه و ذوق و شوق ما
......................
ع ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
16
باتلاق یعنی تخصص دامپزشکی
نه میزارن بری نه میزارن دربیایی از این باتلاق ....................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
6
7
قابل توجه دوستانی که دنبال پیوستن دامپزشکی به وزارت بهداشت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
نه ربطی نداره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
12
دانشگاه آزاد تنها دنبال کسب درآمد هست حتی به قیمت وقت ،سلامت و سرمایه مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
11
لطفا از جانب دانشجویان از دفتر دکتر طهرانچی پیگیری کنید .....................
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
17
(دانشگاه) آزاد=بنگاه اقتصادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
12
بی قانونی در برگزاری امتحان بورد تخصصی دکتری دامپزشکی بیدا میکرد ... فاجعه همچنان در پیش است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
12
.................... فکر می‌کنند عمر و پول و وقت جوونای این مملکت الکیه که بخوان با چهارتا سوال غلط بسنجنش
سوالات غلط دادند و اعتراض هم بررسی نکردند
شما یک صدم رفرنس ها هم تدریس نکردین بعد امتحان میگیرین؟؟
با کدام امکانات دانشگاه آزاد به خودش اصلا اجازه میده دوره تخصص داشته باشه
دانشجو دوره تخصص که یک کیس اسب ندیده تو کل دوره سزاواره بخواد اینقد سوال اسب جواب بده؟؟
شما دستکش هم به دانشجو نمیدادین میگفتین پول نداریم حالا چی شده که میخواین در حد دانشگاه اکسفورد امتحان برگزار کنین
...........................
در شرایط کرونا ............... جون همه را به خطر انداختین همه را جمع کردین متمرکز تهران
...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
16
افتضاح ترین مدیریت و دانشگاه ازاد داره این همه نامه و پیگیری حتی جواب نامه ها هم داده نشده همه رزیدنتا ثبت نام نکردن ترم‌جدید رو و تا زمانی که آزمون به روال سابق برنگرده ثبت نام نخواهیم کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
13
اکثر سوالات غلط و مشکل دار بود واقعا جای تاسف که پیگیری هم نمیکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
16
متاسفم برا خودم که دانشجوی آزاد هستم
سؤالای غلطشون را ببینین خندتون میگیره
الان یک ماه هست همه دارن اعتراض میکنن کسی حتی یه جوابی هم نداده
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
11
از چاله به چاه با خواندن تخصص در زشته ی دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
12
متاسفانه خیلی زشت و تاسف بار که جواب اشتباهاتشون و غلط بودن سوالاتشون و نمیدن و پاسخگو نیستن این عزیزان فک کردن ما هم دانشجوهای کم سن و سال دوره عمومی هستیم که مارو دست به سر کنن اگه دانشجوهای رزیدنت و تخصص نباشن و شهریه واریز نکنن که در دانشگاه و باید برین ببندین ما همچنان سر حرفمون هستیم و تا زمانی که پاسخ اشتباهاتتون و ندین ثبت نام نمیکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
10
http://hakimemehr.ir/fa/news/53132/زیر-و-بم-ماجرای-انتقال-فرزندان-اعضای-هیئت-علمی-از-رشته-دامپزشکی-به-پزشکی

این موضوع خیلی آشنا است.
هدف از بردن دامپزشکی به زیر مجموعه پزشکی چیست؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
10
دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد به دانشجو آموزش نمیدن و وقت امتحانات سخت میگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
10
لطفا حکیم مهر پیگیری کند ببیند چه مقدار آموزش داده اند که این مقدار امتحان میگیرند
ممنونم
..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
6
خواستار پیگیری واسه این وضع نابسامان هستیم لطفا صدای مارو به گوش مسعولیین برسونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
6
چطور میشه ترم گذشته از نمره 55 دعوت به مصاحبه شد و لی این دوره دوستان با نمره 68 69 مردود شدن اصلا معیار چیه نظر شخصی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
6
جالبه بعد این همه اعتراض تازه شرایط را سخت تر هم کردند و دقیقا اونجایی که بی قانونی شده را تشدید کردند و به آزمون کتبی ضریب ۲ دادن ،..................، رسالت شما حکم میکنه آخر با از مصاحبه صرف نظر کردن دکتر مرجانی بحث را تموم نکنید ما رزیدنت این مملکت هستیم ما تمام وقتمون را برای بالا بردن سطح علم این کشور صرف کردیم این حق ما نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
8
...........................
آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟ ما درخواست مصاحبه و شفاف سازی و اعمال آیین نامه قانونی زمان قبولی در دانشگاه رو داریم . فکر میکنم خود مسولین دانشگاه آزاد هم از این همه قانون و بی قانونی سردرگم شدن. اگر پاسخگو نباشند ناچاریم به مقامات بالاتر شکایت کنیم . لطفا رییس سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی دانشجوها رو حمایت کنن .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
17
2
سلام.دانشجوی دوره تخصص باید درس بخوانند. این دانشجویان تخصص دانشگاه آزاد اگر بورد با سراسری ها بدهند 70 که سهله ده هم نمی گیرند. دانشگاه کازرون با یک هییت علمی 20 تا رزیدنت بهداشت دارد و رشته جراحی بدون امکانات و استاد، فله ای دانشجو می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
دوست عزیز چرا خلاف میگید،دانشگاه کازرون سال ۹۶ در کل ۲ رزیدنت جراحی داشته،سال ۹۷ یک رزیدنت جراحی
این فله ای است؟ دانشگاه دولتی شما که بیشتر از این اعداد داشته است.
اگر این فله ای است شما تناژ هستید.
در ضمن تشریف بیارید امتحان بورد آزاد رو بدید ببینیم چند میشید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
خوشبختانه تفاوت رزیدنت دانشگاه آزاد با دولتی این است که شاغل هستند و درس و کار لر کنار هم قرار گرفته است و به همین دلیل علی رغم کمبودهای دانشگاهی افرادی بسیار زبده و قدرتمند هستند و مجبور هستند بخاطر نتیجه در سر بالین و بیزنینس خود حرفه ای باشند و در مقابل نمره بیست یک خرخوان فقط بدرد قاب کردن روی دیوار می خوره پز بده نمره ام بیسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
خدا را شکر شما دانشجوهای دولتی هستید که اداره و شبکه را پر کنید اگر دانشگاه آزادی ها که تمام وقت در حال خدمت رسانی به مردم در بازار آزاد هستند درس دولتی مخصوص پشت میز نشستن هست
رزیدنت داخلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
اره اتفاقا بچه های دانشگاه سراسری خیلی قوی تو درس خودشون رو نشون میدن و در بازار کار زیر دست رزیدنتهای دانشگاه آزاد مشغول کار و کسب روزی هستند
ریاست و مدیریت اکثر بیمارستانهای تهران یا با بچه های آزاده و اکثر کلینیکهای موفق و زبان زد تهران هم متعلق به بچه های آزاده
از حرف تا عمل راه زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
دوست عزیز خوشبختانه با موفقیت فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد طی چند سال اخیر، این بحث مقایسه بین دانشگاه آزاد و سراسری نخ‌نما شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
شما فعلا پردیس و تموم‌کن بعدا راجع به دانشگاه ازاد صحبت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
پول نداشتی دانشگاه ازاد شرکت کنی برادر چرا ناراحتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
اقای محمد داری با مالیات من و امثال ما درس میخونی .اگه سهمیه داری که مفت چنگت وگرنه بدون با صدقه مالیات همین مردم رفتی دانشگاه .شما تامین بودی و بیکار بودی نشستی درست رو خوندی ما دنبال پول در اوردن و دادن هزینه های ادمهایی ......... مثل شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
کلیات جواب دوستان این است که کلینیک دارند و موفقند آمدند دانشگاه آزاد پول بدهند مدرک بخرند ، حالا یک امتحان سخت داددند ناراحتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
اتفاقا نیازی به مدزک خریدن نداریم. خودمون مدرک زنده هستیم و مدرک ما همان انگشتان و چشمان ما هستند که جراحی های موفق انجام میدن.
