کد خبر: ۶۱۶۴۰

دولت دانمارک در نظر دارد برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست لاشه چهار میلیون راسو را سال آینده از خاک بیرون بکشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یورونیوز، مقامات دانمارک ماه نوامبر سال جاری از بیم شیوع نوع جهش یافته ای از ویروس کرونا تصمیم گرفتند که این راسوها را معدوم کنند. اکنون وزارت کشاورزی دانمارک اعلام کرده است که با موافقت اکثریت اعضای پارلمان این کشور لاشه راسوها شش ماه دیگر از زیر خاک بیرون کشیده خواهد شد.

بنا به اعلام وزارت کشاورزی دانمارک در آن زمان دیگر خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا از طریق بقایای این راسوها از بین رفته است. مقامات دانمارک در آن هنگام می توانند بقایای این راسوها را مانند زباله های عادی از بین ببرند.

دولت دانمارک طی هفته های گذشته به دلیل نحوه مدیریت «بحران راسوها» در این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. مقامات دانمارک پذیرفته اند که دفن فوری لاشه چهار میلیون راسو در نزدیکی شهرهای هولشتبرو و کاروپ خطری زیست محیطی برای سفره های زیرزمینی و دریاچه های اطراف محسوب می شود.

وزارت کشاورزی دانمارک با این حال اطمینان داده است که وضعیت زیست محیطی در محل دفن لاشه راسوها تحت نظر است و خطری «فوری» وجود ندارد.

دانمارک مهمترین صادرکننده پوست راسو (خز) در جهان به شمار می رود. لایحه ممنوعیت پرورش راسو تا سال ۲۰۲۲ قرار است روز دوشنبه در دانمارک به تصویب برسد. مقامات این کشور پس از شناسایی نوع جهش یافته ویروس کرونا در میان راسوها که شیوع آن می توانست کارایی واکسن بیماری «کووید ۱۹» را زیر سوال ببرد تصمیم به امحاء میلیون ها راسو گرفتند.

راسوهای معدوم شده در دو منطقه نظامی در نزدیکی شهرهای هولشتبرو و کاروپ در غرب دانمارک دفن شده اند. بنا به پژوهش هایی که تاکنون انجام شده راسو تنها حیوانی است که نه تنها احتمال ابتلایش به ویروس کرونا از سوی انسان وجود دارد بلکه می تواند بار دیگر این ویروس را به انسان منتقل کند.

 

نظر شما
ادامه