کد خبر: ۶۳۱۱۷
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
 

حکیم مهر: در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد. وقتی مادرش بر اثر بیماری کبد درگذشت، تصمیم گرفت پزشک شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایبنا، پاسداشت یاد و نام بزرگان و مفاخر کشور راهی است برای الگوسازی؛ راهی که کمک می‌‏کند جوانان با زیست علمی و شخصی این عزیزان آشنا شوند و با الگوگیری، راه پُرتلاش و پُرافتخار آن‌ها را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان از چند سال قبل اقدام به برگزاری مراسم تکریم از نخبگان و مفاخر معاصر ایران‏ زمین در سراسر کشور کرده است که گزارش آن در بولتنی به نام «طواف شمع» و نشریه‌‌ای به نام«هنرنامه» منتشر شده است. بازخوردهای این اتفاق مبارک باعث شد تا خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان تصمیم به درج برشی از زندگی شخصی و حرفه‌‏ای این بزرگان زیرِ نام «قاب روایت» کند. این مجموعه به قلم «محسن شاه‌رضایی» نوشته شده و تقدیم به خوانندگان خبرگزاری کتاب ایران می‏‌شود.

متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است:

در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد. وقتی مادرش بر اثر بیماری کبد درگذشت، تصمیم گرفت پزشک شود. دوباره آزمون داد و در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد.

پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی، در آزمون دستیاری شرکت کرد و در رشتة جراحی عمومی مشغول به تحصیل شد. آن زمان، کشور درگیر جنگ بود. او که حالا متخصص جراحی عمومی شده بود، همراه یک تیم پزشکی عازم جبهه‌های جنگ شد. آنجا بود که به پیشنهاد برخی از اساتید برجسته دانشگاه به تحصیل در رشته عروق و پیوند اعضا پرداخت.

سرانجام برای گذراندن دوره فوق‌تخصصی پیوند کبد به آمریکا رفت. به ایران که بازگشت، با وجود نبود امکانات، با علاقه و پشتکارش بخش پیوند کبد را در بیمارستان نیازی شیراز راه‌اندازی کرد. این‌گونه بود که «دکتر سید علی ملک‌حسینی» با انجام نخستین پیوند کبد در کشور توانست لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود کند.
 
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک متخصص -تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
7
درود بر دکتر ملک حسینی بزرگ مرد قوم لر، افتخار ایران و جهان اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
ملت بزرگ لر ، قوم چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
دکتر ملک حسینی از دانش آموزان مدیر کل افسانه ای ایران جناب محمد بهمن بیگی بودند که ابتدا وارد دانش سرای عشایری میشوند و سپس دامپزشکی و سپس پزشکی . محمد بهمن بی دانش آموزان زیادی را از قوم لر و قشقایی را با مدارک عالی پزشکی تحویل جامعه ایران بالاخص شیراز دادند که تعدادشان کم نیست . چنانکه دکتر ملک حسینی میگویند فردی مثل بهمن بیگی در دنیا نیامده و نخواهد آمد ( در خاطرات دکتر ملک حسینی ) یادش گرامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
در یکی از مدارس، معلمی دچار مشکل شد و موقتا برای یک ماه معلم جایگزینی بجای او شروع به تدریس کرد. این معلم جایگزین در یکی از کلاسها سوالی از دانش آموزی کرد که او نتوانست جواب دهد، بقیه دانش آموزان شروع به خندیدن کرده و او را مسخره می کردند. معلم متوجه شد که این دانش آموز از اعتماد بنفس پایینی برخوردار است و همواره توسط هم کلاسی هایش مورد تمسخر قرار می گیرد.

زنگ آخر فرا رسید و وقتی دانش آموزان از کلاس خارج شدند، معلم آن دانش آموز را فرا خواند و به او برگه ای داد که بیتی شعر روی آن نوشته شده بود و از او خواست همان طور که نام خود را حفظ کرده، آن بیت شعر را حفظ کند و با هیچ کس در مورد این موضوع صحبت نکند.

