کد خبر: ۶۴۷۸۳

گروه دامپزشکی ایران با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی ایران انجمن علمی جنین‌شناسی، آناتومی و تکنولوژی تولیدمثل دامپزشکی دانشگاه تهران، انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد، وبینار آموزشی، وبینار «آناتومی کاربردی و رادیوگرافیک آناتومی حیوانات اگزوتیک؛ خزندگان و دوزیستان» را برگزار می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، اگزوتیک به معنای غیرمعمول است و حیوانات اگزوتیک به حیواناتی گفته می شود که نگهداری از آنها معمول نیست. اما تعریف عام تری هم می توان برای این واژه بیان کرد. حیوانات خانگی به جز سگ و گربه را می‌توان حیوانات اگزوتیک نام گذاری کرد؛ حیواناتی مانند "ماهیان زینتی" ، "پرندگان زینتی"، "پستانداران کوچک مانند: خرگوش، سنجاب، همستر، خوکچه هندی و.."، "پرندگان شکاری"، "دوزیستان و خزندگانی مانند: لاک پشت، سمندر و…"، "پریمات‌ها مانند انواع میمون ها "و "بی مهرگانی مانند عقرب".

حیوانات اگزوتیک دارای بیماری های خاص خود هستند و برای درمان بیماری های آنها باید توسط یک دامپزشک متخصص در زمینه درمان حیوانات اگزوتیک معاینه شوند.

در این برنامه که روز پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۱ الی ۱۵ به صورت آنلاین برگزار می شود دکتر امید زهتاب‌ور ـ متخصص آناتومی دامپزشکی و عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، به بررسی آناتومی کاربردی و رادیوگرافیک آناتومی خزندگان و دوزیستان می پردازد.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://irvmgroup.ir/product/exotic-pet-anatomy/ مراجعه کنند.



نظر شما
ادامه