کد خبر: ۶۴۱۲۲

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اعلام کرد: پروژه مجتمع گردشگری گوراب به علت بحث حرایم و رعایت قوانین محیط زیستی و دامپزشکی هنوز موفق به اخذ مجوز مجتمع گردشگری نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ابراهیم جلیلی» به راه اندازی واحد پرورش کروکودیل در کیلومتر ۸ جاده اراک و نزدیک به روستای گوراب از سال ۹۷ اشاره و اظهار کرد: این واحد با ظرفیت ۶۰۰ سر کروکودیل با اخد مجوز در سال ۹۶، در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و با اعتباری افزون بر ۶۵ میلیارد ریال در سال ۹۷ احداث شد.

وی ادامه داد: این واحد نخستین مزرعه پرورش کروکودیل در خاورمیانه با این ظرفیت است که در حال حاضر ۵۳ سر کروکودیل از گونه پروسوس یا همان آب شور که گونه ای استرالیایی است و از جزیره قشم خریداری می شود، در این واحد پرورش می یابد.

جلیلی مطرح کرد: با توجه به موفقیت آمیز بودن این طرح که علاوه بر تولید و درآمدزایی فرصت گردشگری و اشتغال را فراهم کرده، سرمایه گذار این واحد، به دنبال اخذ مجوز برای احداث یک مجتمع گردشگری در همان منطقه و در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار است.

وی با بیان اینکه این مجتمع شامل پارک آبی در دو فاز، هتل در یک فاز، چهار خط زیپ لاین و تله کابین در یک فاز و نیز پیست موتور چهار چرخ در یک فاز خواهد بود، مطرح کرد: این پروژه به علت بحث حرایم و رعایت قوانین محیط زیستی و دامپزشکی هنوز موفق به اخذ مجوز مجتمع گردشگری نشده و راه‌اندازی آن با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با مشکل مواجه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر تصریح کرد: بازنگری و تسهیل در صدور مجوز محیط زیست و دامپزشکی در بازدید معاون امور اقتصادی استانداری همدان از این مجتمع مطرح شد و قرار است مشکلات مجتمع گردشگری گوراب طی یک ماه آینده با حضور مدیران کل دستگاه‌های مربوطه در جلسه ستاد تسهیل استان، پیگیری شود.

 

نظر شما
ادامه