کد خبر: ۶۰۲۶۴
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
نامه سرگشاده دکتر سیدحامد شیرازی بهشتی‌ها:
«دکتر سیدحامد شیرازی بهشتی‌ها» در بخشی از این نامه سرگشاده نوشت: به جرأت می‌توانم بگویم آموزش دامپزشکی چنین وضعیت اسفباری را تاکنون به خود ندیده است ...
 

حکیم مهر: در پی انجام مرحله مصاحبه آزمون ورودی دوره دکترای تخصصی رشته کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور یک متخصصین آناتومیکال پاتولوژی و یک متخصص پاتولوژی انسانی، «دکتر سید حامد شیرازی بهشتی‌ها» عضو هیات مدیره انجمن علمی تخصصی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ایران در نامه‌ای سرگشاده، به این رویه شدیداً اعتراض کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال امیرالمومنین، علی علیه السلام:

لاَ تَرَى الْجَاهِلَ إِلاَّ مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً

 (حکمت ۷۰ کتاب شریف نهج البلاغه)

با نهایت تاسف و تاثر عمیق مطلع شدیم که با هدایت گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در یک اقدام بی‌سابقه، قابل تامل، تخلف‌گونه و به دور از اخلاق حرفه‌ای و مشی آکادمیک، مصاحبه ورودی دوره دکترای تخصصی رشته کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی این دانشگاه در روز یک‌شنبه مورخ ۹۹/۷/۲۰ بدون حضور اساتید متخصص این رشته و با مشارکت متخصصین غیر مرتبط برگزار گردید.

لازم به توضیح است در این جلسه که با حضور یکی از متخصصین آناتومیکال پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات (جناب آقای دکتر پ. م) و خانمی با تخصص پاتولوژی انسانی! برگزار گردید، از تعدادی از متقاضیان ورود به رشته کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی مصاحبه به عمل آمد که چنین وضعیتی تا به حال مسبوق به سابقه نبوده است.

در ابتدا روی سخن اینجانب با جناب آقای دکتر پ. م است که علیرغم تذکرات رئیس محترم انجمن علمی تخصصی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ایران و سایر همکاران کلینیکال پاتولوژیست نسبت به لزوم برگزاری مصاحبه رشته کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی با حضور متخصصین این رشته از یک طرف و علم به عدم صلاحیت علمی خود نسبت به انجام مصاحبه در رشته مذکور از طرف دیگر، اخلاق حرفه‌ای و مشی آکادمیک را زیر پا گذاشته و در یک اقدام غیرحرفه‌ای نه تنها به عنوان استاد مصاحبه‌کننده در جلسه حضور یافتند، بلکه مسئولیت مصاحبه این رشته غیرمرتبط با رشته تخصصی خود را نیز پذیرفته‌اند.

نکته جالب توجه در این ماجرا آن است که پس از تماس تلفنی رئیس محترم انجمن علمی تخصصی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ایران با وی جهت اعلام مراتب اعتراض نسبت به این عمل غیراخلاقی و غیر علمی، اذعان می‌دارند که اولا این اتفاق بر خلاف میل ایشان و تحت اصرارها و فشارهای نامتعارف مدیرگروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است و ثانیا حضور متخصص پاتولوژی انسانی در جلسه مصاحبه رشته کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی به دعوت یکی دیگر از مسئولین صورت پذیرفته است. این توضیحات در نهایت ذهن ما را به سمت این نکته کلیدی رهنمون می سازد که «متخلفین پس از احراز تخلفشان، هم‌دستان خود را رسوا می‌نمایند».

جناب آقای پاتولوژیست! مطمئنا این اقدام غیر اخلاقی (اخلاق حرفه‌ای) و غیر آکادمیک حضرتعالی در اذهان جامعه دامپزشکی کشور باقی خواهد ماند و قطعا مراتب از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد شد تا از این پس کسی به خود اجازه ندهد تا شأن علمی یک رشته را بازیچه منافع و مصلحت‌اندیشی شخصی خود قرار دهد.

جناب آقای دکتر پ.م! هم اکنون بر شما فرض است که علت اقدام خود و جزئیات و ابعاد این مساله را جهت شفاف‌سازی برای همکاران خود توضیح دهید شاید کمی از سنگینی تخلف شما کمتر شود.

روی صحبت دوم من با مدیر گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است. 

