کد خبر: ۶۵۹۶۱

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: رنگ عسل بستگی به شهد مصرفی دارد و از زرد بسیار روشن تا قرمز تیره متغیر است و تعیین کننده کیفیت عسل نمی باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه، «سید حمید عبدی» رئیس شبکه با بیان اینکه شهروندان عسل مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری نمایند گفت: عسل طبیعی و خالص عموما شکرک می زند.

وی گفت: آنزیم دیاستاز و همچنین قند بالای موجود در عسل از عوامل مهم در شکرک زدن می باشد لذا اگر عسلی بعد از مدتی شکرک زد، طبیعی می باشد عسل نامرغوب که منشا تولید آن شربت شکر یا مخلوطی از عسل و شکر است یعنی به جای شهد گل، شکر در اختیار زنبور قرار می دهند عسلی که بدین طریق بدست می اید عطر و بوی گل را ندارد و درصد ساکارز آن بالاتر است و در صورت شکرک زدن بلورهای آن بزرگتر می باشد.

سید حمید عبدی گفت: در شهرستان بشرویه حداقل تعداد 30 نفر فعال در حرفه زنبورداری و تولید عسل داریم و کلونی های زنبور عسل بخشی از سال را در روستاهای کوهپایه شهرستان سپری می کنند و بخشی در دشت در جوار مزارع به کشاورزی مشغول میباشند.

وی ادامه داد با توجه به مصرف سموم در فصولی ازسال زنبورداران می بایست جهت جلوگیری از اسیب و خطر تلفات در اثر مسمومیت فواصل لازم را با مزارعی که سمپاشی می کنند در استقرار کندوها را رعایت نمایند.   

 
نظر شما
ادامه