کد خبر: ۶۳۸۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

برنامههای اولویتدار اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانهای سازمان دامپزشکی در سالجاری به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر وحید کشاورز زمانیان» مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد این سازمان، در نخستین گردهمایی مدیران و کارکنان روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان‌ ها در سال ۱۴۰۰ که در نخستین روز اردیبهشت ماه به صورت ویدیوکنفرانس در اجتماعات سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و تشکر از خدمات مدیران و همکاران روابط عمومی ستاد سازمان و ادارات کل دامپزشکی استانها افزود: از آنجا که روابط عمومی آینه تمام‌ نمای سازمان دامپزشکی و نشاندهنده خدمات دامپزشکی به جامعه است، لذا نقش همکاران حوزه روابط عمومی در این خصوص بسیار مهم و پررنگ است.

وی با بیان اینکه «شورای عالی اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ ای» سازمان دامپزشکی کشور در آغاز سال ۱۴۰۰ که به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ ها و مانع‌ زدایی‌ ها» نامگذاری شده است، اهداف و برنامه‌ هایی را تهیه کرده که به زودی ابلاغ خواهد کرد، افزود: در این میان توجه به تمام موارد مهم در حیطه وظایف و اختیارات روابط عمومی‌ ها از جمله مسائل رسانه ای، مدیریت مصاحبه‌ ها؛ تکریم ارباب رجوع؛ تامین محتوا برای فصلنامه «سلام و سلامتی» سازمان دامپزشکی کشور و همچنین استفاده بهینه از پرتال سازمان؛ همکاری در امور فرهنگی در چارچوب پروتکل‌ های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و همچنین مدیریت فضای مجازی که در اذهان عمومی بسیار تاثیرگذار است، اهمیت دوچندانی دارد.

 «دکتر فاطمه زارعان» رئیس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این گردهمایی ویدیویی ضمن تشکر از تمام همکارانش در حوزه روابط‌ عمومی و خوش‌ آمدگویی به همکاران جدید روابط عمومی که اخیرا در ادارات کل دامپزشکی استانها منصوب گردیده اند، به تشریح تفصیلی اهم تدابیر اتخاذ شده در روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت و افزود: با حسن همکاری صورت گرفته و حمایت‌ های ویژه ریاست سازمان دامپزشکی کشور و مساعدت معاونان و مدیران سازمان دامپزشکی کشور در ستاد و استانها، گامهای ارزنده‌ ای در زمینه اطلاع رسانی و مدیریت تولید محتوا برداشته شده است که به طور قطع با توجه به اهمیت دامپزشکی و گستردگی حجم وظایف این سازمان در قبال جامعه و بهره‌ برداران، باید همچنان گامهای بلند و محکمی برداشته شود.

زارعان با بیان اینکه تشکیل کمیته ملی روابط عمومی و تقسیم روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی کشور به ۵ منطقه؛ تدوین نظام نامه شورای عالی اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ ای، همچنین تدوین ۱۰ محور کاری در این حوزه و سایر موارد مشابه از جمله اهم اصلاحات ساختاری بود که صورت گرفته اظهارکرد: البته مقوله آموزش و به‌ روز رسانی دانش همکاران در این زمینه نیز از برنامه‌ های مستمر سازمان دامپزشکی کشور بوده که امید است در سال ۱۴۰۰ بیش از سال‌ های گذشته مورد عنایت همکاران قرار گیرد.

برگزاری نمایشگاه مجازی با توجه به شرایط ویژه کشور وبروز بیماری کرونا؛ تهیه بولتن خبری بر اساس شیوه نامه ارسالی؛ افزایش سواد رسانه ای؛ تهیه اینفوگرافی به منظور جلب بیشتر بازدید کننده؛ انجام وظایف روابط عمومی براساس روزنگار؛ تطبیق وظایف بر اساس نظام نامه داخلی اطلاع رسانی، سیاست‌ ها و برنامه‌ های ابلاغی و استفاده از ظرفیت بوجود آمده؛ تاکید بر استفاده بهینه ازامکانات جدید سایت سازمان و نحوه اطلاع رسانی از این طریق؛ تاکید بر استفاده از بند چ ماده ۳۷ قانون  احکام دائمی  برنامه‌ های توسعه کشور و قراردادهای منعقده با صدا و سیما؛ افزایش رصد و پایش اخبار در فضای رسانه‌ ایو مجازی و تلاش برای به روز شدن اطلاعات (فیلم و عکس) بر روی سایت سازمان از جمله برنامه‌ های انجام شده روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین ادارات کل دامپزشکی استانها بود که رئیس روابط عمومی و همچنین «دکتر وحید کشاورز زمانیان» مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور به آن اشاره کردند.

بنابراین گزارش، در بخشی از این ویدیوکنفرانس ۴ ساعته نیز دوره تبیین و آموزش نحوه مدیریت فنی بارگذاری محتواهای تولیدی روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان‌ ها برگزار شد. در این دوره آقای حمید گردان، رییس گروه سخت افزار دفتر فاوا و مهندس احمدی مسئول پشتیبانی سایت سازمان دامپزشکی کشور، نحوه درج مطالب بر روی سایت سازمان را به طور مفصل توضیح دادند.