جناب دکتر! الحاق دامپزشکی به حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که اقدامی هوشمندانه و حرفه‌ای از جانب ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی بود، می‌توانست فرصت خوبی را برای دامپزشکی رقم بزند که متاسفانه با مدیریت ضعیف و نادرست جنابتان نه تنها این فرصت طلایی از بین رفت، بلکه وضعیت این رشته مهم و استراتژیک روز به روز بدتر گردیده به طوری که به جرأت می‌توانم بگویم آموزش دامپزشکی چنین وضعیت اسفباری را تاکنون به خود ندیده است.

مدیر گروه محترم دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی! زمان آن فرا رسیده که در رسانه‌ها حاضر شوید و پاسخگوی عملکرد خود باشید. حضرتعالی به کدامین منطق علمی و اخلاقی همکاران کلینیکال پاتولوژیست دانشگاه آزاد اسلامی را برای مصاحبه دکترای تخصصی رشته خود دعوت نمی‌کنید و مصاحبه این رشته را به دست افراد غیرمرتبط می‌سپارید؟ لطفا به ادعای کذبتان مبنی بر دعوت از متخصصین این رشته برای مصاحبه و عدم قبول آنها پایان دهید. بنده و همکارانم هیچ‌گاه به این مصاحبه دعوت نشدیم! چرا سرنوشت جوان‌های برومند این مرز و بوم را آن‌هم در این شرایط سخت و حساس، بازیچه منافع و حب و بغض‌های شخصی خود قرار می‌دهید؟ ملاحظه می‌فرمائید که چه آشوب و هرج و مرجی در دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد نموده‌اید؟ اگر کمی به ذهن خود فشار آورید متوجه خواهید شد که انجام مصاحبه رشته کلینیکال پاتولوژی با اساتید غیر مرتبط و غیر متخصص این رشته، بازی با آینده این جوانان است! تا کی می‌خواهید به این رویه ادامه دهید؟! بنده برادرانه به شما توصیه می‌کنم اگر اعتقادی به حیات انسان پس از حیات در این جهان مادی دارید، آخرت خود را بیش از این خراب نکنید و اجازه دهید افراد کاردان و لایق بر مسند تصمیم‌گیری دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرند.

در پایان انجمن علمی تخصصی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ایران مراتب اعتراض و تاسف عمیق خود را نسبت به این اتفاق اعلام داشته و

۱) تاکید می‌نماید لازم است مصاحبه رشته کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی با حضور متخصصین این رشته و به ویژه اعضای محترم دپارتمان مربوطه در واحد علوم و تحقیقات تکرار گردد، در غیر اینصورت پذیرش دانشجو در این رشته در سال ۹۹ از لحاظ انجمن علمی تخصصی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ایران که بالاترین مرجع علمی این رشته در کشور است، فاقد وجاهت علمی، قانونی و اخلاقی است.

 ۲) لازم می‌داند مراتب این تخلف بزرگ و معنادار را از طریق رئیس محترم مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و بازرسی دانشگاه پیگیری نماید.

دکتر سید حامد شیرازی بهشتی‌ها

عضو هیات مدیره و سخنگوی انجمن علمی تخصصی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ایران

 

انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۱
وت
|
Australia
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
7
14
واقعا شوکه شدیم!!،چطور ممکنه دانشگاه ازاد با اون همه سابقه ی علمی و اخلاقی همچین اقدامی کنه!!!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
8
5
پ.م ؟؟؟لطفا اسم رو ذکر کنید تا همچین افرادی رسوا بشوند .هر چند ................. شناخته شده اند.
پاسخ ها
م. ق
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
ایشون فردی شناخته شده هستند و با اخلاق علمی و از دید بنده پاتولوژیست سوادش از کلینیکال پاتو بیشتره، تعمیم روی دوستان نمیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
5
4
......................
واقعا باعث تاسف است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
6
امتحان بورد تخصصی رو هم ......... بر خلاف دستورالعمل امتحان جامع دانشگاه آزاد انجام داد
چرا جناب دکتر بهشتی ها ریاست محترم دانشگاه کرج اعتراض نکرد و از حق دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشکاه کرج دفاع نکرد ،خود کرده را تدبیر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
در جریان هستم‌ایشان‌پیگیر بودند. زود قضاوت نکنید.‌
ناشناس
|
France
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
1
4
چرا همش شده مصاحبه و نامه نگاری، پس کِی یک اقدام عملی؟؟ بخدا نابود شدیم. هیچ کس نیست حقمون رو از حلقوم آقایون بکشه بیرون!! به شخصه به هرکسی که نظرم را درخصوص ورود به دانشگاه آزاد بخواد، خواهم گفت اگه کلاهت هم سمت این دانشگاه افتاد نرو.
جالبه تمام افرادی که باید سنجش شوند، از امتحانهای پایان ترم گرفته تا مصاحبه برای ورود به دوره phd که برای رشته خاص و دانشگاه خاص باید ارزیابی شوند، مجازی شده، اون وقت برای چنین امتحانی که قبلا در طول ترم (البته یکسری از دروس، چون بعضی از واحدهایی که در امتحان جامع اومد حتی در طول تحصیل، تدریس نشد) ارزیابی شده ایم و با بالاترین نمرات، این واحدها رو گذروندیم، حالا به اصرار عجیب و غیر منطقی و در شرایط قرمز کرونایی، جوانان نخبه این مرزوبوم رو به تهران کشاندن تا آزمونی را که نه تاییدی بر بار علمی دانشجو می باشد و نه در معدل تاثیرگذار است، را دوباره بیازمایند!!!! (آن هم با چنین روش شتر گاو پلنگ!)
آزموده را آزمودن خطاست
ابراهیمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
5
16
من بارها گفته ام و اعتقاد دارم توان و صلاحیت دانشکده های دامپزشکی دانشگاه ازاد در حد پذیرش دانشجوی تخصصی نیست از علوم و تحقیقات بگیر تا واحد ...... تبریز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
ببینید اشتباه یک نفر بهانه به دست بقیه می دهد تا دانشگاه را بکوبند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
حتما به دانشکده های دولتی هم یک سر بزن.
علوم و تحقیقات و کرج را از نزدیک هم ندیدی وگرنه برای ۵۰ درصد دولتی ها هم ارزشی قائل نبودی
رزیدنت داخلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
جناب آقا یا سرکار خانم ابراهیمی به نکته بسیار جالبی اشاره کردین
دانشگاه آزاد از دید عموم مردم از دانشگاه دولتی از نظر بار علمی ضعیف تره ولی ما که در بطن ماجرا هستیم شاهد هستیم که مراکز درمانی موفق تهران رو دانشگاه آزادیا مدیریت میکنن
عجب دانشگاه کم باریه این دانشگاه آزاد که این همه متخصص قوی تحویل جامعه داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
9
5
اصلا پاتولوژیست پزشکی چیکارست که اومده تو گروه دامپزشکی اظهار نظر بکنه!!! پیش خودشون فکر کردن چون دامپزشکی رو تو گروه آموزش پزشکی آوردن، پس یه کارشناس گروه پزشکی هم باشه بد نیست. تو کار رشته های دیگه دخالت نکنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
3
0
..........................
بسه دیگه!!!!
