کد خبر: ۶۶۱۷۴
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
پس از چند جراحی موفقیت‌آمیز:
این جراحی توسط «دکتر بهنام غفارزاده» چشم‌پزشک با همکاری «دکتر علی حسن‌پور» و «دکتر حسین جدیری» تیم متخصصان دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد تبریز انجام شد ...

حکیم مهر: نادرترین عمل جراحی چشم اسب در تبریز توسط چشم‌پزشک خیر و نیکوکار تبریزی و تیم همراه در بیمارستان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، نادرترین عمل جراحی چشم حیوانات توسط «دکتر بهنام غفارزاده» چشم‌پزشک خیر و نیکوکار تبریزی در بیمارستان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام شد.

«عزیز جوان‌پور» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در این‌باره گفت: انجام جراحی چشم اسب که به‌تازگی در بیمارستان دامپزشکی این دانشگاه انجام شد، می‌تواند تبریز را به قطب عمل جراحی چشم حیوانات تبدیل کند.

وی گفت: «دکتر غفارزاده» برای نخستین بار در ایران آب مروارید چشم اسب، قناری، سنجاب و سگ را عملیاتی کرده و لنزگذاری روی چشم سگ را با موفقیت انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بیان کرد: هدف دانشگاه کمک به حیوانات و بازیابی بینایی آن‌هاست و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، چشم‌پزشکی دام بیمارستان دامپزشکی واحد تبریز را توسعه می‌دهیم.

حیوانات جراحی‌شده در بیمارستان دامپزشکی واحد تبریز شامل کره اسب ۱۰ ماهه ماده دچار کاتاراکت چشم چپ و اسب نر ۱۱ ساله دچار کاتاراکت پیشرفته در هر دو چشم راست و چپ بود که توسط بهنام غفارزاده چشم‌پزشک با همکاری علی حسن‌پور و حسین جدیری تیم متخصصان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در بیمارستان دامپزشکی این واحد دانشگاهی انجام شد.

 

انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
1
4
عمو چشم قناری رو با چه دستگاهی بررسی میکنن ؟
اصلا اب مروارید چشم قناری چجور تشخیص دادن
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
9
استفاده از پزشکان با شرایط زیر نه تنها اشکال ندارد بلکه کار خوبی هم هست.
۱.در کار تحقیقاتی و دانشگاهی باشد و نه بخش خصوصی و بازار کار.
۲.تحت نظر دامپزشک مسئول و در بیمارستان دامپزشکی دانشگاهی باشد.
۳. باید بحث انتقال تجربه و تکنیک مطرح باشد و هدف اصلی.
۴. متقابلا رایزنی جهت حضور دامپزشکان متخصص یا رزیدنت ها در بیمارستان انسانی به عنوان observant مورد قبول وزارت بهداشت باشد.