حالا بعضی ها چشم دیدن ندارن ما را با امتحانات عجیب غریب دنبال نخود سیاه می فرستند
رزیدنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
8
حکیم مهر من چجوری میتونم باهاتون صحبت کنم و از مشکلاتی که این آزمون برام پیش آورد بگم. لطفا راهنماییم کنید صدام به گوش همه برسه... من ۲دوره هستش به خاطر ۱تست مردود میشم تستی که سوالش مشکل داشته و با رفرنس کتاب براشون فرستادم ولی رسیدگی نکردن. من زندگیم نابود شده، آخه کی جواب ای ظلمیو که در حق من شده میده. حق من خورده شده، .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
8
تو رو قرآن به فکر دانشجوهای دانشگاه آزاد باشین
حکیم مهر شما رسانه هستین
از قدرت رسانه ای استفاده کنین جلو این بی قانونی های دانشگاه آزاد گرفته بشه
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
8
این مهم محقق نمی گردد مگر با توجه ویژه به امور دانشجویان که با شرایط پیش آمده در آزمون بورد تخصصی و تغییر به ناحق قوانین باعث در هم تنیده شدن این کلاف سر درگم گردیده است. بذل عنایت به مباحث مطروحه و نظر به اینکه در شرایط تورم مفرط اقتصادی و فزونی بیماری بدست آوردن نتایج بهرورزی بسیار دست نیافتنی تر از گذشته می باشد، نیازمند همیاری مسئولین و همت گماردن به لحاظ شدن خواسته های قانونی و حقانی دانشجویان مهجور می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
7
دوستان ، وقتی که بازیگر ،بازی ......... معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد شدیم ،باید فکر اینجاشم می کردیم ،چراوقتی که تاریخ امتحان رو دقیق اعلام نکردن و یک هفته قبل از امتحان توسایت سنجش دانشگاه آزاد اعلام شد و سه روزقبل با تلفن به دانشجویان ،اعتراض نکردیم ،مگه میشه امتحان جامع رو یک هفته قبل از امتحان بدون انجام مقدمات ،امضای فرم تعهد واعلام آمادگی برای امتحان اومدیم همه تو دوران کرونا از سراسر ایران اومدیم تهران مثل بچه های دبستانی امتحان دادیم ،کافی بود تو امتحان شرکت نمی کردیم ،چون براساس دستوالعمل فرم اعلام آمادگی برای امتحان جامع رو پر نکرده بودیم ،یا وقتی که منابع اعلام شد ،و دیدیم از این منابع به ما درس ندادن و ده هزار صفحه منابع انگلیسی رو گذاشتن جلوی ما اعتراض نکردیم ، چرا زمانی که زیز بم این امتحان به دانشگاه واحد علوم وتحقیقات واگزار شد اساتید اعتراض نکردن ، زمانی که سوالات از جزوات دانشگاه علوم تحقیات طرح شد نه از منابع انگلیسی وسوالاتی رو که اساتید دانشگاه های به غیر از علوم تحقیقات با وات ساپ فرستادن برای آن دوستان در علوم وتحقیقات ،جای جز دکمه دیلیت نداشت ،چرا بعضی از اساتید آزاده نحوه فرستادن سوالات با وات ساپ رو توهین دونستن و تواین بازی شرکت نکردن ولی بعضی دیگر از اساتید با این بازی همراه شدن ،چرا روسایی دانشگاه ها ............... سکوت کردن ، و چرا زمانی که براساسس دستوالعمل امتحان جامع خود دانشگاه آزاد اولین بندش میگه ۳ الی ۵ درس باید امتحان گرفته بشه وامتحان جامع باید پژوهش محور باشه ، ولی زمانی که ده درس اعلام شد برای رشه من و بجای پژوهش محوری کنکور محور شد ،سکوت کردم
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
9
واقعا متاسفم برای خودم که عمرمو برای درس خوندن توی دانشگاه آزاد صرف کردم، دانشگاهی که مسئولین رده بالای اون حتی حاضر نیستند جواب نامه دانشجویان دوره تخصصش را بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
9
اکثر دوستان رزیدنت سن و سالی دارن خودشون تدریس میکنن کلینیک های معتبر دارن همسر و فرزند دارن واقعا توی این وضعیت وقت و انرژی بار اضافه ازمون خطا کردن اقایان را ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
7
یکی به دادمون برسه داریم ............... غرق میشیم.
رزیدنت جراحی.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
13
 متاسفانه این امتحان بورد کاملا غیر قانونی برگزار شده است. سراسری شدن بورد و شبه کنکوری برگزاری شدن ان غلط است. رزیدنت را باید اساتید ارزیابی کنند نه تست های کنکوری از طرفی بدلیل اشکالات بسیار زیاد در سوالات تعداد بسیار زیادی از رزیدنتها متاسفانه با نمره69 موفق نشدند در حالی که در رشته جراحی از کل رزیدنتها فقط 4 نفر با نمره 70 اجازه محاسبه یافتند. ......................... این ظلم بزرگ را در حق رزیدنتها در اوج شیوع کرونا ایجاد کرده است در بخشنامه های وزارت علوم تاکید شده است بورد بصورت دانشکده ای برگزارگردد در حالی که دانشگاه آزاد دامپزشکی را بصورت غیر قانونی به زیر گروه پزشکی برده است . مگر قوانین کشور و مجلس دامپزشکی را به زیر گروه پزشکی برده اند که این دانشگاه به خواست تعدادی محدود و با اهداف شخصی چنین بی قانونی را ایجاد کرده اند؟ در ضمن اگر به زیر گروه پزشکی برده اند پس باید طبق قوانین وزارت بهداشت عمل کنند که بورد در پایان دوره برگزار می شود انهم برای کسانی که می خواهند هیات علمی شوند.
