کد خبر: ۶۳۳۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

بانوی کارآفرین نمونه اهل خراسان شمالی پس از تجربه یک ورشکستگی شغلی، با خرید دو سر اسب مادیان و با بکارگیری همتی بسیار زیاد، باشگاهی را در نقطه صفر مرزی ایجاد کرد که در حال حاضر به هدف گردشگری مسافران و علاقمندان به پرورش اسب تبدیل شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر اترک، «فرزانه رحیمی» بانوی کارآفرین اهل استان خراسان شمالی ساکن در روستای یوقان برج از توابع شهر غلامان نامی است که قطعا برای پرورش دهندگان اسب و علاقمندان به این صنعت در استان های شرقی و یا حتی دیگر استان های کشور آشنا و شناخته شده است.

او و خانواده اش که پس از تجربه یک ورشکستگی شغلی، پرورش اسب را به عنوان پیشه کسب و کار خود انتخاب کردند، وقتی وارد منزلشان می شوی مدال های افتخار و تقدیرنامه های بسیاری را بر دیوار خانه اشان می بینی که از شمارش خارج است و تمامی این نشان های افتخار، تقدیرنامه هایی هستند که این خانواده کارآفرین، طی دو دهه اخیر در نقطه صفر مرزی و محروم از زیرساخت های توسعه ای، بابت معنا بخشیدن باور " ما می توانیم" کسب کرده اند.

آخرین نشان قهرمانی این بانوی کارآفرین نمونه در دهه فجر سال 99 در سی و پنجمین دوره تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی به صورت ویدئو کنفرانس که با حضور رییس جمهور برگزار و به وی تقدیم شد و از او به عنوان کارآفرین نمونه زن در حوزه تولید و پرورش اسب ترکمن همچنین صنعت گردشگری اسب خراسان شمالی تجلیل شد.

در حال حاضر نیز او به همراه همسر و سه فرزند خود در روستای یوقان برج شهرستان راز و جرگلان مشغول نگهداری 47 سر اسب است که این اشتغال آنان پای گردشگران بسیاری را به این شهرستان مرزی باز کرده است هر چند که البته این منطقه در برخورداری از زیرساخت های توسعه ای محروم است.

بانو رحیمی که عاشق خانواده و خانه داری است، درباره علاقه وافر خود به پرورش و نگهداری اسب ( این حیوان نجیب) می گوید: علاقه به این کسب و کار به مرور در من بوجود آمد، 20 سال قبل ( از سال 80 ) من و خانواده ام پرورش اسب را پیشه خود کردیم، قبل از آن یک واحد دامداری صنعتی بزرگی داشتیم که به علت معامله فروش 460 راس گوسفند از دامداری مان با یک خریدار ورشکست شدیم چون این خریدار یک کلاه بردار از آب درآمد و هیچ یک از چک های خریدار پاس نشد و یک واحد دامداری خالی بر دستان ما باقی ماند، در نتیجه در همان سال تصمیم گرفتیم که دو سر اسب مادیان بخریم و پس از آن پیشه اصلی بنده و خانواده ام پرورش و نگهداری اسب در روستای یوقان برج بخش غلامان در شهرستان راز و جرگلان شد.

این بانوی کارآفرین که طی 20 سال گذشته اسب های بسیاری را پرورش داده است و دو سر اسب خود را به 50 سر اسب افزایش داده، درباره موفقیت در این فعالیت شغلی خود اظهار می کند: بنده به همراه همسر و سه پسرم سالانه سیلمی های زیادی را اجاره می کنیم تا خط خونی های جدید برای مادیان های این منطقه و باشگاه اسب خانواده ام باشند، هر ساله تعدادی از اسب هایی را که پرورش داده ایم را می فروشیم که البته مسئولیت فروش، تبلیغات، راه اندازی تورها، قرداد پانسیون ها بر عهده پسر دومم همچنین آموزش پرورش اسب و دعوت از بانوان علاقمند به صورت تورهای چند روزه و بازدید از این باشگاه بر عهده بنده است و سالانه مقام های بسیاری را نیز در رشته های کورس، پرش و جشنواره های زیبایی اسب را کسب کرده ایم.

وی که از خیر و برکت انجام این پیشه در این نقطه صفر مرزی در شمل شرق کشور بسیار راضی و خرسند است درباره پیامدهای خوش اشتغال به این کسب و کار می گوید: برکت این شغل، علاوه بر جبران بدهی های بودجود آمده از ورشکستگی کسب و کار پیشه قبلی، کسب شهرت و پیداکردن دوستان ارزشمندی بوده اند که طی این 20 سال در زندگی بنده و خانواده ام بدست آمده اند.

در عین حال، وی به مشکلاتی که برای پرورش اسب متحمل شده اند نیز اشاره و در این باره اظهار می کند: نبود آب و برق و دیگر امکانات لازم از جمله مشکلاتی بوده اند که تا به کنون با تحمل آنها به راه خود ادامه داده ایم.

با این وجود، خوشبختانه در سال 99 با بازدیدی که استاندار خراسان شمالی از باشگاه خانوادگی بنده داشتند بر اختصاص امتیاز برق سه فاز به این باشگاه را دستور دادند که انجام آن محقق شد اما هنوز با مشکل تامین آب شرب و آب برای اسب مواجه هستیم.

هر ساله علاقمندان به اسب در قالب تورهای گردشگری مسیرهای طولانی را طی و از این باشگاه بازدید می کنند، با این وجود به علت نبود آب شرب همواره شرمنده این مهمانان می شویم.

هرچند که پروانه حفر چاه آب را در این منطقه اخذ کردیم اما به علت سنگ لاخ بودن منطقه نتوانستیم چاه آبی را حفر کنیم، با این وجود، بنده و خانواده برای تامین آب شرب و تامین آب اسب ها به سمت رودخانه فصلی یوقان برج و دیگر روستاها می رویم که البته از مسئولان ذی ربط استان درخواست می کنیم تا بر حل مشکل تامین آب این باشگاه کمک کنند .

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
1
ایول به ای بانو
زینلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
3
سلام
چطور میشه با خانم رحیمی ارتباط برقرار کرد
امکانش هست از طریق این سایت امکانی فراهم بشه ؟
از ایشون راهنمایی میخواستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
0
0
سلام‌
برای‌ خرید‌ اسب‌ از‌ خانم‌ رحیمی‌ چه‌طور‌ ارتباط‌ برقرار‌ کنم
09121197339
نظر شما
ادامه