کد خبر: ۶۵۸۷۲
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
از سوی سازمان دامپزشکی کشور:
یکی از اهداف این دستورالعمل، مستندسازی و ترویج رویه یکنواخت و صحیح در تجویز (نسخه‌نویسی) و فروش/تحویل (نسخه‌پیچی) داروهای دامپزشکی، مواد ضدعفونی‌کننده، سموم و واکسن‌های دامپزشکی می‌باشد ...
 
 

حکیم مهر:‌ سازمان دامپزشکی کشور نخستین دستورالعمل «نسخهنویسی و نسخهپیچی دامپزشكی» را ابلاغ کرد.

به گزارش حکیم مهر، این دستورالعمل به منظور تبیین سیاستها و ضوابط حاکمیتی در زمینه انطباق عملکرد مراکز موضوع ماده 2 قانون افزایش بهرهوری و در جهت تحقق اهداف و تکالیف قانونی سازمان و رعایت اصول علمی و فنی در نسخهنویسی و نسخهپیچی و عرضه داروهای دامپزشکی و مانعزدایی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بهرهبرداران در راستای تامین بهداشت دام و تضمین سلامت و امنیت فرآوردههای خوراکی با منشاء دامی تدوین و جهت اجرا ابلاغ شده است.

اهداف این دستوالعمل عبارتند از:

 1- مستندسازی و ترویج رویه یکنواخت و صحیح در تجویز (نسخهنویسی) و فروش/تحویل (نسخهپیچی) داروهای دامپزشکی، مواد ضدعفونیکننده، سموم و واکسنهای دامپزشکی

2- تجویز و مصرف منطقی دارو و کاهش مصرف بیرویه، خودسرانه و غیرضرور دارو

3- کاهش باقیماندههای دارویی در فرآوردههای خوراکی دامی

4- کاهش روند بروز و گسترش مقاومت میکروبی

5- تامین سلامتی و رفاه حیوان از طریق درمان بیماریها و کاهش درد و رنج ناشی از آنها

6- استقرار سامانه نسخهپیچی الکترونیکی

7- ثبت اطلاعات و آمار دارویی در سامانه خدمات دارویی سازمان

8- جلوگیری از دخالت افراد غیرمجاز در درمان، تجویز و عرضه دارو و واکسن

9- جلوگیری از تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز
 
متن کامل این دستورالعمل به شرح زیر است:
 