از طرفی در اسفند ماه یک فایلی دست بدست شد بدون اعلام رسمی که لیست منابع را مشخص می کرد انهم چندین هزار صفحه تکست انگلیسی که در طول سه سال دوران تحصیل به هیچ عنوان توسط اساتید معرفی نشده بودند و از روی منابع دیگری امتحانات ترمیک برگزار شده بودند و تصور بفرمایید که چه کسی می تواند دو هزار صفحه کتاب توبیاس را به تنهایی فقط بتواند یک دور روخوانی کند و بخاطر داشته باشد و یا کتابهای مرجع دیگر عملا این امتحان معنی و مفهومش این بود که کسی نتواند از پس آن بر اید و کسانی هم که 70 گرفتند لب مرز بودند و در این امتحان شبه کنکوری افراد زیادی 68 و 69 گرفتند و بسیار غیر منطقی به اسم اینکه مردود هستید تمام زحمات را به هدر دادند دانشجویان دوره های تخصصی دانشگاه ازاد در سراسر کشور از کلینسین های مشغول به کار هستند و توانایی های علمی و عملی آنها بر اساتید دانشکده های خود کاملا مشخص است و افراد مشهوری در بین انها حضور دارند که کلینیک آنها خود یک مرکز جراحی کاملا موفق است و مراجعین بسیار زیادی دارند و همین نکته نشان می دهد در امتحان واقعی که پاسخ گرفتن مناسب بر بالین بیمار است نمره بیست گرفته اند و حالا با یک امتحان پر مسِله اعصاب و روان این افراد را به هم ریخته اند جالب است یک متخصص جراجی را با سوالات بسیار ریز فیزیولوژی باید ارزیابی کننده یا با سوالات مشخص جراحی و کاربردی و در ضمن کتاب تکست معنی و مفهومش حفظ کردن طوطی واری نیست بلکه کتاب مرجع یعنی محل رجوع. حال اینکه در هیچ کجای دنیا چنین توقع نابجایی از حتی متخصص جراحی ندارند که تمام مطالب را حفظ باشد. اگر ............... دانشگاه آزاد قصد دارد با این کار مثلا بگوید کیفیت را بالا می بریم لازم است پاسخگوی نقاط ضعف آموزشی و مادی و وسایل و امکانات دانشگاه آزاد باشد نه اینکه بخواهد با یک امتحان شبه مچ گیری به قلع و قمع رزیدنتها بپردازد.اکنون تمام اساتید دانشکده های دامپزشکی آزاد سراسر کشور با رزیدنتها همراه و همدل هستند و می دانند چه ظلمی شده است. و برگزاری این امتحان مصاحبه با این سرعت و بدون پاسخ دادن به نامه اعتراضی جمعی در سراسر کشور .......................... رسالت آموزش ایجاد انگیزه در دانشجویان است نه اینکه روح آنها را آزار دهد و با امتحانات غیر علمی آنها را از ادامه تحصیل منصرف کنند ریاست محترم دانشگاه ازاد جناب دکتر تهرانچی به نامه جمعی رزیدنتهای سراسر کشور پاسخ ندادند و حاضر به پاسخگویی در مقابل این اشتباه بزرگ دانشگاه آزاد نیستند ...............................
مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری کلیپ جالبی را منتشر کرده است با عنوان اشتباه می کنی کاپیتان که حاکی از سقوط های پی در پی هواپیماهای خطوط هوایی کرده جنوبی بود و بدلیل تعارف های بی جا بین خلبان و کمک خلبان اشتباه مقام بالاتر را گوشزد نمی کردند و نتیجه فاجعه بار بود و در اینجا ما خطاب به مدیریت دانشگاه آزاد عرض می کنیم اشتباه می کنید استاد
یه رزیدنت بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
11
ترم پیش ۴ تا از سوالای ما غلط بود با متن تکست از اساتید خواستیم تا اصلاح کنن تا کسایی که نمرات ۶۸-۶۹ اوردن و سوالات رو هم اتفاقا درست زده بودن قبول شن
متاسفانه با برخورد بسیار بد و دور از شان استاد مواجه شدیم گفتند همینه که هست من میگم این درسته
رفتار بعضی اساتید مثل ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
12
ما خواستار برگشت آزمون به شرایط قانونی و قبلی هستیم
لطفا درخواست این همه مردم این همه دانشجو این همه فرد فرهیخته و دانشجوی تخصص دانشگاه خودتون رو بشنوید و احترام بذارید،این مردم و دانشجو ها در همون کشور و شرایطی زندگی میکنند که شما میکنید آقای مسئول دانشگاه آزاد
ناشناس
|
Mauritius
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
11
دیگر پولی نداریم،سرمایه ای نمانده.خواهشمندیم شرایط امتحان را تسهیل کنید،
واقعا توانی دیگر نمانده از این ظلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
9
به نحوه امتحان بورد وعدم پاسخگویی به سوالات اعتراص دارم لطفا پیگیری شود باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
9
متاسفانه مشکل اینجاست که هیچ کدام از مدیران گروه، روسای دانشکده ها و در نهایت مدیر گروه دامپزشکی در دانشگاه آزاد شهامت استعفا ندارند و هیچ اعتراضی به دکتر طهران چی و دکتر نفر به عنوان معاون پزشکی نمی نمایند، همه در ضعف و سرخوردگی و انفعال هستند، ...................................
کمی به خودتان بیایید،
در دانشگاه آزاد ......... و بی انگیزگی علمی موج می زند،این دانشکده ها، بدون هیات علمی کارآمد،با تجهیزات قدیمی و مستهلک، باچند مدرس حق التدریس بی انگیزه چه کاری و چه هدف مهمی دارند ..............!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
7
متاسفانه دانشگاه ازاد ......... داره انگيزه ي تحصيلو در ما خشك مي كنه و با بي نظمي و ........ و گرفتن هزينه هاي هنگفت زندگي مارو به نابودي مي كشونه،
خواهش مي كنم به داد ما برسيد،
نه پولي برامون مونده و نه انگيزه اي-
تا اين جا هم فقط عشق و علاقه ي ما باعث شده كه هنوز تو مسير باشيم، اخه چرا با سرنوشت رزيدنت يك مملكت اين طوري بازي مي شه،
.....................
كسي به داد ما برسه
رنجیده خاطر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
7
دانشگاه آزاد داره بزرگترین ........... رو ‌به دانشجوهای دوره تخصص خودش می کنه،همه مطالب در مورد نواقص و معایب آزمون گفته شد ولی در طی دوره تحصیلی دانشگاه آزاد یک کلاس عملی برای ما برگزار نکرد در صورتی که کلی هزینه بابت واحد های عملی پرداخت کردیم،بارها و بارها نام واحد درسی چیز دیگری بود و موارد تدریس شده چیز دیگر و بارها استاید ما گفتند که در بعضی موارد کتاب مرجع رو قبول ندارند و موارد دیگری تدریس شد.
دانشگاه آزاد داره بزرگترین بی احترامی‌ رو به دانشجو می کنه یعنی حرفش رو نشنیده می گیره،اهمیت نمی ده!
