کد خبر: ۶۴۵۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در خصوص حادثه تلف شدن ۵۲راس گوسفند و بز در روستای سرتنگ در منطقه کوشک خلف از توابع شهرستان مسجدسلیمان به صورت تخصصی تحقیق می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر مصطفی کنارکوهی» با بیان اینکه پس از بروز حادثه تلفات گوسفند و بز در منطقه کوشک خلف مسجدسلیمان کارشناسان دامپزشکی استان به همراه محیط زیست برای بررسی ابعاد حادثه در منطقه حضور یافتند افزود: مشاهدات اولیه نشان دهنده وجود نداشتن هرگونه بیماری همه گیر در دام‌های منطقه بوده است.

وی گفت: بررسی میدانی منطقه، لاشه ها، آبشخورها و علوفه، احتمال بروز مسمومیت را نشان می دهد که البته با توجه به نمونه برداری از آب و دام‌های تلف شده توسط کارشناسان دامپزشکی و ارسال آنها به آزمایشگاه رفرانس سازمان دامپزشکی کشور تا زمان دریافت پاسخ تخصصی آزمایش‌ها نمی‌توان نظر قطعی در این خصوص بیان کرد.

وی گفت: با این حال آموزش‌های لازم به دامداران در خصوص مصرف نکردن آبها و علوفه مشکوک به آلودگی ارائه شده است.

کنارکوهی افزود: دام‌های تلف شده به شکل بهداشتی و با رعایت ضوابط دفن شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان پیش از این گفته بود حادثه تلف شدن ۵۴ راس دام در این شهرستان هنوز در حال بررسی است  و در نخستین گام از پساب خروجی پتروشیمی تازه راه اندازی شده مسجدسلیمان برای شناسایی دلیل مسمومیت این دام‌ها، نمونه برداری شده است.
پس از بروز این حادثه دامداران روستای سرتنگ مسجدسلیمان در اعتراض به آنچه که آلودگی پساب پتروشیمی موجب مرگ دام خود شده، لاشه دام‌های خود را  مقابل پتروشیمی قرار دادند.

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ نیز برخی فعالان محیط زیست از رهاسازی فاضلاب آلوده به رودخانه‌های فصلی در زمان بهره‌برداری آزمایشی این پتروشیمی خبر داده و گفته بودند: این پساب، روستای تلخاب کلات تا کوشک خلف در مسجدسلیمان و مراتع بخش عقیلی گتوند، را آلوده کرده و باعث تلف شدن احشام شده است.

مدیریت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اعلام کرده است در صورتی که آزمایش‌ها نشان دهد تلفات اخیر دام در منطقه ناشی از پساب این واحد صنعتی باشد به دامداران غرامت پرداخت می‌کند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
0
1
سلام
جای استاد گرامی و خاذق آقای دکتر ممبینی واقعا خالی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
1
0
مهربانترین ،وخوش برخورد ترین ،وخالص ترین ،وپاکترین ،دکتر دنیا ،انشالله سالم باشید
نظر شما
ادامه