کد خبر: ۶۵۰۸۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم گفت: مجموعه غیرمجاز پرورش حیوان‌های اهلی در این شهرستان به دلیل نداشتن مجوز و نگهداری غیراصولی تعطیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدتقی محمدی» روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی گزارش دریافتی و بازدید صورت گرفته مشخص شد در یک مرکز ۳۲ راس الاغ ماده در حال نگهداری است که به علت سوء تغذیه و نگهداری غیراصولی پنج راس از آن‌ها تلف شدند.

وی بیان کرد: در این زمینه اداره‌های حفاظت محیط زیست و دامپزشکی جم اخطاریه‌های مهلت‌دار برای دریافت مجوز لازم و نگهداری اصولی صادر کردند که با توجه به پاسخگو نبودن مسئول این مرکز، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.

محمدی ادامه داد: با توجه به دستور کتبی دادستان، نسبت به واگذاری این حیوانات به افراد واجد شرایط و برخوردار از مکان و تغذیه مناسب برای حیوانات اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم گفت: بنا به اظهارات کارگران مرکز پرورش حیوانات، فرد سرمایه‌گذار از اهالی یکی از شهرستان‌های شمالی کشور است که با هدف دریافت وامی کلان در یکی از روستاهای شهرستان جم حضور یافته و به صورت غیرمجاز اقدام به خرید شماری الاغ کرده است.

محمدی عنوان کرد: از آغاز این اقدام در اواخر سال ۹۹ در گزارش‌های رسیده از طرف ساکنان، بازدیدهای مشترک محیط زیست و دامپزشکی شهرستان از این مرکز آغاز شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تذکرها و اخطارها به مسئول سایت بی نتیجه و مرگ و میر این حیوانات روند افزایشی پیدا کرده بود در نهایت تصمیم به تعطیلی آن گرفته شد.

محمدی اظهار داشت: علاوه بر سوء تغذیه، نبود حتی یک سایبان در این فصل گرم به شدت این حیوانات را تهدید به مرگ می‌کرد که با دستور قاطعانه دادستان شهرستان، کار واگذاری به افراد واجد شرایط انجام و به این صورت به مرگ و میر بیشتر آنها پایان داده شد.


نظر شما
ادامه