کد خبر: ۶۶۱۵۷

حکیم مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: طرح دانش بنیان تکثیر گوسفند چند قلوزای رومن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با موفقیت درحال اجرا است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ولیلو» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت :طرح دانش بنیان از یک سال پیش با هدف اصلاح نژاد دام‌های منطقه و افزایش بهره وری دامداری‌ها راه اندازی شد.

ولیلو افزود: برای راه اندازی این واحد به عنوان نخستین دامداری گوسفند‌های مولد رومن دانشگاه آزاد اسلامی در شمال غرب کشور ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده و فعالیت آن با کسب مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به صورت دانش بنیان است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: فعالیت این مرکز با ۵۰ راس آغاز شده و در مدت یک سال به بیشتر از ۱۰۰ راس رسیده است.

او هدف از راه اندازی این طرح دانش بنیان را کمک به افزایش تولید گوشت، شیر و فرآورده‌های دامی و افزایش رغبت دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: بخشی از دام‌های نر تولید شده دراین مرکز آماده واگذاری به واحد‌های دامپروری و کشاورزان است و از سال آینده نیز دام‌های مولد به کشاورزان واگذار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد مراغه گفت: راه اندازی این مرکز می‌تواند تغییر بزرگی در افزایش تولید گوشت قرمز منطقه، با اصلاح نژاد دام‌های بومی ایجاد کند چرا که ظرفیت این واحد تا ۲ سال آینده به ۳۵۰ راس افزایش خواهد یافت.

جمعیت گوسفندی در شهرستان مراغه با تولید سالانه ۳۴ هزار تن شیر و ۴ هزار تن گوشت قرمز ۲۰۰ هزار راس است.

 

نظر شما
ادامه