 
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
2
6
نخستین نیست. قبلا هم داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
مثل اینکه مشکل شماها فقط پرچم امریکاست
خوش باوران ساده دل
مشکل تعدادی از کلینیسین ها اینجور که پیداست نه دلسوزی به حال دامداره و نه بحث بهداشت عمومی
مشکل اینه که نمیتونن داروخونه بزنن و بخاطر بیسوادی اغلب درامدهای پایین و کارمندی و زیر خط فقر دارن
عزیز من
خود شکن آیینه شکستن خطاست
شما اگه سواد یا سرمایه داشتی یا کلینیسین خوب و پردرآمدی بودی و نیاز به متلک گویی به برخی داروخونه ها نبودی چون وقتشو نداشتی
و یا داروخونه داشتی و به همکاران خودت اتهام وارد نکردی
دانشجو هم که تکلیفش مشخصه
فقط میخواد دستش بند شه و یه پولی دربیاره. البته بعضی دانشجویان امروزی منظورمه.
در مجموع ره به جایی نمیبرید جز حسرت و خرد کردن اعصاب خودتون
خوش باشید
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
مشخصه که کی بی سواد داروخونه (......) یا دامپزشکی که فکر و ذهنش درمان هست هر چقدرم که سوادش پایین باشه باز هم از شمای داروفروش سرتره .اثبات شدست
دانشجو دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
5
13
این قانون اگر عملی بشه و داروخانه ها مجبور به فروش دارو با نسخه بشوند باعث حذف درمانگران غیر مجاز میشود و از فعالیت دلال های دارو هم که بیشترشون توی داروخونه ها کار میکنن جلوگیری میکند به نظرم باید هر داروخانه مجبور بشه به گرفتن مسئول فنی دامپزشک نه اینکه یک کسی رو که فقط بلده دارو بفروشه رو بزارن توی داروخونه و خود مسئول فنی داروخونه بره دنبال کارای خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
شما اول درستو تموم کن
ناشناس
| Italy |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
دانشجوی عزیز
شما هنوز وارد بازار کار نشدی
چطور به خیل عظیم فعالین دامپزشکی اتهام تخلف وارد میکنی؟
خجالت هم خوب چیزیه
بهتره آدم اول حد و جایگاه و صلاحیت علمی و حرفه ای خودش رو بدونه و بعد در مورد پیشکسوتهای حرفه اظهار نظر کنه
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
جناب محترمی که با پرچم آمریکا نظر دادی
بنده دکتر دامپزشکم و شرایط شغلیم یقینا از شخص شما بالاتره ، درک به مدرک نیست ، این دانشجوی محترم واقعا حرف صریحی زد اگر این مسخره بازیه امثال شما نبود که بنده و امثال بنده با دکتری دامپزشکی وارد بدنه وزارت بهداشت نمیشدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
جناب اقایی که گفتی شرایط شما از بنده بهتره
وقتی بنده رو نمیشناسی بهتره سکوت کنی
این که شما رفتی زیر پرچم وزارت بهداشت از ......... خودت بوده
امثال شما تو این کشور که از همه طلبکارن و هیچی نمیدونن ولی زیاد ادعاشون میشه کم نیستن.
در صمن درست صحبت کن
ناشناس
| Malaysia |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
اقای دکتر وزارت بهداشتی
شما انگار دلت از دامپزشکی خیلی پره
رفتی وزارت بهداشت پس لطفا دیگه از دامپزشکی دست بکش و تز عدالت طلبی نده
ضمنا درک به مدرک نیست
اما بهتره افراد جایگاه خودشونو بدونن و بدونن اتهام زنی عقوبت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
هرچند ایشان بعنوان دانشجوی دامپزشکی نظر دادند اما مشخص است که کاملا در جریان کارهای دامپزشکی و بخصوص تخلفات گسترده صنف "دارو فروشان دامپزشکی" هستند.
