کد خبر: ۶۴۰۸۸

رئیس حفاظت محیط‌زیست مشهد گفت: ماده آهویی با ۲ جنین در شکم براثر بی‌احتیاطی یک راننده در جاده مجاور منطقه حفاظت‌شده تخت سلطان تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مرتضی شیرزور» رئیس حفاظت محیط‌زیست مشهد با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ساکنین روستای مجاور منطقه حفاظت‌شده تخت سلطان مبنی بر مشاهده یک رأس آهو در حاشیه جاده مشهد - سرخس، بلافاصله مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست به محل اعزام شدند، گفت: یک رأس آهوی ماده که به دلیل خشک‌سالی و عدم دسترسی به آب از منطقه حفاظت‌شده خارج و برای تأمین آب از منابع آبی اطراف روستا در حال عبور از عرض جاده بود با یک خودرو برخورد می‌کند.

او با اشاره به اینکه آهو از ناحیه ۲ پای عقب دچار شکستگی شده بود، افزود: با توجه به گزارش کارشناسان محیط‌زیست مبنی بر باردار بودن ماده آهو، بلافاصله حیوان برای درمان به مشهد منتقل شد.

رئیس حفاظت محیط‌زیست مشهد با بیان اینکه با هماهنگی انجام‌شده با دامپزشک باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد نیز اکیپ دامپزشکی برای مداوای حیوان مصدوم مقدمات کلینیکی را فراهم کردند، ادامه داد: متأسفانه به دلیل بعد مسافت و شدت گرمای هوا و شدت جراحات وارده حیوان مصدوم قبل از رسیدن به باغ‌وحش تلف شد.

شیرزور با اشاره به اینکه این ماده آهو ۲ جنین در شکم داشت، بیان کرد: به دلیل نارس بودن بره‌ها امکان زنده نگه‌داشتن آن‌ها نیز میسر نشد.

او با ابراز تأسف از اینکه همه‌ساله با توجه به کاهش نزولات آسمانی، عدم دسترسی حیات‌وحش به منابع آبی ثابت و مطمئن و از طرفی عدم ایجاد گذرگاه‌های امن برای گذار حیات‌وحش، شاهد بروز چنین حوادث تلخ و ناگوار برای حیات‌وحش هستیم، تصریح کرد: اجرای طرح‌های تأمین آب شرب حیات‌وحش و مسیر امن برای گذار حیات‌وحش جزو ضروریات در حاشیه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست است.

 

نظر شما
ادامه