در روز دوم معلم همان بیت شعر را روی تخته نوشت و به سرعت آن بیت شعر را پاک کرد و از بچه ها خواست هر کس در آن زمان کوتاه توانسته شعر را حفظ کند، دستش را بالا ببرد. هیچ کدام از دانش آموزان نتوانسته بود حفظ کند.

تنها کسی که دست خود را بالا برد و شعر را خواند همان دانش آموز دیروزی بود که مورد تمسخر بچه ها بود.

بچه ها از این که او توانسته در این فرصت کوتاه شعر را حفظ کند مات و مبهوت شدند. معلم خواست برای او کف بزنند و تشویقش کنند. در طول این یک ماه، معلم جدید هر روز همین کار را تکرار می کرد و از بچه ها می خواست تشویقش کنند و او را مورد لطف و محبت قرار می داد.

کم کم نگاه همکلاسی ها نسبت به آن دانش آموز تغییر کرد. دیگر کسی او را مسخره نمی کرد. آن دانش آموز خود نیز دارای اعتماد به نفس شد و احساس کرد دیگر آن شخصی که همواره معلم سابقش “خِنگ ” می نامید، نیست. پس دانش آموز تمام تلاش خود را می کرد که همواره آن احساس خوبِ برتر بودن و باهوش بودن و ارزشمند بودن در نظر دیگران را حفظ کند.

آن سال با معدلی خوب قبول شد. به کلاس های بالاتر رفت. در کنکور شرکت کرد و وارد دانشگاه شد.

مدرک دکترای فوق تخصص پزشکی خود را گرفت و هم اکنون پدر پیوند کبد جهان است؛ او کسی نیست جز دکتر ملک حسینی

این قصه را دکتر (علی ملک حسینی) در کتاب زندگانی خود و برای قدردانی از آن معلم که با یک حرکت هوشمندانه مسیر زندگی او را عوض نمود، نوشته و آن معلم کسی نبود جز محمد بهمن بیگی مردی بزرگ نویسنده ای چیره دست با ذهنی خلاق و مدیری لایق که نشان داد اگر اراده باشد میتوان مردمی را از فرش به عرش رساند که نمونه آن دکتر ملک حسینی است. روحش جاودان و یادش گرامی.

✅ برخی انسان ها این گونه اند؛ کلیدخیر هستند؛دستت را می گیرند و در بهتر شدنت کمک کرده و باعث انسان بودنت می شوند. به امید روزی که همه ما اینگونه باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
خواهر یا برادر گرامی ملت برای کلیت هست مثلا میگن ملت شریف ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ملتت؟؟؟؟؟این بنده خدا انقد تعصب قومیتی داره که کل ایران رو لر میبینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
افتخاری هست برای ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
به به دکتر ملک حسینی به حق الگوی نمونه جامعه اسلامی، مرد اخلاق و علم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
2
ایشان خیلی مرد شریف و با اخلاقی هستند نیاز به تعریف هم ندارند جامعه پزشکی همه او را میشناسن از چهرهای ماندگار علوم پزشکی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
2
سیدعلی ملک‌حسینی (بویراحمدی) جراح و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و از چهره‌های ماندگار،[۱] همچنین از اعضای اولیه کادر پزشکی بیمارستان دنا در شیراز می‌باشد[۲]

ملک‌حسینی نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و در دائرةالمعارف پزشکی به عنوان پدر پیوند کبد در ایران معرفی شد.[۳] وی در سپتامبر ۲۰۲۰ یکی از چهار دانشمندی بود که به دلیل تاثیر شگرف در پیشرفت دانش پیوند، جایزه انجمن جهانی پیوند اعضا را دریافت کرد.[۴]
افتخار قوم لر و ایران عزیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
3
سیدعلی ملک‌حسینی (بویراحمدی)جراح و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و از چهره‌های ماندگار،[۱] همچنین از اعضای اولیه کادر پزشکی بیمارستان دنا در شیراز می‌باشد.
ملک‌حسینی نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و در دائرةالمعارف پزشکی به عنوان پدر پیوند کبد در ایران معرفی شد.[۳] وی در سپتامبر ۲۰۲۰ یکی از چهار دانشمندی بود که به دلیل تاثیر شگرف در پیشرفت دانش پیوند، جایزه انجمن جهانی پیوند اعضا را دریافت کرد.

