کد خبر: ۶۱۸۷۹

سازمان جهانی گمرک در سی‌امین نشست سران گمرکات کشورهای جهان با پیشنهاد گمرک کشورمان مبنی بر تعیین ایران به عنوان مرکز آموزش منطقه‌ای سگ‌های موادیاب این سازمان موافقت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گمرک ایران، «مهدی میراشرفی» با اعلام این خبر گفت: با تصویب این پیشنهاد از سوی سازمان جهانی گمرک، برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه و تقویت مرکز آموزش و ترتیب سگ‌های موادیاب گمرک (سمگا) با پشتیبانی مرکز آموزش، تحقیقات و توانمندسازی، دفتر همکاری‌های بین‌الملل و معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران طرح‌ریزی شده است.

رئیس کل گمرک که به اتفاق «ابراهیم نقدی»، معاون حقوقی و نظارت و رضا گلی، مدیر کل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران از مرکز آموزش و تربیت سگ‌های موادیاب گمرک بازدید می‌کرد، طی نشستی با اشاره به اهمیت استفاده از تجهیزات و امکانات، آشکارساز مواد مخدر در گمرکات، به‌خصوص سگ‌های موادیاب، با دقت و حساسیت مسائل و مشکلات گروه سمگا را بررسی و بر ضرورت برگزاری جلسات با معاونان سازمان و نیز نشست‌های تخصصی با دبیرکل ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به منظور پیگیری مسائل و مشکلات موجود تأکید کرد.

براساس این گزارش یکی از مواردی که در این نشست به تصویب رسید، پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه با دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برای پشتیبانی مسائل پزشکی و درمانی سگ‌های موادیاب گمرک ایران بود.

این گزارش حاکی است میراشرفی در جریان این بازدید همچنین ضمن آشنایی با مأموریت‌های روزانه گروه سگ‌های موادیاب گمرک، از مربیان این سگ‌ها به خاطر خدمت در شرایط سخت و کشفیات بسیار مهم تقدیر به عمل آورد.

شایان ذکر است که از زمان به‌کارگیری سگ‌های موادیاب در گمرکات کشور، کشفیات گمرک در زمینه قاچاق انواع مواد مخدر از مبادی رسمی افزایش یافته و همین امر سبب شده است که گمرک جمهوری اسلامی ایران طی دو سال متوالی از سوی سازمان جهانی گمرک به عنوان اولین گمرک کشف‌کننده مواد مخدر در جهان معرفی شود.

 

نظر شما
ادامه