من بیست سال سابقه کار دامپزشکی دارم. دقیقا تمام موارد ذکر شده توسط ایشان را تائید می کنم
ناشناس
| Italy |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
دوست عزیزی که گفتی صنف داروفروش
اولا مودب باش و با احترام با همکارات و راجع به همکارات صحبت کن
صنف داروخانه داران درسته
دوما میدونم دلت داروخانه میخواد
امیدوارم بهش برسی تا بفهمی اون بویی که میشنوی بوی کباب نیست
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
جناب محترم پرچم آمریکا و دوستی که برای لفظ دارو فروشی طرف رو تخریب میکنه ، بنده در بدنه وزارت بهداشتم اما بعداز ظهر ها بعنوان کلینیسین درمان هم میرم پس شخص شما در جایگاهی نیستی به دامپزشک امر و نهی کنی ، هزاران داروخانه توسط کاردان های محترم قدیمی هنوزم داره اداره میشه ، دوما از صد داروخانه حدود ۷۰ تاش توسط افراد غیر دامپزشک اداره میشه ، دوست خوش خیالی که میگی تو داروخانه خبری نیست ، پس بیا بیرون که یک فارغ التحصیل حرفه ای تر از خودت واردش بشه ، حدود ۹۰ درصد کلینیسین ها اگر حرف این دانشجو رو تایید نکن یه جای کارشون میلنگه ، حرف حقیقت که این دانشجوی بزرگوار مطرح کردن اگر تلخ نبود که حقیقت نمیشد و شخص شماها جبهه نمیگرفتی ....
دانشجو دامپزشکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
حقیقت تلخه ای کاش به جای اتهام زنی به من یه مقدار واقع بین بودید درسته وارد بازار کار نشدم ولی با چشم باز دیدم که چه خبره تو داروخانه ها خداشاهده که اکثر داروخانه های ما بدون مسئول فنی کار مردم رو راه میندازن و هدفشون فقط کسب درامد هست.به نظرتون فرق یک دکتر و یک فروشنده دارو که مدرک دکتری نداره چی باید باشه ؟!
شما که جبهه میگیری و منو متهم میکنی چشم و گوشتو بستی واقع بین باش عزیز. مشخصه که چه کسی داره توهین میکنه و جبهه میگیره .
ممنون ازدرک برخی دوستان و بزرگان حرفه
ناشناس
| Malaysia |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
کمی هم به تخلفات بعضی کلینیسینها اشاره کن
کلینیسین هایی که دارو میفروشن و داروخونه رو دور میزنن
اونهایی که به دلروخونه ها ایراد مبگیرن حسن نیت ندارن.
دلشون داروخونه میخواد ولی بهش نرسیدن.
و اولین موقعیت داروخونه که براشون فراهم بشه با کله میرن سمتش.
دست گربهه به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده.
امثال شما اگه صداقت داشتین راجع به تجمیع خرف میزدین نه تخطئه ی داروخونه ها بدون اشاره به مطب ها.
داروخونه ها حالا حالا ها پابرجا هستن
تا کور شود هر آنکه نتواند دید...
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
جناب پرچم آمریکا ، نمیدونم دقیقا تو کدوم ایالتش داروخانه داری ، حرف ما اینه که انحصار بیخود فساد از هرنوعش ، مالی ، رانتی و غیره ایجاد میکنه ، جریانی که شما در مورد کلینیسین ها مطرح میکنی جریان خیلی بی ربطیه ، اگر دکتر دامپزشکی در درمان اشتباه انجام بده اگر در حومه روستایی این اشتباه صورت گرفته باشه قطعا و بدون شک روستائیان رئوف قبل از اینکه خبر واریزی یارانه رو به هم بدن اشتباه این دامپزشک مثل بمب صدا میکنه و کارش تمومه ، اگر منظورتون افراد غیر دامپزشکه که میان و گند میزنن بازهم این اشتباه گریبان گیر داروخانه هاست که به هر لمبنی داروی بدون سخه میفروشن ، اگر داروخانه پول مفت دست امثال شخص شما نمیرسونه پس ببند درشو ، گربه دستش به گوشت نمیرسه اینجا رو خوب موافقم ، متاسفانه ریاست های محترم نظام هر استان گوشت هارو به گربه های آشنا میدن که گربه های دیگه دستشون نمیرسه ، بنظرم تمام داروخانه دار ها باید با شرط دکتری عمومی در یک آزمون شرکت کنند و تععین سطح بشن ، شاید فارغ التحصیلان جدید که از قدیمی تر ها آگاهن به جایگاه واقعی خودشون برسن