............. آزمون پیش درمانگاهی هنوز تموم نشده این هم اضافه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
3
9
چه حالب .
دکتر بهشتی یک انسان علمی و سرمایه کشور را اینگونه آزرده خاطر می کنند
از آنطرف رزیدنتها را بی انگیزه کرده اند
واقعا مسئولان دانشگاه آزاد چرا اجازه میدهند یک فرد فاقدتوانایی مدیریتی همه چیز را بهم بریزد.
من جزو اولین ورودیهای دامپزشکی دانشگاه آزاد هستم و تخصصم را هم در این دانشگاه ادامه دادم. و تعصب این دانشگاه را دارم. آیا درست بود ما را نادیده بگیرید؟
یک نفر در مقابل همه ما ترجیح دادید.
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
2
4
پرنده فروش محله ما میگه ۴۵ ساله خودم طبیب حیوانات خودم و مردم هستم پاتولوژی را ایدیو لوژ ی تلفظ میکنه وااسفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
هر وقت یاد گرفتی به مردم احترام بزاری به خودت بگو دکتر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
6
9
.................... سال ها است آموزش دامپزشکی دست شما است این شده وضع علمی فارغ التحصیلان.
لطفا کمی کنار بکشید تا هوای تازه بیاد. شاید با آوردن افرادی از گروه های پزشکی فضای آموزشی دامپزشکی بهتر شود.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
8
6
انسانی بزرگ و فرهیخته مانند دکتر بهشتی فقط میتواند دلسوز این رشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
1
0
معاونت دامپزشکی دانشگاه ازاد رو چه کسی انتخاب میکنه؟؟؟؟
.......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
3
اقای ........... شما فرق پاتولوژیست و کلینیکال پاتولوژیست را میدانید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
ب.ز و ب.ک شنیده بودیم ولی پ.م دیگه نه.
شاید پ یعنی پاتولوژی
م را نمی دونم.
بهرحال باعث تاسف،آنوقت چرا پاتولوژی انسانی زیر بار اینکار رفته؟؟؟؟
اونها که ظاهرا خیلی قانونمند هستند.( از ما بهترون!!!!!)
حکیم مهر لطفا پ م را پیدا و باهاش مصاحبه کن.حتما جالبه و خواندنی
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
5
11
جناب دکتر شیرازی عزیز.
حالا که این دغدغه بزرگتون شده چرا در جایگاه ریس دانشکده هیچوقت پدیرش دامپزشکی را محدود نکردید؟
اگر الان کم شده بخاطر این الحاق آموزشی است و گرنه همون فله ای دانشجو میگرفتید و همه چی گل و بلبل بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
5
4
الحاق آموزشی غیر قانونی است. مگر مجلس تصویب کرده؟ این الحاق برای انتقالی بچه های بعضی ها از دامپزشکی به پزشکی بود که شکر خدا با شکست مواجه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
به مجلس چه ربطی داره؟
کاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
9
9
با سلام خدمت دوستان
اول اینکه به نظر من استفاده از متخصص پاتولوژی انسانی اقدام بسیار خوبی است و واقعا ما دامپزشکان نباید خود را از لحاظ علمی ازهمکاران پزشک جدا بدانیم. بلکه ایراد عدم استفاده از متخصص کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی است و البته متخصصین دیگر.
دوم همین آقای دکتر بهشتی ها فارغ‌التحصیل علوم و تحقیقات هستند و با شناخت من از اساتید موثر و خوب در حوزه تخصصی خود هستند
سوم دعواهای مدیریتی در دانشگاه آزاد نباید به راحتی به رسانه ها کشیده بشود و از مجاری خود باید پیگیری شود آقای دکتر بهشتی ها که خود ریس دانشکده دانشگاه آزاد هستند به این امر آشنایند و این اقدام ایشان دور از انتظار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
دوست گرامی یک نفر داره با آزمون و خطا اشتباهات بزرگی مرتکب می شود و متاسفانه معلوم‌نیست با این دانش مدیریتی کم چگونه به او اجازه داده شده است در مهمترین و عالی ترین بخش آموزش دانشگاه تصمیم‌گیری کند. ایشان کاملا مشخص است که فرق پاتولوژیست و کلینکال پاتولوژیست را نمی داند. شاید خبر ندارید که اکنون تمام‌رزیدنت های دانشگاه آزاد را بخاطر ندانم‌کاریهایش

