کد خبر: ۶۴۷۰

حکیم مهر - آزمایش کشت و PCR جهت تشخیص بیماری سالمونلوز یر ای نخستین بار در آزمایشگاه ممتاز منطقه ای شمال غرب کشور در دامپزشکی آذربایجان غربی راه اندازی شد.   
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : سالمونلوزیس یکی از بیماری های مهم مشترک بین انسان و دام است که هر ساله خسارت زیادی را به صنعت دام و طیور وارد می سازد و مشترک بودن این بیماری بین انسان و دام اهمیت بیماری را از نظر کنترل و تشخیص بالا می برد.

شهرام دیلمقانی افزود: در این زمینه آزمایشگاه ممتاز منطقه ای شمالغرب کشور با استفاده از امکانات موجود اقدام به راه اندازی تست تشخیص باکتری سالمونلا به روش کشت و PCR برای اولین بار در آزمایشگاه های دامپزشکی کرده است.

وی گفت: تاکنون تشخیص باکتری باکتری سالمونلا و سرو وایته های آن به روش قدیمی انجام می شد که هم از نظر قدرت تشخیص بسیار پایین بوده و هم از نظر زمانی وقت بیشتری را می طلبید.

دیلمقانی خاطر نشان کرد : با راه اندازی این روش، قدرت و سرعت تشخیص بالا رفته که این امر منجر به کاهش زمان پاسخگویی به ارباب رجوع و همچنین کاهش هزینه ها و افزایش دقت تشخیص گردیده است.

 


 

نظر شما
ادامه