تا کی می خوایم با این اوضاع ادامه بدیم،بس نیست واقعاً!
وقتی ما هنوز معنی احترام و پاسخگو بودن رو هنوز درک نکردیم چرا دانشگاه تاسیس کردیم!!
دل سوخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
8
این‌ همه زمان و پول و زحمت برای چی بود؟برای اینکه نه بگذارن حرف بزنیم نه درخواستی داشته باشیم،توقع دارند سرمون رو‌ پایین بندازیم حرف ناحق گوش کنیم، ..................
الان یک ساله همه دانشجوهای رزیدنت رو درگیر این مساله کردن،انگار هیچکس رو نمی بینند فقط کار خودشون رو می کنند!!!
اون افرادی که این تصمیم رو گرفتند باید پاسخ گو باشند به چی استناد کردند که همچین شرایطی رو واسه ما پیش آوردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
17
3
با سلام
سوالات خوب و استاندارد بود. ولی نکته زیاد داشت که صرفا بامطالعه بسبار دقیق میشد نمره قبولی را کسب کرد.
بچه ها چون اکثرا شاغل هستند وقت درس خواندن ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
اتفاقا برعکس بچه ها بدلیل تعهدی که داشتند ساعت کاری خود را کاهش دادند و خیلی ها عملا یکی دو ماه آخر خانه نشین شدند. خود طراحان سوال تا حالا بعنوان مثال داروی متوهگزیتال را از نزدیک دیده اند و یا با آن کار کرده اند که از آن سوال طرح کنند؟
و یا سوالاتی که از عمق صفحات تکست ها بیرون کشیده بودنر
نه برادر. اشتباهات خود را گردن بچه ها نیندازید
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
دوست عزیز ، سلام
مثل اینکه شما یا رزیدنت نیستی یا اینکه متوجه نیستی کسی که به این جایگاه رسیده یعنی تا الان ۳ سال درگیر درس خواندن و مطالعه در این رشته بوده ، ولی الان شرایط طوری شده که به جای اینکه از مباحث تدریس شده در این ۳ سال و اساتیدی که خودشان درس دادن امتحان بگیرند ، دارند کتاب ها و مباحث دیگری را اعلام میکنند و افرادی دیگری سوال را طرح میکنند که‌خود اساتید ما هم نمیتوانند پاسخ دهند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
سوالات استاندارد بودددد؟؟؟؟؟ دوست عزیزم، مهربون،،،، اسستااادددد،،،، همین دوره ۴تا سوال با رفرانس براشون فرستادیم که اشتباه بوده. و اینو میتونم قسم بخورم که شمایی که این نظرو اومدی نوشتی اصلا رزیدنت نیستی.
رزیدنت داخلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
شبیه استادا نوشتید
مرتضی کوهی اصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
عزیز دلم،بیا صد صفحه از همون منابع که گفته شده،را به انتخاب خودت تعیین کن،من ازش ۲۰تا سوال طرح میکنم.اگر نمره ۱۴ گرفتی،من دامپزشکی را میگذارم کنار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
من شاغل نیستم و ۱سال درس خوندم ولی به خاطر ۱صدم نمره مردود شدم. این انصافه واقعا. که فاصله من با کسی که قبول شده ۱صدم و بر این اساس و معیار باشه چرا، چون سوالات غیر استاندارد بوده و اشتباه توشون زیاد داشته
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
سوال ،استاندارد !!!!!!!!سوال ۵۴ رشته انگل شناسی کدام سستود در روده ایجاد ندول می کند ؟ جواب براساس کتاب دکتر اسلامی که اتفاقا جزو منابع امتحان بود ،هست رایه تینا اکینو بوتریدا که تو کتاب به شکل واضح نوشته به سستود ایجاد کننده ندول در روده طیور مغروف است ولی جواب پاسخ نامه آزمون رایه تینا تتراگوئنا رو جولب صحیح اعلام کرده بود این اشتباه واضح که نمره ۶۹ یک طرف رو ۷۰ میکنه ونمره ۷۰ یه بندخدا رو ۶۹ وحتی نمره یه نفر دیگه رو به ناحق از ۶۹ به ۷۰ میرسونه این شما میگین سوال استاندارد !!!!!!!!!!! رو دو سال دیگه هم من بحث جدی دارم که مجال نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
شما تشریف ببرید بفرمایید آیین نامه ی وزارت علوم که به شما ابلاغ کرده و دلنشگاه شما هم به کل واحد ها ابلاغ کرده و شماره نامه اش هم بالا نوشتیم.
اون رو با مطالعه بسیار دقیق موفق به کسب حقیقت خواهید شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
1
4
چرا دامپزشکی باید به زیر معاونت‌پزشکی برود؟
جواب روشن است. دیگه با دانشجوهای بی تجربه و جوان‌دوره عمومی طرف نیستید.
مسئوالان دانشگاه آزاد هدفشان‌از اینکار مرتبط کردن رشته دامپزشکی و پزشکی و دندانپزشکی با هم بود.
حالا چه سودی بردند؟
خب خبرش که علنا همه جا پخش شد ۱۲۳ نفر ............ با قبول شدن در رشته دامپزشکی در شهرهای دورافتاده با این کار می توانستند در درون یک معاونت بنام‌علوم‌پزشکی انتقالی بگیرند و بروند به رشته پزشکی و دندانپزشکی
بدلیل قدرت آقایان کسی هم‌جلویشان نمی توانست بایستد ولی خوشبختانه با کمک رسانه ها ........... بر ملا شد
اکنون هم با این تصمیمات نابخردانه سعی دارند انتقال دامپزشکی به معاونت علوم پزشکی را هدفمند نشان دهند و ........... را بپوشانند.
هر جه سخت گیری،بیشتر بویژه در امتحان برد و عدم‌کوتاه آمدن در زیر منحنی بردن نمره خودنمایی بیشتر در پوشاندن حقیقت ماجرا واین تخلفی بسیار بسیار بزرگ است و در مرحله بعد آقایان را به ددادگاه خواعیم کشاند تا با زندگی جوانان این مملکت بازی نکنند و حتی به نزد رهبر انقلاب شکواییه خواهیم رد
........................
شوخی نیست که حداقل بیست نفر نمره ۶۸ و ۶۹ گرفتند و تعداد قبولی های لب مرز با نمره ۷۰ به همین تعداد باشد و اینها بیسواد باشند و ردشوند و مشکلات خانوادکی و شغلی برایشان ایجاد شود بخاطر یک صدم نمره
تمام این جریان گریه آور فقط بخاطر اعمال غیر قانونی این معاونت مندرآوردی است
رزیدنتی که عمرش تلف شد!
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
10
واقعا نهایت ظلم هست که من و دوستانم‌در رشته های مختلف چندین ماه درس بخوانیم‌ برای امتحان بعد سوالات بی منطق و صرفا برای سختگیری رو از تو جدول و پاورقی یک کتاب ۱۰۰۰ صفحه ای بدن که اصلا و ابدا تو آینده ی کاری ما مورد استفاده نیست! یا مطالبی که اساتید ما حتی یکبار هم از انها در کلاس صحبت نکردند ولی مثلا طراح سوال بواسطه ی کارش در آزمایشگاه همه را از مسائل ریز و جزئی ازمایشگاه سوال کند !
