کد خبر: ۶۳۶۲۰

فردی که ضمن آزار یک قلاده سگ و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شده بود، در تحقیقات پلیس فتای استان مرکزی در یکی از روستا‌های شهرستان آشتیان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رکنا، «سرهنگ احسان آنقی» رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با انتشار فیلمی با موضوع آزار رسانی به یک قلاده سگ و جریحه‌دار شدن احساسات هم‌وطنان و ناراحتی حامیان حقوق حیوانات در فضای مجازی، طی رصد‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع و شناسایی حیوان آزار با قید فوریت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بازداشت سگ آزار در آشتیان/ او افکار عمومی را جریحه دار کرد

سرهنگ آنقی افزود: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد حیوان آزار در یکی از روستا‌های شهرستان آشتیان شناسایی و جهت برخورد متناسب با جرم انجام‌شده به مراجع قضایی معرفی شد.

او اضافه کرد: طبق ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی، انتشار هرگونه فیلم و تصاویر مربوط به حیوان آزاری که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی هم‌وطنان در فضای مجازی شود جرم بوده و در صورت مشاهده، با عوامل انتشارآن با قاطعیت برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: برخی از مجرمان، هدف خود را از انتشار این‌گونه کلیپ‌ها صرفاً سرگرمی بیان می‌کنند و از عواقب کار خودآگاه نیستند.

او از مردم خواست با آگاهی از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی از ارتکاب به جرائم خودداری کرده و از انجام هر عملی که باعث تشویش یا تحریک اذهان عمومی شود خودداری کنند و درصورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.

 

نظر شما
ادامه