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
اقایی که دکتر نیستی و اسم دکتر رو یدک میکشی و به داروخونه ها انواع اتهامی که در شان خودته وارد میکنی و توهین میکنی
اولا حرف دهنتو بفهم
دوما مودب باش
سوما مفتخور بعضی کلینیسینهای بیسواد امثال شما هستن که فقط ادعای سواد دارن و هیچی بارشون نیست. قطعا امثال شماها باید یه ازمون تعیین سطح علمی بدین. میدونم که اغلبتون میفتین. من داروخونه دار از خودم مطمئنم چون دکترای فارماکولوژی از تهران دارم و داروخونه و نمایندگی پخشم هم تهرانه‌ . شما بفکر مصائب خودت باش آقای مودب، نه داروخونه های زحمتکش
چهارما سعی کن از توهم در بیای
پنجما پس قبول داری گربه ای
ششما صادق نیستی
هفتما تو همین ارزوهایی که داری بمون و رویاپردازی کن شاید بهش رسیدی
دانشجوی دامپزشکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
کاملا مشخصه که چه کسی توهین میکنه متاسفم برات پرچم دار امریکا به این نتیجه میرسم سطح علم و مدرک افراد لزوما نشان دهنده بالا بودن فرهنگ و ادبشون نیست .اینجا داریم بحث تخلف داروخونه میکنیم شما میای اسم کلینیسین میبری ؟! متاسفم برات همین کافیست .
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
من نمیدونم این فرد کاملا مودب با پرچم امریکا که به قول خودشون تهران داروخانه و پخش هم دارن اصلا تو زندگیشون رنگ درمان دیدن ؟؟؟؟ آقای فارغ التحصیل فارما از تهران که هنوز معلوم نیست از علوم تحقیقات گرفتیش یا دانشگاه تهران ،بذار راحت تر توجیحت کنم ، بنده و امثال بنده از ......... و ادعای کاذب امثال شخص شما رفتیم دنبال تخصص وزارت بهداشت و جذب در بدنه وزارت بهداشت و مجبوریم ظهر هارو به درمان اختصاص بدیم ، اندازه ی موهای سرت .......... تو جریان امثال شخص شماها دیدم ، کاش سطح درک امثال شما یک سوم این دانشجوی فهمیده که کاملا واقعیت رو بیان کرده بود ، ادبیات صحبتت هم من رو یاد اندیشمندان رانتی میندازه
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
من بعید میدونم ادبیات رو تو کنکورت ۵ درصد هم زده باشی ، شما گفتی گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده ، منم دقیقا جوابتو دادم ، گربه های خوب از بقیه بهترون گوشت هارو زدن و بردن ، کلینیسین ها چیزی برای از دست دادن ندارن ، نگران نباش ، نظام یک روزی از ...... در میاد انشالله ما با یک آزمون حرفه ای ابتدا داروخانه داران محترم رو به جایگاه والاشون میرسونیم ،،،، نترس نزدیکه
ناشناس
| Italy |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
آقای وزارت بهداشتی
حرف آخرو بزنم
شما اگه ........ و سواد و درامد کافی داشتی نمیومدی برا تخریب یه صتفی که به شما ربطی نداره. شما اگه سواد و ........ و پول داشتی مجبور نبودی عصرا کلینیک پاره وقت بزنی و از زمین و زمان شاکی باشی