خلاصه بگم من افرادی رو که چنینی تصمیمی‌گرفتند بدون توجه به عواقبش حلال نمیکنم چون الان ۴سال عقب افتادم و رویی ندارم به خانوادم بگم ۴ سال که سختی کشیدم و بی فایده بوده!
رزیدنت طیور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
8
برام خیلی جالبه که من با برخی از این مسئولین دانشگاه صحبت کردم و خودشون میگن حق با شماست ولی ما نمیتونیم کاری کنیم !!!!
میگن ما فقط مجری هستیم و باید قوانین رو اجرا کنیم ، و یکی از این آقایون به خودم گفت تو هر قانون جدید یه سری باید فدا بشن و الان نوبت شماست !!
یعنی اصلا براشون مهم نیست این فدا شدن یعنی ۴ سال زندگی دوستانم و خود من و همسر و فرزندم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
3
ممنونم از حکیم مهر بخاطر انتشار دادن این خبر
لطفا از مسئولین دانشگاه آزاد مخصوصا دکتر طهرانچی ‌دکتر ولایتی شخصا این موضوع پیگیری شود که دلیل بردن دامپزشکی به زیر مجموعه علوم پزشکی چیه؟؟؟ و چرا فقط باید امتحان بچه های دامپزشکی در تهران بصورت متمرکز برگزار بشه و اینکه سلیقه ای عمل کردن حد نصاب نمره در دو دوره متوالی چه دلیلی داره غیر از اینکه قانون درستی وجود نداره و اگه داره دانشگاه آزاد به اون پایبند نیست
و در آخر لطفا حکیم مهر امکانات دانشگاه آزاد را مخصوصا در شهرهای شهرکرد کازرون و ارومیه به اطلاع عموم برسونه اگه واقعا با این امکانات ما مستوجب چنین امتحانی بودیم ما دیگه هیچ حرفی نمیزنیم ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
1
3
با سلام
ببینید موضوع پیچیده نیست، دانشگاه آزاد اهداف مشخصی داشته از سرپیچی‌کردن از قوانین وزارت علوم که خب الان در یک تنگنا قرارگرفته چون آنها سرمایه‌های علمی این مملکت رو در حال تخریب هستند چرا که نحوه تدریس در هر دانشگاهی متفاوت هست و نمیتوان سوالهارا فقط یک نفر طراحی کند و در نهایت یک امتحان بسیار مضحک و بی اساس گرفته شود، چرا که افکار بسمتی جز اینکه دانشگاه آزاد هدفی جز دریافت پول از سرمایه‌های علمی و فرهیخته کشور ندارد و مسؤلیتی نسبت به دانشجویان خود در آخرین رتبه عالی دانشگاهی ندارد. لازم بذکر هست نمی‌شود وزارت خانه یک کشور دستوری را ابلاغ کند با این مضمون که امتحان جامع دوره دستیاری دکتری تخصصی باید دانشکده‌ای برقرار شود و یک نماینده اجرایی آن مثل دانشگاه آزاد از اجرای آن سر باز زند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
2
باید دید اهداف دانشگاه آزاد چه می‌باشد که از دستور وزارتخانه کشور که برای همه دانشگاها لازم به اجرا هست سرپیچی می‌کند و چه منفعتی در پی دارد که رسما در حال تخلف هست؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
4
حداقل تعداد ساعات تدریس و با تعداد صفحات تکست معرفی شده یک مقایسه میکردن بعد ازمون و برگزار میکردن خیلی از کلاسای عملی ما اصلا برگزار نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
5
اگر سیستم و نحوه ازمون مشکل نداشت به راحتی مسولان جواب میدادن و طبق بخشنامه ها از صحت ازمون دفاع میکردن ولی عدم پاسخگویی به جز اینه که سعی در کتمان چیزی دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
5
واقعا متاسفم به خاطر اینجور انتقام گرفتن ها از رزیدنت هایی که با هزار امید و آرزو اومدن ادامه تحصیل بدن. با اینجور سوالات که از توشون به طور قطع و با رفرنس ۴_۵ تا سوال غلط میشه پیدا کرد. من این سوالات رو به سازمان بازرسی کل کشور میفرستم، چون حقمو خوردن. و با توهین کردن به من و بقیه، اصلا سوالات رو اصلاح نکردن. ..............
مرتضی کوهی اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
5
ما رزیدنتهای دامپزشکی فقط میخواهیم به قانون عمل شود.
لطفا از مسئولین برگذاری آزمون بخواهید،بفرمایند قوانین و اساسنامه این امتحان کجا بوده،بیاورند.منابع امتحانی دیماه ۹۸ را کجا اعلام کرده بودند؟در چه تاریخی اعلام کرده بودند؟چرا شاخص فعلی نمره که الان ۷۰مصرانه در نظر گرفته شده،در امتحان دیماه ۹۸ گروه جراحی،به ۵۵ تقلیل پیدا کرد؟علت کاهش شاخص قبولی از ۷۰ به ۵۵ چه بود؟چرا ۵۵؟چرا ۵۰نبود؟
.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
6
ابن که کسی کارکنه منطق میگه ایراد نیست کسی که تخصص میخونه حداقل بالای ۲۷ سال سن داره اگر کار نکنه از کجا بیاره و هزینه گزاف دانشگاه آزاد پرداخت کنه .حتی گاهی هزینه تحصیل ازهزینه تحصیل درخارج ازکشورم بیشتر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
7
بسیاری از سوالات بورد غیراستاندارد و دوپهلو بود و به اعتراضات اصلا رسیدگی نشد حتی سوال از فصولی که حذف شده بود داده شده بود.تعدادی از سوالات غلط بود.
منابع بورد با منابع تدریس شده در دانشگاه متفاوت بود و این مصداق کامل بی عدالتی میباشد
..................
ماه ها تلاش رزیدنتهای دانشگاه آزاد که اکثرا شاغل نیز میباشند با این ظلم مسلم به باد رفت و حتی احدی از مسئولین حاضر به پاسخ گویی نشد!!!
رزیدنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
9
با سلام.
بنده دوره دکتری عمومی را در دانشگاه دولتی گذراندم و در حال حاضر رزیدنت دانشگاه آزاد هستم.
متاسفانه در دانشگاه آزاد دیگر تقریبا هبچ گونه آموزشی وجود ندارد. کلینیک های دانشگاه آزاد کاملا رها شده اند و اساتید هیچ گونه عملکرد آموزشی و احساس مسولیتی در قبال دانشجویان ندارند. این شرایط با شیوع کرونا وخیم تر هم شد و دیگر حتی دسترسی به اساتید برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان نیز تقریبا غیر ممکن شده است. حال دانشگاه آزاد با اجرا طرح جدید برگزاری آزمون بورد، قصد در توجیه عملکرد ضعیف آموزشی خود دارد و هر گونه اعتراضی به عملکرد آموزشی اساتید و وضعیت کلینیک های دانشگاه را با پاسخ یکسان اساتید: (( شما باید خودتان مطالعه کنید تا آزمون بورد را قبول شوید. اگر میخواهید بروید بیرون کار کنید! )) مواجه می شویم.