زندگی‌نامه
سید علی ملک‌حسینی فرزند سید حبیب اله ملک‌حسینی و نوه سید صدر الدین ملک‌حسینی در سال ۱۳۲۸ خورشیدی در روستای چشمه چنار شهرستان بویراحمد و در خانواده مذهبی و روحانی دیده به عالم هستی گشود. وی در روستای گوشه امامزاده قاسم و در جوار حرم جدش دوران نوجوانی خود را سپری نمود و در روستای مادوان در چند کیلومتری شهر یاسوج دوران دبستان خود را گذراند پدر و اجدادش از علمای بزرگ منطقه بودند به گونه‌ای که قریب به چهارصد سال مرجعیت دینی مردم را به عهده داشتند. وی پس از طی دوره متوسطه در شیراز به دانشسرای عشایری راه یافت و سپس به یاسوج بازگشت و به مدت دو سال در روستای مزدک به حرفه معلمی اشتغال داشت در سال ۱۳۵۰ جهت انجام خدمت سربازی به دورترین نقاط مسجد سلیمان عازم شد. به دلیل علاقه وافر به تحصیل دروس مختلف و تحقیق پرداخت سپس در آزمون کنکور شرکت و به رشته دامپزشکی دانشگاه تهران راه یافت این دوران مصادف شد با مرگ نابهنگام مادرش که بر اثر بیماری کبد درگذشت. وی که از شوق خدمت به هموطنان لبریز بود در همان سال مجدداً در آزمون کنکور شرکت و در سال ۱۳۵۳ در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد وی دوران پزشکی عمومی خود را با رتبه ممتاز گذراند و پس از اتمام دوره پزشکی دوره طرح خود را به مدت یکسال در شهر یاسوج گذراند. ایشان پس از شرکت در آزمون دستیاری دانشگاه شیراز موفق به اخذ تخصص جراحی عمومی با رتبه ممتاز گردید. وی دوره فوق تخصصی جراحی عروق و پیوند کلیه را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گذراند و در همان سال به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تدریس مشغول شد در سال ۱۳۶۹ جهت طی دوره فوق تخصصی پیوند کبد راهی آمریکا شد و پس از بازگشت به ایران تیم پیوند کبد را در بیمارستان نمازی شیراز تشکیل داد در اردیبهشت ماه ۱۳۷۲ نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود نمود. وی دوره تکمیلی پیوند کبد را در ایران و بسیاری ازکشورها از جمله انگلستان سپری نمود و در دومین دوره چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه جراحی عروق و پیوند اعضای حیاتی شناخته شد در راستای خدمات علمی اولین پیوند کبد از انسان زنده به انسان زنده و اولین پیوند کبد به دو نفر از آثار اوست. وی به همراه همکاران پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان خیریه ابن سینا را پایه‌ریزی کرد.
مسئولیت‌ها
1. ریاست بیمارستان شهید فقیهی (سعدی) شیراز
2. معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
3. ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز
4. عضو هیئت ممتحنه (بورد) تخصصی جراحی کشور
5. عضو هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
6. عضو هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
7. عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران
8. عضو انجمن پیوند اعضاء ایران
9. عضو انجمن پیوند اعضاء خاورمیانه
10. عضو انجمن پیوند اعضاء اروپا
11. رئیس انتخابی پیوند اعضاء خاورمیانه برای چهار سال
12. عضو هیئت امناء پژوهشی مخترعین و مکتشفین دفتر نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران
بیمارستان ابن سینا[ویرایش]
وی یکی از بنیانگذاران بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز است.[۵]
دانشجو تخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
واقعا انسان شریفی هستند نمونه یک فرشته زمینی اند
تهران یونیورسیتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
واقعا افتخاری هستند برای ایران و جهان اسلام
مرد پرافتخار خطه زاگرس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
