کد خبر: ۶۴۱۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: وضعیت خرس قهوه‌ای که به دلیل برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب-کرمانشاه مجروح شده رو به بهبود است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «فریدون یاوری» اظهار کرد: یک قلاده خرس قهوه‌ای نر بالغ بامداد روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب-کرمانشاه دچار آسیب دیدگی شد.

وی افزود: پس از وقوع این حادثه، محیط‌بانان، کارشناسان، فرمانده یگان حفاظت به همراه دامپزشک محیط زیست استان کرمانشاه بلافاصله به محل اعزام و پس از اعمال عملیات بیهوشی، حیوان آسیب دیده را به مرکز تیمار حیات وحش این استان منتقل کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: با انجام آزمایش‌های مختلف از جمله سونوگرافی و عکسبرداری مشخص شد که خرس آسیب دیده از ناحیه دست چپ دچار شکستگی شده است.

یاوری با بیان اینکه با تلاش و پیگیری‌های فراوان خرس مذکور در یکی از کلینیک‌های استان کرمانشاه مورد جراحی دست قرار گرفت، گفت: شرایط جسمانی فعلی خرس مذکور مطلوب است.

وی ادامه داد: با توجه به مراقبت‌های پس از درمان شامل تزریق آنتی‌بیوتیک‌های لازم و ضد التهاب برای بهبودی حیوان مذکور، در حال حاضر این خرس قهوه‌ای تحت مراقبت در یکی از مراکز تیمار و نگهداری حیات وحش استان کرمانشاه قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: خرس قهوه‌ای در زیستگاه اصلی خود پس از اطمینان از بهبودی آن رهاسازی خواهد شد.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
احمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
1
0
جالب که کرمانشاه متخصص سونوگرافی نداره احتمالا یکی از همکارانی که مطب دام کوچک دارند و همه عمومی و فارغ التحصیل آزاد ارومیه هستند زحمت سونوگرافی را کشیدند. ماشالله به این اعتماد بنفس
میثم اردلان
|
United States of America
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
1
1
شما چرا ناراحتی که اون دکتر بزرگوار این همه مجرب هستش تو کارش؟
بجای حسادت یه مقدار مطالعه ات رو بالا ببر که بتونی از این کارا بکنی
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
1
سلام
کار اون همکار دامپزشک قابل تقدیره.
ایوب نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
دستشون درد نکنه .واقعا کار عزیزان قابل تقدیره
نظر شما
ادامه