خشمگین کرده است و تمام آنها معترض هستند و انتخاب واحد نکرده اند
از چه دفاع می کنید؟
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
سلام
استفاده از پاتولوژیست پزشک که هیچ شناختی از کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ندارد چه ربطی به جدا ندانستن پزشک و دامپزشک است؟؟؟
احتمالا جنابعالی از متن صورت مساله اطلاعی ندارید!
اگر الفبای کلینیکال پاتولوژی را بدانید( احتمالا نخواندید) میفهمید که یک پاتولوژیست نمیتواند صلاحیت ورود یک دامپزشک عمومی به دوره تخصص را تایید یا رد کند!
اول یاد بگیرید بعد نظر بدهید چون این نظر شما مغلطه کردن است!!!!
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
آقای کاله عزیز زمانی خوبه که رزیدنت های ما با شوق به مطالعه و پژوهش خودشون خود خواسته برن دنبال معلومات پاتولوژی انسانی نه ایتکه سرفصل دروست یه چیزه منابع سوال و امتحانت یه چیزه دیگه!!
آخه یه کم قبلش فکر کن و بعد حرف بزن کاله عزیز!!عین اینه که از پزشک متخصص طب اورژانس یا رزیدنت آن بیان سوال شکستگی شاخ گرگدن و گاو بپرسن اونوقت حال کنه بگه سوال از طب اورژانس حیوانات ازم پرسیده چه قد خوب به معلوماتم اضافه شد.این حرفت دیگه ازون حرفا بود داداش
مطالعه آزاد نه اینکه داوری تخصص رشته ات باشه
بابا این روزا همه دارن ردی میدن شرایط کرونا و شرایط اقتصاد همه رو داره به عقل میکنه.خرد کاله جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
بحث این است که حتی متخصص پاتولوژی دامپزشکی که دامپزشک هم می باشد در اولویت قرارگرفتن در گروه مصاحبه کننده برای رشته کلینیکال پاتولوژی نیست چرا که در بحث مصاحبه تخصصی در این رشته باید از اساتید همان رشته و گروه دعوت به عمل بیاید، حالا استفاده از پزشکان که دیگر جای خود دارد، این یک اقدام غیر قانونی است و نباید به رویه تبدیل شود، .................................
اگر کسی مسوولیتی قبول میکند باید بتواند در حوزه مدیریتی خود تحول مثبت و ماندگار ایجاد کند، ........................
الان رشته دامپزشکی از بعد امکانات و جذب هیات علمی دچار ضعف است، بی انگیزگی موج می زند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
5
ممنون از انجمن کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ایران.
این یعنی دفاع صنفی. عافلانه، علمی و بجا
آفرین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
1
3
دانشگاه آزاد باید به این بی قانونی ها پایان دهد
اون از امتحان بورد که چند روز پیش حکیم مهر منتشر کرد و این همه کامنت زیرش شاکی شده بودند اینم از مصاحبه کلینبکال
در دانشگاه آزاد چه خبره واقعا؟؟؟؟
چرا هیچکس پاسخگو نیست واقعا؟؟؟؟
ناشناس
|
Slovenia
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
1
4
قطعا امور علمی و مدیریتی دو مقوله جدا هستند
اینکه یک فرد استاد تمام باشند و چندین اختراع داشته باشند دلیل نخواهد شد که مدیر لایقی باشند.
تنها در یک سال گذشته در چندین و چند مورد آثار سوع مدیریت، در گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد مشهود بود ( آزمون جامع پیش‌ درمانگاهی، آزمون بورد، آزمون تخصص و...)
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
3
6
توی رشته دامپزشکی مسائل و مشکلات خیلی زیاد هست مطرح کردن همچین موضوع کوچکی در مقابل مسائل بسیار مهمتر اونم به شکل سرگشاده بنظرم بیشتر تسویه حساب شخصی هست تا دلسوزی.
پاسخ ها
بهداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
آخه عزیز دل برادر این مسئله مهم نیست که دکتر بهشتی ها مطرح کردند اونم به درست و به جا و در جایگاه رئیس یکی از مهمترین دانشکده های دامپزشکی آزاد کشور مگه اینهمه سر و صدای رزیدنت ها رو نشنیدید .............................
یکیم پیدا میشه حرف دل ما و خیلیها رو میزنه ..........................
درود به شجاعت دکتر بهشتی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
3
در استان ما یک متخصص کلینیکال پاتولوژی را گذاشته اند جهت کار دفتری در اداره نظارت استان و بالعکس یک مهندس دامپروری را گذاشته اند معاون و جانشین آزمایشگاه رفرانس استان. اگر باور ندارید اسامی را می گذارم برای اطمینان حکیم مهر عزیز. اگر جای ما می بودید دکتر نه یک نامه سرگشاده بلکه صدها نامه باید می نوشتید البته اگر گوش شنوایی باشد.