سالها قبل کودکی در یک خانواده کوچک ایلی به دنیا آمد که نامش را علی گذاشتند. در آن دوران هیچ خبری از بهداشت و آموزش در روستاهای منطقه نبود. در سراسر خطه بویر احمد دو یا سه پزشکیار وجود داشتند که بهدلیل عدم وجود راههای روستایی دسترسی به همین چند پزشکیار نیز آسان نبود. بیماریهای مصری از قبیل حصبه و وبا هر از چندگاهی همچون لشکری بیرحم به جان روستائیان میافتادند و تعدادی از اهالی را به کام مرگ میکشاندند. در آن زمان شهر یاسوج که اکنون مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد است، یک شهرستان کوچک بود که بیشتر به روستایی بزرگ شبیه بود تا شهر. زادگاه علی نیز روستای کوچکی بود به نام گوشهی شاقاسم در نزدیکی یاسوج که بومیها آن را به اختصار آنرا "گوشه" مینامیدند. به گفته علی تصویر امروز روستا هیچ شباهتی به گذشته آن ندارد. نه از آن محرومیت و فقر چیزی بهجا مانده و نه از آن طبیعت زیبا و وحشی.
به گفته اهالی نصب علی و اجداد او به امام زاده قاسم میرسد. خود علی میگوید طایفه ما همگی سادات و از نوادگان آن امام زاده هستیم. در روستای کوچک علی چیزی بهنام دبستان وجود نداشت و اگر کسی به دنبال تحصیل بود، باید مسیری 7 کیلومتری را از میان کوهها و جنگلهای بلوط تا روستایی دیگر طی میکرد. علی به یاد دارد، روزی صبح زود به همراه پدربزرگ راهی روستای مادوان شد که در دبستان آنجا ثبتنام کند. از آن پس علی هر روز فاصله 7 کیلومتری خانه تا دبستان را پیاده میرفت و باز میگشت. مسیری کوهستانی و پر خطر. علی در روزهای نخست، نه برای تحصیل؛ بلکه برای دلخوشی مادر به مدرسه میرفت. چرا که آرزوی مادر با سواد شدن فرزندانش بود. پدر علی اغلب بیمار بود و بار اداره زندگی و تربیت فرزندان بر گرده مادر بود. به همین دلیل علی رابطهای ویژه و خاص با مادر خود داشت. برای او مادر نمادی از خودگذشتگی، صبر و امید بود با آرزوهایی بلند برای فرزندان. آرزوهایی که به اعتراف علی بیشتر به خواب و خیال شباهت داشت تا حقیقت.
علی با حمایت عموی روحانی خود تا مدتی در یکی از حجرههای مدرسه علمیه شیراز زندگی میکرد. شهر با همه امکاناتش چندان جذابیتی برای او نداشت. اغلب دلش برای روستا و به ویزه مادرش تنگ میشد. حسی مرموز به علی میگفت: برای همیشه از مادر جدا شده، کلاس یازدهم بود که تلخترین حادثه زندگیش رخ داد. خبر آوردند مادر به سختی بیمار است. علی در برف و بوران، نیمی از مسیر از شیراز تا زادگاهش در یاسوج را پیاده طی کرد تا خود را به بالین مادر برساند. حال مادر اصلا خوب نبود.
پس از فوت زود هنگام مادر علی به عنوان پسر ارشد خانواده احساس مسئولیت بیشتری میکرد. به همین جهت تصمیم گرفت به عنوان معلم عشایری مشغول به کار شود و همین کار را نیز کرد. در دوران معلمی درس را رها نکرد و توانست دیپلم خود را بگیرد. پس از دیپلم راهی خدمت سربازی شد. در دوران خدمت نیز در لباس سپاه دانش به شغل معلمی ادامه داد ولی در تمام این مدت نصایح و هشدارهای مادر، رهایش نمیکرد.مادر از او خواسته بود تحصیل را رها نکند. به همین دلیل در اولین فرصت در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران قبول شد. بعد از پنج ماه منصرف شد و دوباره امتحان داد و در همان دانشگاه در رشته پزشکی ادامه تحصیل داد. سال پنجم دانشگاه نیز ازدواج کرد. همسر او دختر همان عموی شیرازیاش بود. بعد از فارغالتحصیلی دوره طرح خود را در شهر یاسوج گذراند. یاسوج که تا چند سال قبل هرگز رنگ پزشک را به خود ندیده بود، اکنون جوانی اهل همان منطقه و آشنا به زبان و رسوم مردم به عنوان پزشک، خدمت می-کرد. سال بعد در رشته جراحی دانشگاه شیراز امتحان داد و به عنوان شاگرد اول مشغول به تحصیل شد. دوره تخصصی او در رشته جراحی عمومی، چهار سال به درازا کشید.
سال1365 فارغالتحصیل شد. بعد از 4 سال. منتها بارها رفت برای جنگ توی همین بیمارستاهای خط مقدم . یکی از دفعات (کربلای پنج) بود در بیمارستان امام حسین (ع) (فکر کنم در سهراهی شلمچه بود)، اونجا با آقای دکتر فاضل آشنا شد.
مدتی بعد به توصیه دکتر فاضل که خود از نامآوران عرصه پزشکی کشور (حتی جهان است) برای گذراندن دوره فوق تخصص در رشته پیوند کلیه، راهی بیمارستان هاشمینژاد تهران شد.
