کد خبر: ۶۵۴۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: وزیر جهاد کشاورزی از تدوین دستورالعمل جامع ثبت دارو و واکسن دامپزشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما اظهار داشت: مهمترین دارو که در بخش دام داریم داروی تب برفکی است که پیش از این واردکننده آن بودیم و در حال حاضر در داخل توسط دو شرکت دانش بنیان تولید می شود. پس از تولید این واکسن توانستیم به رکورد ۱۵ ساله کاهش و توقف کانون‌های تب برفکی در کشور دست یابیم. کانون های تب برفکی در ایران به حداقل رسیده است که در صادرات گوشت، شیر و سایر لبنیات بسیار موثر است.

وی ادامه داد: اقدام بعدی نوشتن پروتکل های بهداشتی دامپزشکی در سال 99 بود که با نوشتن این پروتکل ها، صادرات به کشورهایی مانند مالزی، چین و کره جنوبی و صادرات به اروپا انجام می شود.

خاوازی به صادرات روده به  به اروپا اشاره کرد و افزود: ایران جزو ۷ کشور صادر کننده روده به اروپاست که ارزش این صادرات، سالانه ۱۱۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ترانزیت دام سبک از گرجستان و ترکیه به کشورهای عربی در حال انجام است که اگر ما NRP نداشتیم امکان مشارکت و گرفتن عوارض ترانزیتی برای ما وجود نداشت.

وی افزود: کار مهم دیگر تولید بذر واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان بود که پیش از این کسی بذر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را برای تولید واکسن به ما نمی‌داد، اما این بذر را دریافت کردیم و برای تولید واکسن در اختیار موسسه رازی شرکت های دانش بنیان قرار دادیم و ایران در تولید این واکسن به خودکفایی رسیده است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Italy
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
8
وزیر جهاد کشاورزیه و دامپزشکی زیرمجموعه وزارتخونشه
اما فرق واکسن تب برفکی و داروی تب برفکی رو نمیدونه.
باید به حال این کشور گریست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
1
1
جناب وزیر برای ما مسولین فنی بهداشتی بدبخت یه کاری انجام دهید.بدجور تحت فشار هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
4
0
به دلیل گستردگی دامنه فعالیت این وزارتخانه، از حق نگذریم در دوره جنگ اقتصادی از پر کار ترین وزارتخانه ها بوده.شاید از نظر بعضی ها نمره قابل قبولی نداشته باشند ولی برای وطن کار کردند و ان شا الله تیم بعدی بهتر کار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
چهل ساله دارین میگین ایشالا. این ایشالاهای شما کی میخواد به سرانجام برسه فقط خدا میدونه
نظر شما
ادامه