اونی که به جایی رسیده هی نمیگه ما مجبور شدیم بریم وزارت بهداشت و هی اینو تکرار کنه که من بخاطر کار بقیه مجبورم عصرا تو مطب کار کنم. دوست من‌ همین افکار و حرفای شما دلیل .......... و عدم توانایی شما در کسب درامد هست.
ضمنا شما فرض کن من ادبیات منفی زدم و ادعام در خصوص شرکت و داروخونه و دکترام کذبه. من نیازی ب اثباتش ندارم و شما که انقدر مدعی هستی سعی کن ..................
و دانشجوی عزیز که به بنده میگی پرچم دار امریکا
شما از اونایی هستی که اگه اکه برا گارسونی بگن بیا امریکا با سر میری کاملا از حرصی که داری میخوری مشخصه.
ضمنا تاسف برای خودت بخور که میخوای وارد بازار کاری میشی که کاری وجود نداره. جمعیت دامی رو به افول، قیمت داروها و واکسن نسبت به دو سال پیش حدود ۳ تا ۴ برابر و حداقل سرمایه برای شروع کار ۱ میلیارده.
شما هنوز بدنت گرمه و له له درامد میزنی. ولی با روند موجود چیزی جز مسئولیت فنی و درامد ناچیزش در انتظار نسل بعدی دامپزشکان که شماها باشید نیست. دقیقا منم با شما موافقم که مدرک فرهنگ و شخصیت نمیاره چون شما اکه شخصیت داشتی اینجوری زشت صحبت نمیکردی با پیشکسوت رشته خودت. البته از نسل شما .......های فرهنگی بیشتر از این‌نمیشه انتظار داشت.
با تخریب پیشکسوتان خودتون و حتی با جمع کردن داروخونه ها به جایی نمیرسید. در بدترین حالت داروخونه ها در تجمیع احتمالی سالهای آتی قدرت و ثروت بیشتری پیدا میکنن. شما به جای اینجوراتلاف وقتها در زمینه تخریب صنفی که به شما ارتباطی نداره دنبال سواد و جمع اوری سرمایه حداقل دوسه میلیاردی برای مطب، داروخونه و یا طرح تجمیعی باش.
وگرنه
و ا ل م ع ط ل ی
ناشناس
| Italy |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
آقایی که گفتی ما به زودی نظام رو از نمیدونم چی چی درمیاریم و آزمون بر گزار میکنیم
اولا شتر در خواب بیند پنبه دانه
دوما شما مشخصه قوانین کار و حفظ مشاغل رو نمیدونی که از این جور بافته ها برا خودت سر هم‌میکنی و وعده میدی.
تو این‌کشور وزیر و گردن کلفت تر از وزیر نمیتونن شغل قانونی رو بر اساس قوانین مکاسب مصوب مجلس شورای اسلامی از بین ببرن، اونوقت تو این وسط چی میگی برا خودت ای خوش خیال ساده دل؟
سوما مشخصه انقدر ضعیف النفس و آسیب دیده روحی هستی که تمام‌تمرکزتو گذاشتی رو اهداف بیهوده و انتقامجویی.
چهارما بفرمایید آزمون برگزار کنید. ما که به خودمون شک نداریم. ولی به کلینیسینها خیلی شک داریم که چه آبرو ریزی میشه با آزمون برای کلینیسینها :))))))
ماها با ۲۰ سال سابقه کار بارمون رو بستیم دیگه چشممون سیر شده
ولی انگار شماها اول راهین و انقدر تشنه.
امیدوارم به آرامش برسی دوست من :*)
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
جناب پرچم آمریکا ، من نمیدونم چی رو به چی وصل میکنی ؟؟ اصلا مشخصه چند چندی ؟؟؟ وزیر ؟؟؟ تو در حد حرف وزیری ؟؟ شخص تو که هیچی رییس سازمانتم زیر نظر وزیر جهاده و هیچ اختیار تامی از خودش نداره ، نظام دامپزشکی هم که پیشوند سازمان چپونده تنگش که اصلا جایگاه عمومی نداره ،بله تو بل بشوی دامپزشکی امثال تو نمیخواستن چپاول کنن کی میخواست اینکار رو بکنه ؟؟؟ اگر فکر کردی با پخش دارو و داروخانه پیش امثال سه شغله هایی مثل ما عددی هستی از لحاظ مالی باید بگم خیلی رد داده ای ، آدرس پخشت رو بگو بفرستیم بچه ها بیان با دو برابر قیمت ملک اجاره ای که توشی رو ازت بخرن تا بفهمی اندازه دهنت حرف بزنی