از روزی که پسر نوجوان ایلیاتی یک شبانه روز در برف و بوران از روستای زادگاهش را پیاده رفت، تا خود را به مادر بیمارش برساند غریب 18سال میگذشت و اکنون او اولین پزشک فوق تخصص استان فارس بود که قصد داشت بخش پیوند کلیه را در بیمارستان نمازی شیراز، راهاندازی کند. حال دیگر همگان او را دکتر ملک حسینی خطاب می-کردند. پزشک ماهر، خوشنام و موفقی که قرار بود تحوّلی در عرصه پزشکی کشور ایجاد کند. تا قبل از او سال 1347در همین بیمارستان، اولین پیوند کلیه انجام شده بود و اکنون قرار بود یک بخش فعال و دائمی در بیمارستان، ایجاد شود. ولی دکتر ملک حسینی قصد نداشت به آنچه که بهدست آورده بسنده کند. عطش سیری ناپذیر دانستن رهایش نمی-کرد. جاهطلب نبود، بلکه چیزهایی برایش مهم بودند. او از جایی میآمد که فقر به تمام معنا در آنجا حاکم بود. فقر فرهنگی و اقتصادی، افق آرزوهای انسان را کوچک میکند؛ ولی او در دامن مادری پرورش یافته بود که به او آموخته بود، خواستن، توانستن است. آدمی، بالقوه توانایی عبور از همه سدها و موانع پیشروی خود را دارد.
با همین نوع نگاه به زندگی دکتر ملک حسینی مسیر پیشرفت را ادامه داد و مدتی بعد به توصیه یکی از اساتید خود راهی بزرگترین مرکز پیوند کبد جهان در آمریکا شد.
ملک حسینی بعد از مدت کوتاهی به کشور بازگشت. او به عنوان یک متخصصص میدانست عمل پیوند نه یک جراحی ساده، بلکه یک فرآیند نسبتا پیچیده تیمی است. به همین جهت، بعد از اندکی با یک تیم پزشکی به آمریکا بازگشت. تیمی که بعد از پایان دوره بتواند به کمک آنها عمل پیوند را در سرزمین مادریش راهاندازی کند. ملک حسینی و تیم همراهش پس از یکسال با آمادگی کامل به کشور بازگشتند و خود را برای اولین پیوند کبد در کشور آماده کردند.
اولین پیوند را در تیرماه 1372 ، انجام داد. توی بیمارستان نمازی. خوشبختانه یه کار تیمی خیلی خوبی هم انجام شد تا آن تاریخ نه تنها در ایران، نه تنها در هیچ کشوری در آسیا، پیوند کبد انجام نشده بود. به جز یک مورد در ترکیه. هر چند به دلیل پذیرش ریاست دانشگاه علوم پزشکی توسط دکتر ملک حسینی، اندکی وقفه در پیوند کبد ایجاد شد، ولی پس از مدتی دکتر توانست از مسئولیت اجرایی رهایی پیدا کند. او بلافاصه برای گذراندن یک دوره شش ماهه، راهی انگلستان شد و پس از بازگشت به ایران بخش پیوند بیمارستان نمازی را، آنچنان فعال کرد که سرآمد کشورهای منطقه شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
2
دکتر ملک حسینی مایه افتخار ایرانی هاست درود بر معلم دلسوز استاد بهمن بیگی (روحش شاد و یادش گرامی) که در سخت ترین شرایط تونستند دکترایی همچون ملک حسینی را پرورش دهند
AV
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
9
حیف شد که رفت پزشکی خوند وگرنه الان میتونست در خصوص اجرای طرح تسری بسیار کمک کننده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
AV دیگه رد داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
AV تو آخر یه چیزی میشی
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
باید دست بوس هم چنین مفاخری باشیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
2
افتخارهستن ولی برای همه وکلا..نه دامپزشکی؛چون دامپزشکی نخونده که!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
روانشاد دکتر مراد مرادی گراوند از زمان دانشجویی با ایشان و اخلاق نیکوی استاد ملک حسیی زیاد برایم تعریف میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
درود بر همه ایران ایرانی و لرهای با غیرت ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
3
اره خودش هم فهمیده تو دامپزشکی هیجی نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
دامپزشک هم بود جز نخبه ها بود و در صدر
ولی خدا را شکر حیف نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
6
خدا بهش رحم کرد دامپزشک نشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
1
2
اگردامپزشک بود دراین سن وسال بعدازبازنشستگی نهایتا باید مسئول فنی میشد تا بتونه اجاره منزلش را دربیاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
https://www.irna.ir/news/84067422/%D9%BE%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D8%A8%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
دکتر سید علی ملک حسینی، فلوشیپ پیوند کبد از دانشگاه پتسبورگ آمریکا، یکی از استادان پیشکسوت و چهره‌های برجسته پیوند اعضا در جهان است که بزرگترین مرکز پیوند عضو جهان را در شیراز اداره می‌کند.