...............................
...............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
حتما مقصر خودشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
3
5
نکته جالب اینکه تخصص اناتومیکال پاتولوژی و کلینیکال پاتولوژی در پزشکی یک تخصص 4 ساله هست به نام پاتولوژی.متخصصین پاتولوژی پزشکی بیشتر دروسشون متمرکز روی آناتومیک پاتولوژی هست و در کلینیکال پاتولوژی قوی نیستند)2.5 سال آناتومیکال و 1.5سال کلینیکال پاتولوژی.ولی در دامپزشکی این دو تخصص از هم جدا میباشند و از این بابت دامپزشکی از پزشکی قطعا پیشرفته تر و برنامه آموزشی علمی تری دارد.مجموع تخصص اناتومیکال پاتولوژی و کیلینیکال پاتولوژی دامپزشکی 8سال میشه ولی در پزشکی ۴ سال!
چه طور ممکن هست یک متخصص پاتولوژی انسانی در 1.5سال دوره کلینیکال پاتولوژی احاطه پیدا ‌کنه به ایمونو.باکتری.ویروس.قارچ.انگل.بیوشیمی.چه برسه به اینکه بخوان در تخصص کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی دخالت کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
2
2
سلام
این دانشگاه پولی را چه کسی در این مملکت اختراع کرد؟
دانشگاه دولتی با ظرفیت متناسب برای جامعه چه اشکالی داشت؟
در کشور آلمان تحصیلات عالی مجانی است لیکن در کشور ما دانشگاه دولتی همبه تقلید از این دانشگاه بی خود پردیس درست کرده تا پول در بیاورد اینه اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
عزیز تو همون آلمان که شما رنگش رو هم ندیدی انواع دانشگاه خود گردان(مالی و علمی) هست.ضمنا توان مالیاتی یه کشور هست که امثال بنده و جنابعالی رو میفرسته دانشگاه دولتی.مالیات مردم رو خوردی و مدرک گرفتی حالا سوار همین مردم شدی؟ مگه دانشگاه شما با هوا میچرخید؟ با پول مالیات مردم میچرخید عمو
و ق دامپزشک و متخصص ازمایشگاه
|
United States of America
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
3
2
در تمام کشورها کار تیمی صورت میگیرد بسیار خوبست که پزشک جراحی کند و دامپزشک بزهوشی بده تنگ نظری را کنار بزارید این دلیل ضعف دامپزشکیاست تمام تحقیقات روی حیوان ازمایشگاهی در تمام دنیا انجام میشه و اعتراضی نیست حالا تو ایرا ببین چه خبره افتابه لگن ۷ دست ...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
سنجاب حیوان آزمایشگاهیه؟ سگ چی؟ ....................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
2
خیلی وقته که به آموزش کشور (همه رشته ها) .......... گرفته اند!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
3
..................... این موضوع مختص گروه کلینیکال پاتولوژی نیست و در سایر رشته ها هم اتفاق افتاده
ناشناس
|
Sweden
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
6
7
با سلام خدمت همه دوستان عزیز و همکاران گرامی
آقای دکتر ح.ش.ب. (نگارنده محترم نامه) جنابعالی اگر اخلاق مدار هستید نباید بدون بررسی همه جانبه مسائل و از روی بی تجربگی و ناآگاهی خود پیرامون برخی موارد مطرح شده, همکاران خود و اساتید برجسته و مسئولین محترم دانشگاه را با بیان الفاظ نه چندان مناسب زیر سئوال ببرید و ای کاش به جای ارسال چنین نامه های سرگشاده ای که هیچ تاثیری به جز تخریب همکاران و ارکان دانشگاه ندارد, مسائل کاری و ابهامات خود را در یک محیطی دوستانه و محترمانه با مدیر محترم گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولین ذیربط در میان می گذاشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
........................
دکتر بهشتی حرف حق را زدند چرا توقع داشتید جلوی شما سر فرود آورند. پشتوانه دانشجویی ایشان مانع از هر گونه جسارت آتی به ایشان خواهد بود پس دقت کنید که اتفاقا ایشان تنها نیستند
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
...................... حتی فرق پاتولوژی و کلینیکال پاتولوژی را نمیدانید...
عزیز باشید!
فارغ التحصیل دانشگاه آزاد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1
3
زیاد شورشو در نیارین.رشته ای که شغل نداره به درد ....... می خوره.همین کارها رو کردید و ................ که الان منت می کشید بدون کنکور برای رشته های به درد نخور دانشجوی ...... می خواهید.بیشتر رشته های دانشگاهی حتی اگه رایگان هم باشند ارزش وقت تلفی و چشم خراب کردن و عمر فنا دادن رو ندارن.اون موقع موج تحصیل راه افتاده بود و دهه سی ها خیلی به ما اجبار می کردن که حتما باید بری دانشگاه،فرقی نمی کنه چه کشکی می خونی!!
