کد خبر: ۶۵۶۷۸
 

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران از توقف فعالیت یک کشتارگاه دام در ری به دلیل عدم رعایت نگهداری صحیح گوشت با حکم قضایی از دادسرای بخش کهریزک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مهدی سلوکانه» با اشاره به نظارت بر کشتارگاه‌ها اظهار داشت: در راستای نظارت بر واحدهای مؤثر در حفظ سلامت جامعه یک کشتارگاه دام در شهرستان ری به علت عدم رعایت نگهداری صحیح گوشت توسط بازرسان شناسایی شد.

وی افزود: فعالیت این کشتارگاه دام به علت عدم رعایت نگهداری گوشت در شرایط پیش سرد جهت طی کردن پدیده جمود نعشی با اخذ حکم قضایی از دادسرای بخش کهریزک متوقف شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران در ادامه گفت: پدیده پیش سرد به مدت 24 ساعت در کشتارگاه‌های دام استان تهران جهت پیشگیری از بیماری‌های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ضروری بوده و نقش مهمی در سلامت گوشت دارد.

سلوکانه در پایان با هشدار به تمامی کشتارگاه‌های دام استان تهران در نگه‌داری صحیح گوشت خاطرنشان کرد: رعایت شرایط پیش سرد مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور ضروری است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مبنی بر عدم رعایت این قوانین برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما
ادامه