مرکز پیوند ابوعلی سینای شیراز از نظر تعداد پیوند در سال و توان علمی، بزرگترین مرکز پیوند عضو در دنیاست. بیش از ۹۶ درصد از پیوندهای کلیه بیمارستان بوعلی سینا شیراز از اهداکنندگان مرگ مغزی است که این رقم در جهان کم سابقه است.

به دنبال اهدای جایزه ۲۰۲۰ انجمن جهانی پیوند اعضا به سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران، این استاد نام ‌آور در پیامی ضمن قدردانی از تمام کسانی که کسب این افتخار را به وی تبریک گفتند بیان کرد: بدون تردید و به‌دور از هرگونه ریا و تظاهر این جایزه و یا هرجایزه دیگری که در زمینه پیوند اعضا نصیب بنده شود متعلق به من تنها نیست.
رحمتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
برخی از مسئولیت ها ی ایشان تا کنون عبارتند از:

رئیس بیمارستان شهید فقیهی شیراز

رئیس بخش پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شیراز

عضو کمیته تخصصی قسمت جراحی در نهمین فستیوال پزشکی رازی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

عضو هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

عضو انجمن پیوند اعضاء خاورمیانه MESOT

عضو انجمن پیوند اروپا ESOT

عضو انجمن پیوند کبد جهانی TTS

مدیر مسئول مجله (Iranian Journal of Transplantation Medicine)

وی همچنین متولی فعالیت‌‌‏ها و خدمات خیریه بسیاری در عرصه پزشکی و درمان بوده‌‌‏است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
دکتر سید علی ملک حسینی در سال ۱۳۲۸ هجری شمسی در روستای چشمه چنارشهرستان بویر احمد-یاسوج و در چند کیلومتری شهر یاسوج در خانواده مذهبی و روحانی به دنیا آمد .

پدر و اجدادش از علمای بزرگ منطقه و از فعالین انقلابی بودند . وی دوران نوجوانی و جوانی خود را در یاسوج و شیراز گذراند و پس از طی دوره متوسطه به دانشسرای عشایر راه یافت و سپس به یاسوج بازگشت و به مدت دو سال در روستای مزدک به شغل معلمی پرداخت .

