کد خبر: ۶۴۲۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زابل با ارائه توضیحاتی در خصوص پیامدهای روانی و بهداشتی سلاخی و ذبح دام در ملأ عام و مقابل کودکان هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، «دکتر داریوش سرگزی» گفت: خشونت و پرخاشگری از اثرات منفی و زیان بار تماشای ذبح دام در ملأ عام است، در گزارشات پزشکی قانونی هم  مشهود است که تحمل مردم نسبت به ناملایمات کمتر شده‌است و در دعواهای خانگی و حوادث رانندگی، استفاده از سلاح سرد بیشتر دیده می شود زیرا چنین صحنه های را افراد در کوچه و خیابان بارها دیده اند.

وی ادامه داد: به کار بردن چاقو، تبر و ساطور برای ذبح و سلاخی دام در ملأ عام موجب می شود زشتی این کار از بین برود و کودک فکر می کند با انجام چنین کارهای می تواند قهرمان پروری کند.

دکتر سرگزی اذعان داشت: کودک و نوجوان با الگو برداری از این حرکت با آن راحت کنار می آید و آن را انجام می دهند، همان طور که می بینم در جامعه برخی نوجوانان و جوانان، به بهانه دفاع از خودشان خیلی راحت سلاح سرد حمل می‌کنند.

وی افزود: بعد از ذبح حیوانات، آثار خون ریزی آن تا ساعت ها در خیابان دیده می شود و دیدن این صحنه ها باعث ایجاد وحشت و اضطراب در کودکان می شود زیرا نمی دانند این خون مربوط به چیست و چرا در کوچه و خیابان ریخته شده است، از طرفی کودک هر چه بیشتر این آثار بصری را ببیند زشتی این کار در دید او از بین می رود و در آینده علاوه‌ بر خشونت و کاهش سطح تحمل مردم، شاهد رواج حیوان آزاری توسط همین افراد خواهیم بود، رفتاری که ریشه در کودکی و ناخودآگاه فرد دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زابل ابراز داشت: علاوه بر بعد بهداشتی و شرعی ذبح دام و رفاه حیوانات، این ها بخش کوچکی از ضرورت کشتار دام و طیور در کشتارگاه و جایی به دور از دید ملأ عام و در چهارچوب ضوابط بهداشتی هست تا مردم هر چه کمتر با چنین صحنه های خشونت باری رو به رو شوند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
3
و همین طور ، اعدام انسان در ملاءعام ،در مرکز تماشاچیان !
که در سالهای اخیر موارد حلق آویز کردن کودکان توسط خودشان یا دوستان آنها ، را شاهد بودیم.
نظر شما
ادامه