کد خبر: ۶۴۸۶۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزیر صمت اذعان داشت در توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد، عدم مدیریت، گرانی و آسیب به تولید وجود دارد و هر زمانی که بتواند از تخصیص این ارز جلوگیری می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «احد آزادی خواه» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (سه شنبه یک تیرماه) کمیسیون، گفت: دستورکار اول کمیسیون کشاورزی در خصوص تعیین تکلیف پژوهشکده خاک و آبخیزداری بود، در طرحی مقرر شده است که مراکز تحقیقاتی مانند چایی، چغندر و سایر مراکز ادغام شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستور کار دوم نشست امروز کمیسیون کشاورزی بررسی وضعیت بازار مرغ، تخم مرغ و محصولات پروتئینی و همچنین تعیین تکلیف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بود، ادامه داد: در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دبیر ستاد تنظیم بازار، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی حضور داشتند.

وی ادامه داد: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد تا هرچه سریع‌تر در زمینه تعیین تکلیف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اقدام کند و در زمینه حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی پیشگام شود.

آزادی‌خواه، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام آمادگی کرد تا در صورت ارسال نامه از سوی وزیر جهاد کشاورزی شرکت بازرگانی دولتی را با تمامی ساختمان‌ها و نیروهای فعال در آن را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد و اذعان داشت در توزیع ارز 4 هزار و 200 تومانی فساد، عدم مدیریت، گرانی و آسیب به تولید وجود دارد و هر زمانی که بتوانیم از تخصیص این ارز جلوگیری می‌کنیم.

مشکلی در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد نشستی در کمیسیون کشاورزی مجلس با مسئولین بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز مورد نیاز واردات گندم و نهاده‌های دامی برگزار شود، ادامه داد: معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بر اساس جوجه ریزی صورت گرفته تا پایان شهریورماه مشکلی در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ وجود ندارد.

اطلاعات مرغ ورودی به 222 کشتارگاه فعال کشور ثبت می‌شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس سازمان دامپزشکی ضمن تاکید بر ثبت وزن و تعداد مرغ ورودی به 222 کشتارگاه فعال در کشور قول داد تا میزان ماندگاری تخم مرغ را به 90 روز افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد سامانه‌های بازارگاه، گمرک، تجارت، کشتارگاه‌ها و سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور با یکدیگر متصل شوند.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
9
درسته که ایشان در تمامی زمینه های دامپزشکی ...... صاحب نظر هستن ولی مگه مبشه مگه داریم که یک نفر زمان ماندگاری یک محصولو از پیش خودش افزابش بده؟ البته.... می شه.
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
9
مگر استانداردهای علمی و معتبر با قول رییس سازمان دامپزشکی قابل تغییر است؟! قبلا برای افزایش ماندگاری تخم مرغ از ۳۰ به ۴۲ نیز با مخالفت دستگاه های نظارتی ، از این اقدام غیرعلمی جلوگیری شده بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
2
9
با سلام خدمت سردبیر محترم حکیم مهر.
سانسور تا این حد که پاره ای از دستورالعمل ها و اقدامات سازمان دامپزشکی را نیز جرات منتشر کردن ندارید؟
حذف اعزام ناظرین بهداشتی برای نظارت بر سلامت گوشت وارداتی
مجاز دانستن مصرف گوشت مرغ آلوده به سالمونلا و با شمارش کلی میکروبی بالا
حذف آزمایشات معمول از گوشت غیر منجمد وارداتی به گونه ای که حتی یک آزمایش در مورد گوشت غیر منجمد وارداتی در سال گذشته امجام نشده است.
افزایش عمر ماندگاری گوشت منجمد وارداتی برزیل و ... به شکل دستوری
افزایش عمر ماندگاری تخم مرغ وارداتی بی کیفیت و آلوده به مدفوع ترکیه ای
و ...
سردبیر محترم این عبارات واقعیت است که گاهی خبرهای آن از طریق آن سایت اطلاع رسانی اعلام شده است و برخی نیز در مکاتبات یا دستورالعمل های سازمان بوده است و توهین به فردی نشده.
امیدوارم که این بار سانسور نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
6
آقا وقتی میشه بدون انجام آزمایشات لازم گوشت وارد کرد چرا نشه ماندگاری تخم مرغ در داخل را به سیصد روز نرساند البته در مورد محموله های صادراتی کمی شک دارم چون سیستم دامپزشکی اونها بیداره و نمیشه حذفش کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
4
اگه دستوری باشه ، اقیانوس را هم میشه اسفالت کرد. اما هر چیزی با دستور نمیشه
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
3
با سلام خدمت همکاران محترم مگرمیتوان دستورالعمل های بهداشتی را به صورت دستوری نادیده گرفت و درصورت نادیده گرفتن مسئولیت تبعات بهداشتی به عهده چه کسی می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
با سلام. بله میشه نادیده گرفت. نمونه ش وقتی دستورالعمل عرضه تخم مرغ در بسته بندی بهداشتی را دادند و با برخی اعتراضات رو به رو شد، مقام مسئول گفتن از این دستورالعمل بی اطلاع هستن و چنین چیزی نباید اجرا بشه!
نظر شما
ادامه