او سپس در آزمون کنکور شرکت نمود و وارد رشته دامپزشکی دانشگاه تهران شد وی که مادر خود را در اثر بیماری کبد از دست داده بود در همان سال مجددا در آزمون کنکور شرکت و در سال ۱۳۵۳ در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد.

او بلافاصله پس از طی دوره پزشکی عمومی هفت ساله خود با رتبه ممتاز به تخصص جراحی عمومی دانشگاه شیراز راه یافت و در محضر اساتیدی چون دکتر ایرج فاضل کسب علم و فیض نمود .

وی دوره فوق تخصصی پیوند کلیه و جراحی عروق را در سال ۱۳۶۶در دانشگاه شهید بهشتی تهران گذراند . در سال ۱۳۶۹ (۱۹۹۰میلادی) جهت طی دوره فوق تخصصی پیوند کبد راهی ایالات متحده آمریکا شد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ (۱۹۹۲) نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود نمود. ایشان نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد.

وی دوره تکمیلی پیوند کبد را در بسیاری از کشورهای از جمله انگلستان گذراند در دومین دوره چهره‌های ماندگار ، به عنوان چهره ماندگار در عرصه پیوند اعضای حیاتی و جراحی عروق شناخته شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
با سلام انصافا یکی مثل پروفسور ملک حسینی باعث افتخار شیراز هست که قطب پزشکی ایران و خاورمیانه هست ، پروفسور انشاالله همیشه سالم و سرزنده باشی که باعث افتخاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
باعث افتخار ملت بزرگ ایران است.ایکاش بیشتر دولتمردان ما هم ذره ای از اخلاق و مرام این بزرگ مرد در وجودشان بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
خدا حفظ شون کند خیلی خوب هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
1
سید بزرگواری هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
https://historyofmedicine.ir/?p=1761
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
1
تاريخ تولد: 1328

محل تولد: بويراحمد

تاريخ عضويت پيوسته: 1383/3/28

فارغ‌التحصيل از: دانشكده پزشكي دانشگاه تهران، 1353

تخصص: فلوشيپ پيوند کليه، دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي تهران(1366)؛ فلوشيپ پيوند کبد در دانشگاه پيتسبورگ امريکا (1369)؛ دانشيار جراحي عمومي، دانشکده پزشکي شيراز(1374)؛ ارتقاء به رتبه استادي جراحي عمومي در دانشکده پزشکي شيراز(1380)

سمت‌ها: رئيس بخش پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشکي شيراز؛ رئيس انجمن پيوند اعضاي خاورميانه(MESOT)

سوابق علمی و اجرایی: رئيس بيمارستان شهيد فقيهي شيراز؛ رئيس بخش پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشکي شيراز؛ معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي شيراز؛ رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز، معلم عشاير

تقدیرنامه ها: مدير نمونه استان فارس؛ چهره ماندگار پزشکي ايران؛ برگزيده پزشکي استان فارس؛ پزشک نمونه سازمان نظام پزشکي فارس؛ رياست انتخابي انجمن خاورميانه‌اي پيوند اعضاي(MESOT)؛ پزشک برگزيده استان فارس توسط شوراي شهر؛ پزشک برگزيده توسط شبکه جام جم

