کد خبر: ۶۵۳۲۲

حکیم مهر: رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: رهاسازی قوطی‌های سموم مزارع از سوی کشاورزان در رودخانه گاماسیاب باعث مرگ ماهی‌ها شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مهرداد سلگی» رئیس محیط زیست نهاوند گفت: امسال به جز کم آبی متاسفانه رهاسازی قوطی‌های سموم از طرف کشاورزان در رودخانه گاماسیاب در نزدیکی روستای علمدار و سایر نقاط روستایی حاشیه باعث مرگ ماهی‌ها شده است.

او افزود: پس از بررسی فیلم منتشر شده در خصوص تلف شدن ماهی‌ها در رودخانه گاماسیاب در روستای علمدار،مشخص شد ناآگاهی و سهل انگاری برخی کشاورزان عامل این فاجعه زیست محیطی بوده است.

سلگی در واکنش به مرگ ماهی‌ها در رودخانه روستای علمدار نهاوند اظهار داشت: برخی از کشاورزان منطقه پس از استفاده سموم کشاورزی، قوطی‌های آن را به داخل رودخانه رها کرده و باعث مسمومیت و مرگ ماهی‌ها شدند.

او تاکید کرد: پرتاب کردن این قوطی‌های سم در داخل رودخانه و پایین آمدن سطح آب رودخانه و همچنین پایین آمدن سطح اکسیژن منجر به مرگ ماهی‌ها شده است.

به گفته رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند این اقدام اگر چه عمدی نبوده است، اما سهل انگاری و بی آگاهی کشاورزان منجر به این فاجعه زیست محیطی شده است که با خاطیان این موضوع برخورد لازم می‌شود.

هفته‌ی گذشته فیلمی از تلف شدن آبزیان در رودخانه گاماسیاب از روستای علمدار تا روستای لیلی یادگار منتشر شد که در این فیلم مدعی مرگ ماهی‌های کوچک و بزرگ و دیگر جانداران در رودخانه به‌دلیل ریختن سم در رودخانه عنوان شده بود.

 
نظر شما
ادامه