کد خبر: ۶۳۹۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان یزد در دیدار با «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: آزمایشگاه مجهز بازوی قوی در پیشگیری از شیوع بیماری‌هاست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، مدیر کل دامپزشکی استان با بیان آنکه یکی از مهمترین دغدغه‌ های مجموعه دامپزشکی موضوع مربوط به آزمایشگاه بوده است گفت: با مساعدت مسئولین کلنگ زنی آزمایشگاه انجام شده است و  افزود: اعتبار اولیه دریافت شده است و با توجه به اهمیت وجود آزمایشگاه در تشخیص بیماری‌ های دامی و پیشگیری از شیوع و گسترش آن‌ ها تلاش برای راه‌ اندازی هرچه سریعتر پروژه ادامه دارد.

«دکتر علی فاتحی نیا» در ادامه به راه‌ اندازی بخش مولکولی (PCR) آزمایشگاه اداره کل اشاره کرد و نقش آن‌ را در تشخیص بیماری‌ های ویروسی در حد اقل زمان خواند که نتیجه آن جلوگیری از شیوع بیماری‌ ها می‌ باشد و در ادامه افزود یکی از مهترین بیماری‌ های مد نظر، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است که در سال گذشته علیرغم وجود کانون‌های مثبت در کشور حتی استان‌های مجاور به حول قوه الهی، تلاش همکاران و رعایت پرورش دهنده هیچ گزارشی از این بیماری در استان نداشتیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آنکه یزد قطب پرورش اسب در کشور می‌ باشد، خواستار تخصیص اعتبار جهت احداث متقاضی درمانگاه دامپزشکی تخصصی اسب در شهرستان اشکذر شد.

وی در ادامه با اشاره به آنکه اقدامات موثری در رفع مشکل ساختمان شبکه‌های دامپزشکی میبد و مهریز شده است، گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان یزد نیز فاقد ساختمان مناسب جهت ارائه خدمات دامپزشکی می‌ باشد و خواستار حل این مهم شد.

در ادامه این نشست «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، قول مساعدت در حل مسائل موجود در راستای فعالیت‌های هرچه بیشتر این نهاد سلامت محور شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
5
مدیر کل محترم چرا در مورد تسری با ایشون رایزنی نکرده. الان بزرگترین مشکل دامپزشکی معیشت دامپزشکاست و این مورد باید با اتحاد و همبستگی همه مسئولین دامپزشکی دائما پیگیری بشه. باید اولین دقدقه معیشت باشه وگرنه دقدقه آزمایشگاه و بیماری و غیره همیشه سر جاش هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
2
مدیر کل محترم ................ درمورد تسری دو کلام حرف بزنین تا بیش از این پرسنل دامپزشکی در منجلاب فقر و فلاکت غرق نشن ...................... ....لطفا حکیم جان سانسور نکن چون سانسور مال زمان حضرت داوود نه قرن ۲۱
نظر شما
ادامه