آثار علمی و تالیفات: ترجمه 1 كتاب، 105 مقاله در نشريات بين‌المللي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
خدا حفظ شون کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
1
آثار علمی و تالیفات: ترجمه 1 كتاب، 105 مقاله در نشريات بين‌المللي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
نشان می دهد پروفسور دنبال سی وی جمع کردندنیستند...... به عمل خودش نشان داده چه انسان هایی که دکتر با قدرت خداوند بهشون عمر دوباره داد اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
مرد عمل هست تا رزومه سازی الکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
1
خداوند سلامتی و طول عمر با عزت عنایت فرماید انشاالله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
1
https://behdasht.gov.ir/%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%88-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-94/%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d8%b3%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%85%d9%84%da%a9-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c%d8%9b-%d9%be%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af-%da%a9%d8%a8%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
4
ما دامپزشک ها اون قدر عقده ای شدیم که وقتی می بینیم یکی موفق شده اون رو به دامپزشکی نسبت می دیم
این بابا که دامپزشک محسوب نمیشه. یکسال هم دامپزشکی نخونده.
اونقدر عاقل بوده که از همون اول فهمیده توی دامپزشکی بوی کباب نمیاد. خر داغ می کنند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
1
درود بر پرفسور ملک حسینی افتخار بویراحمد، افتخار زاگرس، افتخار لرها، افتخار ایران اسلامی، افتخار جهان اسلام و تشیع
مرد پر افتخار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
1
کاش 10 نفر ادم دلسوز و خلاق مثل دکتر ملک حسینی تو حیطه دامپزشکی هم داشتیم............عقده ها را باید کنار گذاشت.........دکتر باید شناخت و برای پیشرفت دامپزشکی نیز باید الگو ازش گرفت..........شیراز قطب پزشکی کرده
قطب پیوند کبد، کلیه، پانکراس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
2
0
چه جالب انگار یکی تو نت گشته هرچی بیوگرافی از این دوستمون بوده جمع کرده هی داره میفرسته . حکیم بابا یه کاری بکن لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
به انگشت من نگاه نکن به ماه نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
این گذاشتن یکی مثل امثال جناب عالی تغییر کنید ببینید تغییر سرنوشت از دامپزشکی به پزشکی متوجه بیشتر بشید
البته در نخبه بودن دکتر ملک حسینی هیچ جای شبه ای نیست و این همه می دانند که یه انسان فوق العاده ای هست هم در علم و هم در اخلاق و انسانیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
حکیم بابا چه لفظی بود دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
حکیم بانو شاید باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
به انگشت من نگاه نکن به ماه نگاه کن؟! واقعا؟! این الان چه ربطی به موضوع داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
حالا بابا یا بانو ...حکیم عزیز اخه تابلو یه نفر داره با چند جور اسم هیییی رزومه کپی پیست میکنه طفلی چه ذوقیم کرده. برا منه کارمند فقط یه معنی میده اونم اینه که این دوستمون خودشو از منجلاب دامپزشکی نجات داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
1
2
ایا میدانستید وی به محض اینکه فهمید در دامپزشکی خبری نیست سریعا تغییر بخت و اقبال داد؟ این بنده خدا باید لقب پدر تغییر سرنوشت نامعلوم به معلوم رو در بین دامپزشکان بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
1
اگر دامپزشک بود هم فکر کنم اخرش عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی تهران میشد و زندگی عادی و مقاله رزومه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
1
1
با نخبگان مان بیشتر اشنا بشیم و سرنوشت و سرگذشت شان بدونیم که ضرر نداره
دانشجو علوم پزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
1
باور می کنید دکتر ملک حسینی مدتهاست که مرخصی نرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
1
دامپزشکی نخبه هم بیاد توش خراب میشه
همه عقده ای شدیم کمک نمی کنیم بهتر باشیم داریم از هم می زنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
1
چه فایده وقتی که علم و کارش بدرد مردم مریض و فقیر جامعه خودش نخوره چه ارزشی داره تو بیمارستانی که ایشون هستن اعضا بدن انسانها مورد معامله قرار می‌گیرد و و خودشان که واقعا میدانن چه خبره هیچی نمیگه اعضا برای سرمایه دارا و خارجی ها در نهایت ۲۰ روزه آماده میشه اما برای مردم فقیر و ناتوان باید دو سه سال تو نوبت باشن و بعد بستری شدن و دادن هزینه های گزاف بیمارستان عاقبت جونشون را از دست می‌دهند از ریس بیمارستان گرفته تا رئیس دفتر پیوند همه پول‌های میلیاردی میگرن و پیوند براشون انجام میشه
به به و چه چه به چکار میاد ........................
نام نیکو ماند ز آدمی ماندگار ولی به شرط آن که در قید حیات بدست آری
به سلامتی خانواده ها و بچه های که بجرم نداشتن پول یتیم شدن
نظر شما
ادامه