از وزارت محترم علوم، سازمان دامپزشکی کشور و خبرگزاری محترم حکیم مهر درخواست پیگیری موضوع را دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
8
کسی که قراره فقط درس بخونه باید بورسیه باشه .آیا دانشگاه آزاد دانشجو هاشو بورسیه کرده که توقع داده کار نکنند ؟ کسی که بورسیه میشه کمک هزینه تحصیل میگیره آینده شغلی و کارش هم تضمین شده است و از بدو تحصیل استخدام میشه . لطفا یک هیات علمی بیطرف با یک حقوقدان جزوات تدریس شده در کل دانشگاهها و سطح سوالات آزمون با رفرنس معرفی شده برای آزمون و کلید سوالات هر رشته رو بررسی کنند اینکه آیا سوالات استاندارد بوده ؟ آیا زمان و عنوان معرفی رفرنس قانونی بوده . نمیشه فقط چون دانشجو هستیم تمام مشکلات و قصور رو به گردن دانشجو انداخت چون دیوارش کوتاه تره .حداقل انتظار از مسول یا مسولین مربوطه این بود که حداقل تا الان یک جلسه با دانشجویان جهت رفع مشکل داشته باشند .این توهین به شخصیت دانشجو با تحصیلات بالاست که حاضر به حتی مصاحبه با خبرنگار نیست چون جواب منطقی به دانشجونمیدن لطفا حداقل با خبرنگار حکیم مهر مصاحبه کنید . واقعا مطمئن هستید که دانشجو درس نخونده میتونیداز خانواده هاشون سوال کنید .ما قبل از اینکه دانشجوی تخصص باشیم پزشک بودیم و کار میکردیم اگر درس نمیخوندیم دو روز هم‌نمیتونستیم کارکنیم . شما با این لحن صحبت کردن و ایراد به اینکه دانشجو درس نخونده کل سیستم آزمون و قبولی در دانشگاه آزاد رو زیر سوال بردید . یعنی شما دانشجویی که درس نمیخونه و بی انگیزه است رو قبول میکنید . درنهایت همه رو مجبور میکنید ازتحصیل انصراف بدن و این تنها دانشجو نیست که متضرر میشه بلکه ضررش بیشتر متوجه دانشگاه آزاد میشه حتی در آینده و حداقل اینه که بار مالی برای دانشگاه آزاد داره دانشجو میتونه انصراف بده اما کارمند واستادی که برای این دوره استخدام کردید که انصراف نمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
10
استاد گرامی
حاضر هستید با من مسایقه جراحی بدهید.محل مسابقه هم یک مرکز سگهای بی پناه باشد که حیوانات آنجا سودی ببرند.من درخواست جراحی زانو و یا ارتوپدی نمی دهم چون با توانایی های شما اشنایی دارم ..............
فقط اوریوهیسترکتومی
شروع کنیم ببینیم چند تا را در گایان فقط 4 ساعت به انجام می رسانیم و کدام طرف خونریزی کمتر و برش معقول تری بکاربرده است
...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
7
دانشگاه آزاد اسلامی مسئولان محترم
این همه نظر دانشجویان خود را می بینید؟
این حجم از مخالفت با تصمیمات شما و نارضایتی عمومی در دانشجویان رزیدنت خود را می بینید؟
آیا می دانید این دانشجویان خانواده دارند؟ آیا می دانید همسر دارند؟ آیا می دانید سن آن ها از سن شما بیشتر نباشد کمتر نیست؟
دیدید؟ آگاه شدید که چه مشکلاتی دارند؟ چه مشکلاتی را ایجاد کردید؟
آگاه شدید که چگونه برخلاف قانون و آیین نامه های وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران عمل کرده اید؟
حال توجه کنید و چاره ای بیاندیشید،تا قبل از این که شرایط از این بدتر شود،این مشکلات را درون دانشگاه خود حل کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
7
این بحران را باید از زوایای مختلفی دید برخلاف آنچه در مورد دانشجویان دوره عمومی و دانشجویان رزیدنت دانشگاههای دولتی می بینید که میانگین سنی کمتر از بیست و پنج سال هستند در دانشگاه آزاد معمولا رزیدنتها میانگین سنی چهل سال دارند. و دارای خانواده و فرزند هستند. و مشکلات را مضاعف می کند.
بعنوان نمونه اینجانب وقتی ناجوانمردانه با نمره 69 افتادم مشکلاتم با همسرم بسیارشدید شده است و دوباره که کتاب دستم می بینیه دوباره در خانه اخم و تخم و ناراحتی و قهر شروع می شود
این دانشگاه را افرادی فاقد درک عمیق از جامعه و دانشجویان تشکیل داده اند و فقط نوک بینی خود را می بینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
7
متاسفانه در بورد تخصصی بهداشت مواد غذایی از بعضی دروس امتحان گرفتن که اصلا در طول 2 سال گذشته اصلا تدریس نشده بود
ضمن اینکه دسته بندی سوالات کاملا مسخره بود
مثلا وسط سوالات درس شیر یباره 5 سوال آبزیان بود و بعد دوباره سوالات شیر
یا در سوالات درس گوشت یباره سوالات لبنیات و آبزیان دیده میشد
ضمن اینکه چند سوالش چند جواب درست داشت
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
6
سوال ،استاندارد !!!!!!!!سوال ۵۴ رشته انگل شناسی کدام سستود در روده ایجاد ندول می کند ؟ جواب براساس کتاب دکتر اسلامی که اتفاقا جزو منابع امتحان بود ،هست رایه تینا اکینو بوتریدا که تو کتاب به شکل واضح نوشته به سستود ایجاد کننده ندول در روده طیور مغروف است ولی جواب پاسخ نامه آزمون رایه تینا تتراگوئنا رو جولب صحیح اعلام کرده بود این اشتباه واضح که نمره ۶۹ یک طرف رو ۷۰ میکنه ونمره ۷۰ یه بندخدا رو ۶۹ وحتی نمره یه نفر دیگه رو به ناحق از ۶۹ به ۷۰ میرسونه این شما میگین سوال استاندارد !!!!!!!!!!! رو دو سال دیگه هم من بحث جدی دارم که مجال نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
3
باسلام
از مسئولین عزیز خواهشمندم فکری به حال دانشجویان دوره تخصص کنند.واقعا در حق این عزیزان ظلم شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
6