متخصص کلینیکال پاتولوزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
4
7
اقای دکتر بهشتی بنده بعنوان متخصص کلینیکال به این مصاحبه دعوت شدم و به دلایل شخصی خودم حضور پیدا نکردم اگر حضرتعالی به مصاحبه دعوت نشدید اینگونه نبوده که سایر همکاران متخصص کلینیکال هم دعوت نشده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
دوست عزیز پس چرا دکتر صافی که استاد اصلی و برگزار کنند این دوره در دانشگاه ازاد هستند را دعوت نکردند؟ چه لزومی دارد کسی که مسیولیت این رشته را دارد دعوت نکنند.... لطفا بقیه را ساده لوح نگاه نکنید
کارمندمرکز سنجش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
از آقای دکترشهاب الدین صافی دعوت شد گفتند باید دکترشیرازی هم دعوت بشه که بدلیل مرتبه علمی امکان پذیر نبود
ناشناس
| France |
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
شخصا دکتر بهشتی را یکی از حاذق ترین اساتید این رشته می دانم و کلاس های ایشان در نظام دامپزشکی را بطور کامل شرکت کردم. اشراف ایشان در این رشته بر کسی پوشیده نیست. کارمند محترم مرکز سنجش لطفا حواست باشه که این حب و بغض سرانجامش فروپاشی خود دانشگاه آزاد است و خود شما بیشتر ضرر می کنی چون با این اشتباهات فاحش رزیدنتها در دور بعد به هیچ عنوان در امتحانات پر از مسئله و اشتباه شما شرکت نمی کنند و نهایتا انصراف خواهند داد. مگه ما چی بدست آوردیم؟کلینیک سعادت آباد و کرج و... که عملا تعطیل است و بخاطر عدم وجود انگیزه و عدم حضور اساتید عملا محل چای خوردن است. و با ادامه این وضعیت کارمند محترم شمایی که حقوقت از شهریه ها پرداخت می شود بیس از هر کسی دچار مشکل خواهی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
3
3
خانه از پایبست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
3
کلا باید امتحان بورد به دانشکده ها برگردونده بشه. دانشجوی کرجی باید در دانشگاه محل تحصیل خودش و بوسیله اساتید خودش سنجیده بشه. مگه کلینیکال پاتولوژی های پزشکی اجازه کار به پاتولوژیست دامپزشکی در زمینه پزشکی رو میدن که بعد میان توی امتحان بورد از رزیدنت های دامپزشکی مصاحبه میکنید؟ دانشجوهای دکتری تخصصی فقط دو بار به طور قانونی میتونن در آزمون بورد شرکت کنن و برای بار سوم باید از کمیسیون اجازه بگیرن و اگر بار سوم هم رد شدن باید با درس خداحافظی کنن. ما موش آزمایشگاهی دانشگاه آزاد نیستیم که بعد از چند دوره برگزاری امتحان بورد به صورت سراسری بعدش بیان بگن اشتباه کردیم و باید به حالت اول برگرده و آزمون رو به دانشکده ها برگردونیم. با پول و زمان و عمر و تلاش ما بازی نکنید. ماها رو سرخورده و بی انگیزه کردید. در شرایط تحریم اقتصادی و فقر و کرونا هزینه های سنگینی رو جهت شهریه پرداخت کردیم عمرمون رو گذاشتیم ازدواج نتونستیم بکنیم حالا هم خیلی راحت مارو در آزمون رد میکنن. ساکت نخواهیم نشست .حکیم مهر صدای ما باشید خواهش میکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
4
4
درود بر شرف دکتر بهشتی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
1
2
اسلام برای حفظ آبرو و حرمت و شخصیّت مؤمنان اهمیّت زیادی قائل است تا آنجا که حق تعالی در قرآن کریم می‌فرماید:پس کسی را که خداوند مدافع او است چگونه انسان به خود جرأت می‌دهد که پرده‌اش را بدرد و رازش را فاش کند یا عیبش را آشکار سازد، و یا بی دلیل به او تهمت وارد نموده و آبروی او را بریزد و به حیثیّتش صدمه برساند (سوره حج آیه38).
یکی از آموزه‌های مهم تربیتی که مورد تاکید مکتب انسان ساز اسلام قرار دارد ضرورت حرمت آبروی دیگران و زود قضاوت نکردن درباره هیچ فرد یا اتفاقی است. این موضوع آن‌قدر مهم است که تجاوز به آبروی دیگران جزء بزرگ‌ترین گناهان محسوب شده و از طرف خداوند وعده عذاب الیم داده شده است.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
4
3
صد رحمت به دکتر شیرازی که حداقل صداشون دراومد و به این مساله ننگ آور اعتراض کردن،
مگه کم کلینیکال پاتولوژیست باسواد داریم که باید بریم زیر پرچم پزشکا؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
