کد خبر: ۶۴۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک سنجاب ایرانی توسط نوجوان دوستدار محیط زیست، از دلالان و سودجویان حیات وحش خریداری و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج تحویل داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «فؤاد مصطفی نژاد» با اشاره به اینکه یک نوجوان سنندجی سنجاب ایرانی را به سازمان محیط زیست تحویل داده است اظهار کرد که «آریو عظیمی» پسر نوجوان اهل سنندج یک بچه سنجاب ایرانی را از دلالان و سودجویان حیات وحش خریداری کرده و یکسال از آن مراقبت کرده و در آخرین روز از هفته محیط زیست جهت رها سازی در زیستگاه های مناسب این سنجاب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج تحویل داده است.

وی افزود که پس از بررسی‌های دامپزشکی و به شرط اطمینان از سلامتی، سنجاب در زیستگاه‌های مناسب در جنگل های بلوط رها سازی و به دامان طبیعت باز گردانده می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست  شهرستان سنندج تصریح کرد که این اولین بار نیست که یک دوستدار محیط زیست با هزینه شخصی در حفظ و نگهداشت حیات وحش و محیط زیست کردستان کوشش می‌کند، بلکه بارها این حرکت فرهنگی تکرار شده و خوشبختانه مردم استان همیشه از فرهنگ والای حمایت زیست محیطی و مهربانی با طبیعت شهره بوده اند و هر روز به تعداد دوستداران و همیاران محیط زیست در این استان افزوده می شود.

لازم به ذکر است که سنجاب ایرانی یا سنجاب قفقازی با نام علمی  Sciurus anomalus؛ در جنگل‌های پهن‌برگ قفقاز، آناتولی، زاگرس و مدیترانه شرقی زندگی می‌کند.

سنجاب قرمز ایرانی دارای پوشش خارجی به رنگ طلایی نارنجی تا قرمز مایل به قهوه ای، چشمان درشت، دسته موی به نسبت بلند روی گوش ها، دم پرمو و دندان‌های پیش به رنگ زرد نارنجی است.

سنجاب ها با مخفی کردن بذر درختان بلوط یکی از پستانداران بسیار مفید برای پایداری درختان جنگل های بلوط زاگرس و ادامه حیات آنها هستند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
R
|
United States of America
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
1
سنجاب اهلی شده در طبیعت قطعا دوام نمی آورد.
نظر شما
ادامه