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
2
10
اقایون مسئول مراکز استان که خودتونو به خواب زدید چرا فکری به حال درمانگرای غیرمجاز نمیکنید توی شهرستان ها ؟خجالت بکشید ۸سال وقت خودمو صرف درس و علم اموزی و تجربه توی دامپزشکی کردم که یک دامدار که حتی سواد خوندن و نوشتن نداره سوار ماشین بشه بره کیس ببینه و نسخه بپیچه
حى
|
Germany
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
2
3
گزك جديد دست اداره كل استان ............ جهت تهديد، اجرا و عقوبت!
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
4
4
بجز گرم كردن بازار توزيع خارج از شبكه و اشاعه بيشتر قاچاق نتيجه ى ديگرى در پى نخواهد داشت!
ناشناس
|
Italy
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
6
5
مسخره بازی جدید شروع شد
ناشناس
|
Italy
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
2
7
سلام
ذکر چند سوال و نکته ضروریه
۱. رییس شبکه دامپزشکی بسیاری از شهرستانها لیسانس داره. از طرفی بسیاری از دامپزشکان بخش دولتی هم خودشون کلینیک پاره وقت دارن و قراره راجع به رقیبشون اظهارنظر کنن. این امر فسادآور و باعث رقابت منفی نیست؟
۲. پر کردن فرمهای این چنینی با اینهمه جزئیات چه برای داروخانه ها و چه برای درمانگاهها چندین و چند ساعت زمان میبره.
کجای دنیا چنین فرمهای عریض و طویلی وجود داره؟
۳. چرا در فرمها به جای اسم داروخانه از اسم مرکز فروش دارو استفاده شده؟ آیا این جبهه گیری آشکار در مقابل عنوان داروخانه دامپزشکی نیست؟
۴. پس از تکمیل فرم گزارش نظارتی قراره چه اتفاقی بیفته؟ آیا دستورالعمل علمی مشخصی در رابطه با کارشناسی نظارتی کارشناس شبکه وجود داره؟ کارشناسی ناظر دامپزشکی بر اساس کدام رفرنسهای علمی انجام‌میشه؟ دامپزشکی که در مورد دستور درمانش کارشناسی احیانا منفی صورت گرفته چگونه مطلع میشه؟ کجا باید از خودش دفاع کنه؟ با چه منبع و رفرنسی؟
۵. در کجای دنیا هفتگی و ماهانه نسخ بخش خصوصی دامپزشکی رو جمع آوری میکنن؟
۶. با توجه به کیفیت پایین بسیاری از اقلام دارویی و واردات مواد اولیه اغلب داروهای دامپزشکی از چین، کلینیسینها در بسیاری موهرد ناچار به تغییر دوز مصرفی داروها هستن. در صورتیکه در رفرنسهای علمی دوزهای استاندارد برای داروهای استاندارد و با کیفیت و درجه یک ذکر شده.
حال اگر دامپزشک بر اساس تجره منطقه خودش دوز دارویی رو بر خلاف رفرنس و با مقادیر بیشتر تجویز کنه و اتفاقا دام بمیره هرچند به دلیلی غیر از دوز دارو، دامپزشک چگونه میتونه تجربه و ادعای تجربی خودش رو ثابت کنه و از خودش دفاع کنه؟
این دامپزشک حتما محکوم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
احسنت
همه موارد درست بود و منطقی
ناشناس
|
Italy
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
3
6
به جز مورد اول، ۸ مورد دیگه هیچ ربط به استاندارد نسخه نویسی نداره.
هیچ تاثیری هم نداره
سازمان تمام کاراشو ول کرده و چسبیده به داروخونه ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
4
9