این خبر کاملا درسته من خودم رزیدنت هستم .تا لحظه آخر نه مکان آزمون و نه زمانش مشخص بود و نه منابع بوردش. با هر مصیبتی بود امتحان رو دادیم از دانشگاه ما فقط یک نفر قبول شد که در مصاحبه هم اون یک نفر رد شد. یعنی از دانشگاه ما در بورد دی ماه گذشته هیچ کس قبول نشد. اعتراض کردیم راه به جایی نبرد.نامه نوشتیم .............. گفتن حرف بیهوده میزنید. این ترم ام به خاطر کرونا شرکت نکردیم. چه وضعی برای ما درست کردید بعد از این همه هزینه کردن و گذاشتن عمر جوانی همه ما رو دچار افسردگی کردید. ............ چطور شبها راحت میخوابید ................... .آیا فریاد رسی هست؟ چرا در آزمون بورد باید یک استادی غیر از استاد خودم من رو قضاوت کنه. آدم واقعا تعجب میکنه از این همه بی تفاوتی ..... کسانی که ........ بالاترین مدرک دانشگاهی این کشور رو دارن انگار در این جامعه و مشکلاتش زندگی نمی کنن با بدبختی پول دانشگاه رو تامین کردیم برخی بچه ها زمین و داراییشون رو فروختن تا پول شهریه رو بدن و حالا ما رو توی بن بست گذاشتن .قانون بورد اینه که اگر دو بار رد بشی برای بار سوم باید اجازه از کمیسیون بگیری و بار سوم هم اگر رد شدی باید خداحافظی کنی . یکی رو میشناسم برای بار سوم ردش کردن اصلا نمیدونه باید چیکار کنه . همه مون خودمون رو باختیم و ما رو به خاک سیاه نشوندن. آخه این چه وضعیه چرا هیچ کس رسیدگی نمیکنه یعنی هر کاری که خواستن باید با ما بکنن؟ آزمون بورد رو به دانشکده ها برگردونین ........................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
4
حکیم مهر خواهش میکنم به داد ما برس هیچ کس هیچ کاری نمیکنه. هزینه و زندگی و عمرمون رو گذاشتیم حالا ما رو گرفتار یه آزمون غیر استاندارد با قضاوت اساتیدی غیر از اساتید خودمون کردن. ترم پیش در رشته ما فقط یک نفر قبول شد اون هم در مصاحبه بعدش رد کردن این ترم هم فقط یک نفر آزمون کتبی رو قبول شده. اگه این آزمون استاندارده پس چرا قبولی نداره. لطفا یکی به فریاد برسه. مسبب این همه ناراحتی و رنج کسانی هستن که هیچ توجه و شناختی از دانشجو دکتری دانشگاه آزاد ندارن. افرادی که به خاطر شوق به تحصیل عمر و زندگی و پولش رو گذاشته و در عوض هیچی عایدش نشده. .................... انگار که در این جامعه که گرفتار تحریم و جنگ اقتصادی و طاعونی به نام کرونا ست زندگی نمیکنید. با بیچارگی پول دانشگاه رو در این وضعیت تامین کردیم و بدون هیچ تمرکزی در سایه کرونا و کار در محیط های آلوده باید زندگی رو بگذرونیم و درس بخونیم. ............. انگار در مملکت خودتون هم زندگی نمیکنید. ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
5
0
باید باسواد بود ، حال هرکجا میخواند امتحان بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
دقیقا.
اما ...
.................. سه سال منابع دیگری را بخوانی و امتحان دهی و بعد از سه سال فقط چند ماه مانده به امتحان جامع چند هزار صفحه جلوت بگذارن بخون ..................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
۲- الف) طبق بخشنامه ی شماره ی ۳۰/۲۳۲۹۱ برای رشته ی جراحی و بخشنامه های مشابه برای رشته های دیگر “سفرفصل و برنامه ی مصوب وزارت علوم” برای اجرا به تمام واحد های دانشگاه آزاد و سازمان مرکزی توسط رییس وقت دانشگاه آزاد به امضا رسیده و ابلاغ شده.
ب) در این سرفصل بازنگری شده که توسط وزارت علوم صادر شده و دانشگاه آزاد آن را بخشنامه کرده و قابلیت اجرایی باید داشته یاشد صراحتا اعلام شده است که “ طول دوره و شکل نظام” توسط قوانین وزارت علوم باید باشد
ج) قوانین وزات علوم که طول دوره وشکل نظام در دانشگاه آزاد باید مطابق آن باشد چیست؟
یکی از مواردش که ما به آن نیاز داریم: آزمون جامع باید توسط اساتید راهنما و مدیر گروه آموزشی دانشکده برگزار شود( دانشگاه آزاد آن را اجرا نکرده و توسط اساتید غیر راهنما،مدیر آموزشی غیر واحد دانشگاهی، و مکان غیر واحد دانشگاهی) برگزار کرده است.
طبق قانون وزارت علوم مراتب آزمون جامع بایدحداقل یک ماه قبل به اطلاع دانشجو برسد( دانشگاه ازاد ان را اجرا نکرده و تقریبا ۵ روز قبل اطلاع رسانی کرده)
طبق قانون و آیین نامه ی دکتری وزارت علوم که به امضای وزیر وقت رسیده «میانگین»نمره ی قبولی برای ازمون جامع باید ۱۶ باشد.
یعنی شما می توانید کتبی را ۶ شوید، شفاهی ۱۰ شوید.
فرقی ندارد،شرط ورودی وجود ندارد،در ایین نامه وزارت علوم شرط ورودی وجود ندارد( دانشگاه ازاد شرط ورود گذاشته است و تخلف کرده است)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
2
چرایی انتقال دامپزشکی به معاونت پزشکی در دانشگاه آزاد همیشه برایم جای سوال بوده است. و چرا عملا دامپزشکی به زیر مجموعه وزارت بهداشت وارد نشد و حتی چندی پیش در زمان اختلاف با شهرداری در زمینه استقرار مطب های دامپزشکی در واحدهای مسکونی معاونت حقوقی وزارت بهداشت رسمی دامپزشکی را طرد کرد و ماجرایش بس،طولانی است
ولی چرا دانشگاه آزاد خودسرانه و با دور زدن قانون اینکار را کرده چه نفعی در آن بوده که از میان خبرها متنی که در ادامه می آید را در جستجو بین خبرها یافتم:
ماجرای تخلف دانشگاه آزاد در انتقال دانشجویان دامپزشکی به پزشکی

لاریجانی با اشاره به موضوع انتقال دانشجویان دامپزشکی بدون کسب حداقل نمره به رشته پزشکی در دانشگاه آزاد که این روزها جنجال به پا کرده است، گفت:  یک مصوبه شورای انقلاب فرهنگی دارد که بر اساس آن با تصویب وزیر بهداشت و وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد فرزندان اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند با کسب  ۹۲ درصد دنمره تغییر رشته بدهند البته دکتر طهرانچی در زمان ریاست خود اشکالاتی به این مصوبه گرفته بودند به هر حال متوجه شدیم که دانشگاه آزاد اسلامی از یک سال و نیم پیش بدون اینکه وزارت بهداشت در جریان باشد نقل و انتقالاتی بدون شرط لازم از رشته دامپزشکی به پزشکی لازم انجام داده است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد برای این افراد که بر طبق مصوبه شرط لازم برای انتقال را نداشتند این شرط را گذاشته بود که اگر منتقل شوند و دو ترم معدل بالای ۱۵ داشته باشند، می توانند در رشته زشکی ادامه تحصیل بدهند و اساتید در طول این یک سال و نیم برای گرفتن این مجوز به ما مراجعه کردند و مدارکی ارائه کردند که دانشگاه آزاد و وزارت علوم با انتقال موافق است و اگر وزارت بهداشت موافقت کند انتقال ها انجام می شود.