همچنین در بخشی از این گردهمایی خانم دکتر زارعان با تشکر از زحمات مسئولین روابط عمومی ادارات کل که به افتخار بازنشستگی نائل شده یا تعویض گردیده اند، به مسئولین جدید روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استانها تبریک گفت.

در ادامه مهندس فاضلی، خانم مهندس رئوف، آقای حسین شعبانی و دکترحسین مهدوی‌ شهری و آقای مهندس صفاخو کارشناسان روابط عمومی سازمان، گزارشی از فعالیت‌ های انجام شده در روابط عمومی سازمان ارائه دادند.

سپس رؤسای روابط عمومی مناطق پنج‌ گانه به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود به صورت مشروح پرداخته و نکاتی را جهت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات روابط عمومی‌ ها به ادارات کل دامپزشکی استانها و مجموعه خانواده دامپزشکی کشور یاد‌ آوری کردند که قرار شد نسبت به پیگیری آنها اقدام شود.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
1
سلام، خواهشا همانطور که تو جلسه اشاره شد در روز روابط عمومی از طف ریاست محترم سازمان لوح تقدیری برای کلیه مسئولین و کارشناسان روابط عمومی استانها (یعنی اعضای فعال در ستاد ادارات کل) زده بشه بخاطر انگیزه بیشتر در کار. هر استان هم بین ۲ تا ۴ نفرن دیگه.
و قول هایی که آقای دکتر کشاورز عزیز جهت پیگیری اون مسائل دادن خواهشا عملی و به تحقق برسه و قدمی در این راستا برای بچه های روابط عمومی برداشته بشه.
خانم دکتر زارعان اینارو شما باید پیگیری و به نتیجه برسونید.
اینارو عاجزانه خواهشمندیم پیگیری بفرمایید.

باتشکر. فعالین گمنام روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور
پاسخ ها
مهم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
دامپزشکی اگه روابط عمومیش گمنامه که واکسیناتور و کلینیسین که شبانه روز به دور از هیاهوی رسانه ها و بدون لوح تقدیر و دوربین و ... کار می کنند که زیر خروارها گمنامی اند!
دامپزشکی بدون دوربین و روابط عمومی و لوح تقدیر و این قبیل اشعار طاعون گاوی را ریشه کن کرد! کاش یه روابط عمومی خبر می نوشت که 5 سال نه 2 سال نه 1 سال توانستیم سقط جنین گوسفند را کنترل کنیم علت یابی کنیم درمان کنیم پیشگیری کنیم با همکاری دانشکده دامپزشکی استان یا استان همجوار یا اصلا مرکز ملی تشخیص. والان سربلند هستیم که کلی خسارت به دامداران در اثر تلاشهای تخصصی ما وارد نشد. ای کاش
روابط عمومی ها عمدتا مصرف این کاغذهای لوح تقدیر را بالا میبرند ولاغیر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
اقا یا خانم مهم
وقتی نمیدونین وظایف روابط عمومی چی هست و چقد میتونه با انعکاس اخبار از زحمات همکاران موثر باشه لطفا سکوت اختیار کن . واقعا مشکلتون الان مصرف چند تا کاغد هست ایا...........
مهم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
پاسخ با ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
بزرگان و خردمندان گفته اند:
اگر خواستی فاتحه مملکتی را بخوانی و کار را از ریشه و بنیاد آن ریشه کن کنی کار بزرگ را بده به آدم کوچیک و کار کوچیک را بده به آدم بزرگ!
حالا اگر خواستید بنیاد دامپزشکی کشور را از ریشه ویران کنی جای بزرگان دامپزشکی مثل دکتر رادمهر و دکتر عطارد و دکتر مرادی فقید و دکتر رسولی و ... که ذخایر علمی دامپزشکی در دانشگاه و فیلد بوده و هستند را بده به لوح تقدیر و دوربین و تجلیل بخشدار دراغوزآباد سفلی از مسئول پست ولایت تحت امرش!
یه کلام گفتیم روابط عمومی کدام درد تخصصی دامپزشکی را درمان کرده؟!
ما بهترین سالهای عمر را صرف این نکردیم که امروز لوح تقدیر بگیریم برای اینکه تو فلان مراسم ملی مذهبی شرکت فعال داشته ایم!
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
2
بیچاره این روابط عمومی ها در دامپزشکی چقدرمظلومند.جایگاه یک سازمان یا سیستم های اداری بزرگ را در حوزه های مختلف کاری روابط عمومی آن تشکیلات تبیین میکند.
ارزش یک تشکیلات رادرخارج از آن سازمان به روابط عمومی آن می سنجند.قدری تفکر . دنیای امروز بادیروزکاملا متفاوت شده است.
روابط عمومی ها دردنیای امروزگل سرسبد هر سازمانی هستند.
نظر شما
ادامه