سازمانی که هنوز نمیدونه نحوه نسخه نویسی در دانشگاه به تمام دانشجویان آموزش داده شده، نیازی نیست بمب خبری کنید و دستورالعمل صادر کنید، اگر کارآمدی دارید جلوی تقی و نقی و قلی رو بگرید که طبابت میکنند، جلوی کارمندان شبکه هاتون رو بگیرین که با یه برگ مجوز درمانی پاره وقت گند زدن به طبابت ، سازمانی بی درو پیکر که توان ایستادن درمقابل وزارت علوم در جذب دانشجوی فله ای را نداشته، سازمانی که ................ همیشه ساز مخالف در الحاق به وزارت بهداشت را زدند ، سازمانی که رئیس و رٶسای متخصصش دست بسته اند در مقابل کارشناسان کشاورزی خوانده ی وزارت ذرت و گندم .......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
وزارت ذرت و گندم رو خوب اومدی
آورین
ناشناس
|
Italy
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
7
5
سازمان دامپزشکی وظیفه دیگری جز گیر دادن به داروخانه های دامپزشکی ندارد؟
........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
2
5
.......... سازمان دامپزشکی ............ فقط کافی است نگاهی به بایگانی سازمان خودش بیاندازد می‌تواند نسخه های قبلی این دستورالعمل ها و موفقیت های یه مراتب چشمگیر تر را بیابد مطالعه کند و چه بسا بتواند دستورالعمل های بهتری بنویسد که موجبات اعتراض همکاران را فراهم نیاورد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
5
کاش بجای اینهمه بخش نامه ودستور العمل کمی دوره های آموزشی ترویجی برای دامداران صنعتی وسنتی گذاشته میشد تا بدانند که هنگام بیمار شدن دامشان باید چکار کنند،گرچه الآن که تولید کننده دامی درحال نابودی است شتید نوش دارو بعد مرگ سهراب باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
6
7
با عرض احترام خدمت همکاران داروخانه دار متاسفانه این قشر شدیدا در مقابل قانون مقاومت میکنند بدلایلی که چند موردش رو عرض میکنم اولا فروش بدون نسخه دامپزشکی و صرفا بر اساس چند توضیح دامدار بسبار عادی و رایجه، مورد بعدی که بعضی ها البته متاسفانه دارند پاک کردن تاریخ و قیمت دارو و شرایط نگهداری مامناسب در انبار و فروش به قیمت روز و نه روی کالا و همچنین واسطه گری دارو برای دامداران و درمانگران و دلالان است مورد بعدی اینه که این همکاران جز روزی چند ساعت داروخانه تشریف نمیبرند و فردی که معمولا دیپلم هم ندارد بجای ایشان مشغول فروش و پیشنهاد دارو بر اساس علائم گفته شده دامدار است و مورد بعد اینکه این قشر محترم بدون هرگونه ضوابطی مجوز داروخانه را دریافت کرده اند حتی با مدرک کاردان و کارشناس ولی به واسطه روابط با نظام بی سامان ما جلوی گرفتن مجوز بقیه حتی با داشتن امتیازهای قانونی را میگیرند و طبیعیه از هرگونه قانون مداری کاری بخاطر منافع خودشون گریزان باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
شما معلدمه خیلی پروانه داروخانه دوس داری بگیری
امیدوارم یکی بهت بدن تا ببینیم چند مرده حلاحی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
کمی هم از تخلفات برخی کلینیسین ها بگید
مثلا
استفاده از داروی قاچاق غیرمجاز
درمانهای غلط
نسخه های پر از آنتاگونیست
عدم پاسخگویی در قبال تلفات
گمراه کردن دامدار
دادن همه داروهای مورد نیاز دامدار
دور زدن داروخانه ها و شرکت پخشها
تجویز بی رویه انتی بیوتیک
اخذ هزینه های سرسام آور از دامدار
گرانفروشی واکسن به چند برابر قیمت خرید
پاک کردن تاریخ واکسن و فروش واکسنهای تاریخ گذشته
عدم رعایت زنجیره سرد واکسن ها
عدم رعایت اصول نسخه نویسی
نسخه های پر از غلط املایی
دستورات غلط دارویی در نسخه
تجویز داروهای انسانی با وجود مشابه دامی و طیوری
تخریب گسترده همکاران داروخانه دار و کلینیکهای رقیب

