کد خبر: ۶۴۸۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: با حضور رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و مدیرانی از دستگاههای اجرایی استان اردبیل  پیشرفته ترین آزمایشگاه بیومولکولی دامپزشکی در منطقه شمالغرب کشور روز چهارشنبه مورخه 1400.04.02 در اداره کل دامپزشکی استان اردبیل افتتاح  و وارد چرخه فعالیت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، مدیر کل دامپزشکی استان در حاشیه افتتاح این آزمایشگاه گفت با پیگیریهای انجام شده تجهیزات و دستگاههای این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان توسط سازمان دامپزشکی کشور تهیه شده و با افتتاح و شروع فعالیت این آزمایشگاه علاوه بر صرفه جویی در زمان و جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل نمونه ها ی آزمایشگاهی سالانه بالغ بر یک میلیارد تومان در هزینه های آزمایشگاهی صرفه جویی می شود.

«دکتر بهلول تکلوی» با بیان اینکه ضرورت وجود چنین آزمایشگاهی در استان از سال 1395 پیگیری شده و سرانجام بعد از 5 سال به بهره برداری رسید،  تصریح کرد با افتتاح این آزمایشگاه دیگر نیازی به ارسال نمونه های مرضی و آزمایشگاهی اخذ شده در جریان رصد و پایش بیماریهای ویروسی مختلف دام وطیور از جمله بیماری مهم و خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به آزمایشگاههای مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور وجود ندارد.

این مقام مسئول دامپزشکی اظهار داشت برای پیشگیری از بیماریهای مختلف دام و طیور و تشخیص سریع و قطعی بیماریها در راستای واکنش سریع و اقدام به موقع در کانون کوبی بایستی به سمت تجهیز و ایجاد چنین آزمایشگاههایی در استان حرکت کنیم، خاطرنشان کرد در حال حاضر طیف گسترده ای از آزمایشات در بخش های مختلف سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی، کنترل کیفی مواد غذایی و آنالیز خوراک دام و طیور در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان انجام می شود.

دکترتکلوی در عین حال یادآورشد علاوه بر آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان به عنوان آزمایشگاه مرجع در حال حاضر 4 باب آزمایشگاه دولتی دامپزشکی در شهرستانهای بزرگ و 4 باب آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی در راستای آزمایشهای تشخیص و پایش بیماریها  در استان فعالیت می نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد در جریان سه ماهه ابتدای سالجاری 24هزار و 809 مورد آزمایشهای مختلف تشخیص در آزمایشگاه مرکزی اداره کل انجام شده است.

وی جوابدهی آزمایشات در سریع ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان، دقت بالای آزمایشهای مختلف و تسریع در معدوم سازی نمونه تایید تشخیص بیماری و جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل را از مهمترین مزایای ایجاد این آزمایشگاه پیشرفته عنوان کرد و گفت با تلاش شبانه روزی در صدد تقویت آزمایشگاه مرکزی اداره کل و ارتقائ آزمایشات پارا کلینیکی هستیم و قطعا در این راستا به استاندارد های لازم می رسیم.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Viet Nam
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
1
آزمایشگاه دامپزشکی آذربایجان شرقی هم بعد از ۱۳ سال همچنان پس از صرف ۲۰ میلیارد تومان هنوز ...
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
1
5
باید از دکتر صالحی مدیر کل وقت تشکر کرد که در زمان مدیرکلی این تجهیزات را برای ازمایشگاه خریداری کردند .
نظر شما
ادامه