کد خبر: ۶۳۸۹۹

به گفته معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه، نیمی از پست‌های سازمانی دامپزشکی استان خالی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شاهرخ یارویسی» به مناسبت 25 آوریل (پنجم اردیبهشت) روز جهانی دامپزشکی با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی، گفت: بالغ بر 60 درصد بیماریهای دامی شناخته شده عامل مشترک بین انسان و دام دارند که این موضوع ضرورت انجام اقدامات دامپزشکی را به وضوح نشان می دهد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم به بهداشت جوامع انسانی اهمیت دهیم به طور قطع باید به حوزه دامپزشکی نگاه ویژه ای داشته باشیم، چراکه سفره های مردم به نوعی وابسته به حوزه دامپزشکی است و نظارت این حوزه نقش تاثیرگذاری در تامین سلامت جامعه دارد.

وی تاکید کرد: دامپزشکی در بعد اقتصادی هم حراست از سرمایه های دامی جامعه را بر عهده دارد که بی توجهی به آن می تواند هزینه‌های هنگفت اقتصادی برای جامعه در پی داشته باشد.

یارویسی در ادامه با بیان اینکه دامپزشکان سربازان گمنام عرصه سلامت هستند، گفت: حوزه دامپزشکی آنطور که باید دیده نشده و شاید این موضوع به دلیل کم کاری در زمینه برجسته کردن اقدامات دامپزشکی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن حوزه دامپزشکی، اظهار کرد: هم اکنون نیمی از پست‌های سازمانی دامپزشکی استان خالی است که در صورت تامین نیرو به طور قطع نظارت‌های این حوزه با کیفیت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 کشتار غیرمجاز دام؛ زخمی مزمن بر پیکره کرمانشاه

 یارویسی سپس از  کشتار غیرمجاز دام به عنوان زخمی مزمن بر پیکره کرمانشاه یاد کرد و افزود:  هم در حوزه عرضه مرغ زنده و هم در حوزه کشتار غیرمجاز دام مشکلات زیادی در استان داریم که واقعا آزاردهنده است.

یارویسی با بیان اینکه در کوچه‌ها و معابر شهر شاهد کشتار غیر مجاز دام و عرضه مرغ زنده هستیم، گفت: متولی برخورد با این عرضه ها یک تیم مشترک است که متاسفانه تاکنون در استان سامان نگرفته و خروجی مناسبی نداشته، لذا برخورد با این مقوله نیاز به انسجام همه ارگان های ذی‌ربط دارد.

 

نظر شما
ادامه