بازم بگم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
کاملا درسته ..کارشناس علوم دامی داروخانه داره بدون دامپزشک
ناشناس
|
Italy
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
3
4
سازمان دامپزشکی هم همه چی رو ول کرده چسبیده به نسخع و‌پروانه فعالیت و ...
بابا به کار اصلیتون برسین
تامین واکسن و کیفیت دارو رو بچسبید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
هر چیز جای خودش
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
1
1
کاش دوستان سازمان فقط یک لحظه فکر کنند که این همه دستورالعمل بی پشتوانه نتیجه ای جز سرگردانی همکاران بخش دولتی و خصوصی نداره.آبرو ریزیه به خدا.دست بردارید از این کارها.دامپزشک معین،خانه بهداشت،نسخه نویسی...
شما بدون اجازه جهاد استان و شهرستان آب نمی خورید
چرا این همه ادا و اصول در میارید
خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
|
France
|
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
2
0
.............. رگباري از دستورالعمل هاي غيركاربردي توسط مديراني ......... كه حتي يك روز هم صنعت و فارم را تحربه نكردند بيرون داده شد كه نه تنها هيچ مشكلي از صنعت را حل نكرده بلكه باعث ايجاد فساد و قاچاق بيشتر نيز شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
2
1
لطفا قابلیت ارسال عکس در نظرات رو فعال کنید تا نسخه یک دامپزشک و پزشک رو بفرستم خدمتتون. چیه این قدر گیر ،....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
عزیز ما طبیب نیستیم. تا کی این توهم رو دامه میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
پس چی هستیم کارشناس دامپروری یا مهندس علوم دامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
نه دوست خوبم ماها دامپزشکیم...البته ماهیت کارمون شاید شبیه باشه ولی اصلا حتی نزدیک هم نیست. انسان کجا و حیوان کجا؟(هر گردی گردو نیست) همه چیز رو که نباید باهم قاطی کرد...کدوم طبیب میره در کارخانه تولید غذای انسان مسول فنی باشه؟ کدوم طبیب همزان هم میتونه داروخانه بزنه هم دندانپزشک باشه هم داروساز؟ کدوم پزشک گرفتار گردابی به نام ماده 19 و تسری میشه؟ کدوم طبیب بعد از 6 سال جون کندن و درس خوندن میره با قرض و قوله یه داروخانه راه بندازه و چنان با بی مهری هم رشته هاش تو اداره کل مواجه میشه که تصمیم میگیره کلا از خیر این شغل بگذره و بره با یه رقم پایین مسول فنی وایسه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
والا انسان رو سر نمیبرن غذا بشه بخورنش وگرنه در غیر اینصورت پزشکان هم مسئول فنی میشدن حالا کی به شما گفته پزشک و دامپزشک رو باید با هم قیاس کرد مثل اینکه بگی چشم شبیه گوشه چه ربطی دارد
بقیه موارد هم که نوشتی تو همه رشته ها و حرفه های ممالک محروسه ایران وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
پاسخ ناشناس 07:02 اتفاقا پزشک ها هم وقتی پزشک عمومی هستند همه کاره اند پوست مو زیبایی داخلی اطفال جراحی ختنه و.....مسئول فنی هم میشوند در بیمارستان ها و جاهای دیگر اگر قانون اجازه بده کلا کارشناس تغذیه و بهداشت کنار میزنند و مسئول فنی کارخانجات میشوند حالا کی گفته باید با پزشک مقایسه بشی
کارشناس سازمان دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
4
دوستانی که از درمان غیر مجاز مینالند تنها راه مبارزه با آن همبستگی در بین درمانگران و داروخانه داران مجازه اگر داروخانه به درمانگر غیرمجاز دارو نده و فقط با نسخه معتبر دارو بفروشه مشکل حل میشه اگر کلینیسین اقدام به دارو فروشی نکنه و نسخه بنویسه و سرش به کار خودش باشه و بر اساس تعرفه پول بگیره مشکل حل میشه اگر داروخانه دار سر خود دارو به دامدار نده مشکل حل میشه و در نهایت اداره کل ها شبکه ها و نظام دامپزشکی کارشون رو درست انجام بدن و هیئت بدوی به پرونده های متخلفان چه دکتر دامپزشک مجاز چه غیر مجاز چه تکنسین درمانگر با عدالت رسیدگی کنه مشکل حل میشه از ماست که برماست باید از خودمون شروع کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
دقیقا درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
3
سلام.
ضمن احترام به تمام فعالین عرصه دامپزشکی
من یه سوال از حکیم‌مهر و سازمان دامپزشکی کشور دارم.
چرا فقط داروخونه ها شده مشکل شما؟
آیا برخی از کلینیسینها تخلفات عمده حرفه ای و صنفی ندارن؟
چرا به این تخلفات هیچوقت اشاره نمیشه؟
به برخی از اونها اشاره میکنم:
تجویز نابجا و غیر ضرور دارو
تجویز دارو از داروخانه های انسانی در مورد طیور و دام و پت
استفاده از داروهای قاچاق خارجی
خرید مستقیم دارو از شرکتهای پخش
عدم ارجاع نسخ به داروخانه های دامپزشکی
فروش دارو
نسخه های دارای انتاگونیست دارو
عدم ارائه امار واقعی درمان به سازمان
اخذ درصد از شرکتهای پخش و داروخانه ها برای ارسال نسخه یا فروش
داروی برندهای خاص... همان تلکه گیری
تزریق محدود دارو و اخذ پول ویال کامل دارو
عدم رعایت زنجیره سرد واکسن و برخی دارو های حساس
نگهداری دارو در خودرو برای مدت طولانی
فروش واکسن به چند برابر قیمت مصوب
اخذ هزینه های گزاف خارج از تعرفه از دامدار و مرغدار
دستورالعمل های دارویی من درآوردی
نسخه نویسی غیر استاندارد و غلط
نسخه های تک برگی و دوبرگی
نسخه های پر از غلط املایی
نسخه های ناخوانا و بدخط
رقابت منفی و زیرآب زنی رقبای کلینیسین و بدگویی از همکاران
داروخانه و مایه کوب
فرستادن افراد غیرمتخصص برای برخی ویزیتها و عملیات درمانی
عدم پاسخگویی در قبال تلفات

از این دست موارد باز هم هست
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
0
0
با احترام تا زمانیکه شرکت های پخش دارو و داروسازی خودشان اقدام به ویزیت گله ها و فروش دارو درکل کشور میکنند این کارها معنی ندارد
الان مرغدار به شرکت پخش دارو در یک استان دیگر تماس بگیرد و مشخصات بیماری را بگوید، دارو با سواری با قیمت بسیار پائین ارسال می شود
اینگونه کلینیسین و داروخانه گرون فروش نشان داده می شوند و شرکت های پخش و تولید دارو فرشته می شوند!!!!
نظر شما
ادامه