3
1
خاطرم هست در آزمون بورد سری اول تنها کسی که صراحتا اعتراضش در حکیم مهر انعکاس پیدا کرد دکتر بهشتی بودن که کاملا هم حق داشتن .بی برنامگی عدم هماهنگی،عدم حضور اساتید دانشکده ها در آزمون بورد همه از دلایل نارضایتی از این آزمونه. آزمون باید به دانشکده ها بازگردونده بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
2
1
باز خوبه ۴ تا آدم درست مثل دکتر بهشتی تو این رسته هستن که صداشون دربیاد که جلوی بعضی افراد وایستن بقیه که هیچی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
4
1
سوال مشخص بنده که سابقه کاری ام در دامپزشکی از سن نویسنده محترم نامه بیشتر است واقعا بینی و بین الله رشته کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی چه دردی از دامپزشکی مملکت برای تشخیص و پیشکیری حل میکند و تعداد ازمایشگاههای کلینیکال پاتولوژی در کل کشور واقعا چند واحد است
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
آقایی که تجربه ات از سن استاد بهشتی ها و من بیشتره!!!تجربه تو چه ربطی به سوالت داره عزیز دل انگیز!؟مملکت ما ظرفیت و فرهنگ پیاده سازی علم کلینیکال پاتولوژی را نداره حالا دکتر بهشتی ها چرا جواب بده!؟ میدونم کی هستی تو هم از اونایی هستی که وسط معرکه نرخ بی جا تعیین میکنی با مغلطه کاری از پیش نمیبری با تجربه!!! ......................
دوست پزشکی دارم بخدا کلی به این نوع نظرا می خنده پس حق مونه که ما رو از حرفه مون میشناسن!!؟؟
البته بلا نسبت بعضی از روشنفکرای دامپزشکی که کمم نیستن!
ابولی سنگی در چاه می افکند که صد عاقل از پس درآوردن بر نمیان!!بابا سنگو در بیار نگو اندازه سنگ چه قدری بوده!!
واااااااای ی ی ی
استاد عزیزم پرفسور نوری ارجمند کجایی که ببینی با تجربه هات .......... چه برسه به آماتورامون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اقا اسدی تو که خودت داری نرخ تعیین میکنی برادر من خوب جواب ایشون رو بده دیگه ؟! واقعا چه دردی رو در (عمل) دوا کرده ؟!
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
تو هم از اونایی که گفتم ناشناس بی تجربه آخه اون دوستت اسم با تجربه رو خودش گذاشت و شما اسمی از تجربه نیاوردی به هر روی عاقلان را اشارتی
در ضمن کاش حکیم مهر عزیز اون بقیه جملات رو سانسور نمیکرد و نقطه چین نمیذاشت تا خوب واست میفتاد
به قول معروف لیلی از لباس گوید و مجنون از پلاس(پلاس:خیمه یا چادر بافته شده از موی بز را گویند)
مجنون از فرط عشق ردی زده بود و ما از فرط کرونا و اقتصاد ردی زدیم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
سلام دوستان عزیز
راستش من میخاستم رشته دامپزشکی بزنم اما هرجایی که نقطه نظرات شما دامپزشک هارو دیدم ..واقعا همه سیگنال منفی و...
کارمند مرکز سنجش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
1
2
آقای دکترحامد شیرازی بهشتی ها استادیار هستن. آقای دکترشهاب الدین صافی دعوت شدن نیومدن و گفتن باحضور دکترشیرازی میان اما ایشان استادیارن. مصاحبه طبق مقررات انجام شد و یک انجمن صنفی صلاحیت بررسی نحوه برگزاری مصاحبه دکترای تخصصی را ندارد. دکترشیرازی در هیچکدام از جلسات گروه دامپزشکی شرکت نمیکنن با وجود سرپرستی دانشکده دامپزشکی واحد کرج و معاون خودشون رو میفرستن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
دقیقا همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
کارمند مرکز سنجش عزیز چرا دکتر بهشتی ها در مصاحبه سال های 96-97-98 شرکت داشتند این چه دلیلی هست ... در سال های گذشته دکتر صافی ، دکتر شیرازی ، دکتر تهرانی ، دکتر عمواوقلی در مصاحبه هاااا شرکت داشتند و دعوت شده بودند...
دکتر بهشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
سلام
آقای کارمند سازمان سنجش که قطعا گماشته برخی افراد فاسدالعمل و معلوم الحال و بی کفایت هستی، تک تک کلمات و جملات شما کذب محض است. سعی کن تحت ارشادات برخی افراد نادان، آخرت خود را بر باد ندهی.
رزومه و سوابق کاری و مدیریتی من و سایرین بر همه همکاران عزیز صنف دامپزشکی و دانشگاهیان فرهیخته، واضح و مبرهن است پس سعی نکن که خودت و فردی را که به تو خط می دهد بیشتر از این خراب کنی چون دیگر آبرویی برای شما باقی نمانده است.
الیس الصبح بقریب؟
نظر شما
ادامه