کد خبر: ۶۴۱۸۸

پروانه تاسیس خط تولید سموم دامپزشکی برای نخستین بار در استان کرمانشاه صادر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان که در زمینه تولید سموم کشاورزی در حال فعالیت است درخواست تاسیس خط تولید سموم دامپزشکی را نیز به اداره کل دامپزشکی استان ارائه کرد که پس از پیگیری‌های فراوان اولین مجوز تاسیس بهداشتی تولید سموم دامپزشکی برای این واحد صادر شد.

«دکتر صیاد غلامی» افزود: این واحد تولیدی هم اکنون ۱۲ تا ۱۳ نوع سموم کشاورزی در استان تولید می‌کند و قرار است با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی خط تولید سموم دامپزشکی با ظرفیت روزانه ۵ هزار لیتر را راه اندازی کند.

وی  با بیان اینکه این سموم برای از بین بردن انگل‌های خارجی دام‌ها و سمپاشی جایگاه‌های دام مصرف می‌شود، اظهارداشت: تولید سموم دامپزشکی از شهریور ماه امسال در استان کرمانشاه اغاز می‌شود.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین در استان کرمانشاه وجود دارد که برا هر بار سمپاشی بدن دام و جایگاه‌های دام استان ۱۵ هزار لیتر سم لازم است.

غلامی افزود: اداره دامپزشکی استان کرمانشاه آماده است با تمام توان و ظرفیت‌های قانونی، موانع موجود بر سر راه تولید را تا زمان حصول نتیجه قانونی پیگیری کند.

 

نظر شما
ادامه