کد خبر: ۶۴۳۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

حکیم مهر: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: ظهر امروز گورخر ماده آفریقایی تلف شد و علت تلف شدن این حیوان از سوی اداره کل دامپزشکی استان در حال انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد کرمی» اظهار داشت: صبح امروز همکاران اداره کل محیط زیست استان تهران از باغ وحش صفادشت بازدید کردند و گزارشی از ضعف این گورخر ماده اعلام کردند و ظهر امروز نیز توسط مدیر باغ وحش خبر تلف شدن گورخر اعلام شد.

وی افزود: نمونه برداری های لازم از گورخر ماده آفریقایی انجام شده است و تا رسیدن جواب اداره کل دامپزشکی استان منتظر می مانیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حال تنها گورخر ماده آفریقایی خوب است، گفت: از زمانی که سه گورخر آفریقایی را به باغ وحش صفادشت منتقل کردند، حال گورخر نر و یکی از گورخر های ماده بد بود و این حیوان ها ضعیف شده بودند.

وی ادامه داد: هنوز جواب دامپزشکی استان برای علت تلف شدن گورخر نر آفریقایی اعلام نشده است و بدون نظر کارشناسی دامپزشکی نمی تواند علت را بیان کرد.

سه گورخر آفریقایی شامل ۲ ماده و یک نر که از کشور هلند خریداری و در نهم اردیبهشت ماه به ایران منتقل شدند با توجه به تعطیلی گمرک تهران در ۹ و ۱۰ اردیبهشت (پنجشنبه و جمعه) در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت گورخرها ترخیص و به مسئولان باغ وحش صفادشت تحویل داده شدند که متاسفانه گورخر نر ۱۲ اردیبهشت تلف شد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
0
0
معلوم نیست دست کدام آقا زاده در واردات و زجر کش کردن این حیوانات بیزبان دخیل است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
باغ وحش های خارجی هزینه نگهداری حیوانات پیر را تقبل نکرده و آنها را مجانی و یا گاها با پرداخت پول به کشورهای جهان سوم واگذار می کنند تا از شر هزینه های نگهداری و درمان آنها خلاص شوند.

چرا کسی سن اینها را کنترل نمی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
2
این گورخرها از هلند خریداری نشده اند و اسناد ....

اینها گورخرهای پیر باغ وحش های دانمارک و ... بودند
نظر شما
ادامه