لاریجانی گفت: ما وقتی مدارک را بررسی کردیم دیدیم که نقل و انتقالاتی بدون مجوز وزارت بهداشت انجام شده است و به فرزندان هیئت علمی که در کنکور امسال شرکت کرده بودند نیز دانشگاه آزاد اعلام کرده بود که امسال نیز می توانند از این امتیاز استفاده کنند و  آنها را متوقع کرده بودند که اینکار انجام شود ضمن اینکه آن زمان ما قانونی گذاشته بودیم که اگر دانشجویی به خارج از کشور برود تا پایان تحصیل نمی تواند به ایران بازگردد و برخی دانشگاه‌های مناطق ما مثل کشورهای همسایه ۵۰۰ نفر دانشجوی ایرانی جذب کرده است که ما مجوز آن دانشگاه را لغو کردیم یا دانشگاه دیگری هزار دانشجو در صف انتظار دارد و دیدیم که جریان دور زدن کنکور راه افتاده است.
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
تعجب می‌کنم از همکاران رزیدنت خودمون که قبلا اطلاع داده شده بود که برنامه اموزشی رزیدنسی مشکل دارد و پایه این مشکل انتقال اون به معاونت پزشکی هم نیست، همیشه هم ستادی ها منشا مشکل نیستند عدم همکاری دانشکده ها هم هست، زمانی که شمایی که دوره عمومی تموم شده و تازه فراغ التحصیل شدید و بدون هوا گیری وارد دوره تخصص شده اید مطمئنا خروجی مناسبی نخواهد داشت، زمانی که دانشجو رزیدنت را مجبور می‌کنند سر کلاس عمومی بشینه انتظار بهتر از این هم نباید داشته باشیم...
هیچ کاری بدون اشکال نیست ولی اینکه انگشت اتهام رو سمت فردی ببرید هم درست نیست
دوست عزیزی که استاد خودتون رو مورد خطاب قرار دادید، چیزی که این موظفه دانشکده باید به ما یاد بده اخلاق همکار بودنه نه هنر دست، هرچند اینم انتظار بزرگیه

باز کردن مساله هم خارج از توان بنده در استدلال اون هست و ممکنه باعث کج فهمی یک سری از دوستان و همکاران شود
موفق و پیروز باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
دوست گرامی بسیاری از ما اتفاقا سالها بعد وارد شدیم و بله این دوره مشکل دارد سه سال یک سری کتاب می خوانیم و امتحان می دهیم و یک دفعه چند ماه قبل از بورد چند هزار صفحه رفرنس دیگه جلوت می گذارند
اشکال داشتن یعنی همین و تاریخ امتحان را ده روز قبلش مشخص کردن
و طبق ماده ۱۶ آئین نامه بورد باید دانشکده ای برگزار شود
ملاحظه می کنید چقدر نقاط،گنگ وجود دارد
دوستان بدنبال نمره نیستند بلک۶ بدنبال اجرای قانون هستند
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
صحبت های بنده کلی بود دکتر
این موردی که سر امتحان بورد صورت گرفته یه حالت فورس ماژور بوده و کسانی که این تصمیم رو گرفتند یک نفر تنها نیستند
بعضی ها فتح و فتوحات که می‌کنند رو میندازند گردن یک نفر، شما باید اخباری که منتشر میشه رو تحلیل کنید که ببینید مشکل از کجا ناشی میشه نه اینکه بگیم یک نفر در یک جا این کار رو کرده، فعلا تنها کاری که تیم مقابل خوب انجام داده تخریب عناصر مفید بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
4
جناب دکتر صفری فرمودند اجرای سراسری بورد خیلی هم خوبه
قبول
دانشگاه آزاد با فرماندهی یک نفر اینکار را کرد
و به زیر معاونت علوم‌پزشکی رفت
خیلی هم عالی است
پس لطفا طبق قوانین بورد پزشکی عمل شود
بورد در پایان دوره و بعد از دفاع از پایان نامه برگزار شود و سراسری هم باشد دقیقا مثل پزشکی
ولی در علوم‌پزشکی بورد برای گرفتن اجازه ورود به قامت هیات علمی است و کسی که بورد شرکت نکند فقط یک متخصص است و اجازه دارد فقط مطب بزند
خب حرف حسابه
استاد محترم هم طبق قاحون عمل کنند.
ولی اگر قرار است زیر نظر وزارت علوم باشد طبق قوانین وزارت علوم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
2
حکیم مهر محترم
دانشگاه آزاد این دانشگاه بی قانون را به چالش بکش
وظیفه خبرگزاری همین است
قانون یک چیز می‌گوید دانشگاه آزاد یک چیز
تکلیف ما چیست
بالاخره ما از قوانین وزارت علوم تبعیت میکنیم یا وزارت بهداشت
در هر دو صورت دانشگاه آزاد خلاف مقررات عمل کرده
اگه ما زیر مجموعه وزارت علومیم چرا امتحان را دانشگاه و واحد خودمون برگزار نمیکنه اگرم زیر مجموعه وزارت بهداشتیم اصلا چرا بورد اجباریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
1
اما در مورد اظهارات دکتر صفری
بزرگترین آفتی که این مملکت رو گرفته و ما رو به این روز انداخته تحریم نیست
اظهار نظرهای اشخاصی هست تا پستی به دست میارن به خودشون اجازه میدن در زمینه همه حوضه ها اظهار نظر کنند
حال سوال این است که اگر هر شخصی در حوزه تخصصی خودش اظهار نظر میکرد و وارد حوزه های دیگر نمیشد آیا این وضع ما بود؟؟
جناب دکتر صفری آیا در حوزه صنفی توانستن تمام مشکلات صنف دامپزشکی رو حل کنند آیا ایشون اصلا پست علمی در این چند سال اخیر داشته اند؟؟آیا اصلا قوانین و مقررات رو بهش اشراف دارند؟؟
پس دوستان خیالتون راحت در این مسیر احقاق حق موضع گیری های مختلفی رو شاهد خواهیم بود که دوست و دشمن
و انسان های منطقی و غیر منطقی رو از هم ،حداقل برای اشخاص این گروه مشخص میکنه
اگر دکتر صفری انسان منطقی بودن در این مصاحبه یک جمله میگفتن:
امتحان بورد حوزه تخصصی و کاری بنده نیست و اطلاعات خاصی در این مورد ندارم
نظر شما
ادامه