این موارد ذکر شده میتواند توسط نظام دامپزشکی به شکل یک دستورالعمل جهت توسعه ی همکاری های بین رشته ای دنبال شود.
هم از حریم صنفی و شغلی دامپزشکی حراست شود و هم امکان تبادلات بین رشته ای و افزایش مهارت های بالینی را به صورت دوطرفه، برای پزشکان و دامپزشکان سبب شود.
پاسخ ها
دامپزشک دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
میشه لطفا توضیح بدین دامپزشکان چه اطلاعات ذیقیمتی در مورد چشم پزشکی دارند که انتظار دارید زیر نظر دامپزشک فعالیت کنن. دامپزشک در بیمارستان انسانی قرار هست چه کمکی بکنه میشه لطفا توضیح بدین. ایشئن یک چشم پزشک علاقمند و دلسوز حیوانات هستن که می خوان دردی از آلام حیوانات بکاهن که از دست دامپزشکان برنمیاد. انتقال تجربه موقعی به درد می خوره که کاربرد داشته باشه. کیس چشم پزشکی در حیوانات به این شکل بسیار نادر هست وانگهی تجهیزات و امکانات و تحصیلات بسیار تخصصی می خواهد.
دامپزشک دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
در دامپزشکی برای درمان شما باید به تغذیه، محیط زندگی، شیوه ی رفتاری حیوان و.. هم مسلط باشی. شما بهترین تکنیک جراحی چشم را انجام بده وقتی حیوان با یک پنجول کشیدن در چشم همه را به باد داد آنوقت متوجه نقش دامپزشک تیم میشوی. دامپزشک باید تصمیم بگیر آیا این حیوان امکان ریکاوری موفق را دارد، آیا این درد و آلامی که به حیوان با این جراحی و بعد آن تحمیل میکنیم ضرورتی دارد؟ مثلا یک قناری ، با یک چشم زندگی اش به خطر می افتد؟ اگر نه انجام این جراحی خطاست. و آن جراح برای ماجراجویی و لذت آن را انجام داده.
اگر کمیته ی اخلاق در دامپزشکی نداشتیم حداقل یک دامپزشک حاذق میداند یک عمل چقدر ضرورت دارد، توجیه اخلاقی و عملی دارد یا خیر. بماند که یک چشم پزشک مگر بیهوشی دامپزشکی میداند؟ مگر علائم حیاتی مریض را در حین عمل میتواند درک کند؟ مگر تفاوت های آناتومیکی چشم سگ با انسان را آموزش دیده؟
در ضمن من نگفتم دامپزشک در بیمارستان انسانی کمک دهد( اگر چه علمش را دارد ) بلکه گفتم observant باشد، تا بحث تبادل علمی متقابلا به جریان بیفتد.
البته که این جراحی ها به شکل علنی تر و بجا ودر ۲، ۳ تا از بیمارستان های دامپزشکی تهران با همان تجهیزات پیشرفته ی مد نظر شما، به صورت مسئولانه و توسط دامپزشکان چشم انجام میشود.
در ضمن دلسوز هستید ولی برای پزشکان نه برای حیوانات. هر دامپزشکی میداند جراحی حیوانات بدون دامپزشک یعنی سلاخی حیوانات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
7
1
انجام مجدد جراحی توسط پزشک = حسادت پنهان و آشکار و طعنه و کنایه های مجدد همکاران دامپزشک در کامنتهای آتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
امان از معدود دامپزشکانی که در حسرت پزشکی بوده اند و الان چوب حراج به رشته ی وزین دامپزشکی میزنند تا بخشی از کمبود خود را تخلیه کنند. هیچ چیز از مرزهای صنفی و کاری نمیدانند و نمیفهمند اگر خشت اول کج کذاشته شد تا ثریا این دیوار کج خواهد رفت.
فقط یک سوال میپرسم پیش وجدانت پاسخ بده. آیا من جراح دامپزشک که در ۷ گونه ی مختلف جراحی سزارین کرده ام، اجازه ی جراحی سزارین در یک انسان در یک روستای دور افتاده (و حتی بدون وجود پزشک در آن حوالی)را خواهم داشت؟ قطعا خیر. فکر کن چرا. ( طبق کامن شما، به دلیل حسادت پیدا و پنهان پزشکان!!. نه عزیزم، این نیست. بلکه بخاطر حفظ مرزهای شغلی بالینی است که بعید میدانم تفاوت کار بالینی با کارهای دیگر را هم بدانی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
لطفا در مورد دامپزشکان حرف های بیجا نفرمایید هیچ حسادتی بین دامپزشکان و پزشکان نمیباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
کاری با این دوتا متن ندارم. دیدی شما هم اسیر همون تفکرات هستی؟ اقا جان شما که به قول خودت در 7 گونه مختلف جراحی کردی یه بار دیگه متن خبر رو بخون بعد پیش اون وجدانه حسودت پاسخ بده...گفته دانشگاه...دقت کن؟ دانشگاه و محیط دانشگاهی برای چه کاریه ؟ افرین پسره خوب. با شلوغ بازی در اوردن نمیتونی حسادتت رو پنهان کنی. بشین قشنگ خبر رو یکبار دیگه بخون به جای منم منم کردن بی طرف قضاوت کن. حسادت عمر ادمی رو تباه میکنه
یک مامای متفکر
|
Czechia
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
3
3
هیچ فرقی بین دامپزشکی و پزشکی نسیت ان رو احمق های متوهم انسانی باید درک کنند بهتر است به جای استفاده از پزشک های ...... میتونن مثل خیلی جاهای دیگه برای چشم از دامپزشکی هم تخصص بگیرند بلاخره کسی که 7 گونه رو درمان میکنه دانش مقایسه ای خیلی بیشتری داره من خودم ماما هستم برای خیلی از مریض ها از متخخص زایمان های دامپزشکی مشورت میگیرم متاسفانه این ....... بودن پزشک ها هست که نه تنها هیچ پیشرفتی نداره بلکه جلوی پیشرفت رشته های بسیار قوی تر از لحاظ بالینی گرفته میشه البته این هایی که گفتم صرفا مربوط به ایران هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
چه حسادته خالصانه ای..تبریک میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
اره اتفاقا هیچ فرقی بین گیاه پزشکی و دامپزشکی هم نیست..والا کی به کیه ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
اگر زیست دبیرستانت را خوانده بودی میفهمیدی تفاوت گیاه و جانور از سطح سلول است که اساسا با یکدیگر متفاوت هستند. ولی سلول های جانوری یک ساختار را دارند، مخصوصا در مهره داران و مخصوصا در پستانداران زیر مجموعه. بخاطر همین شما از گوسفند تب مالت میگیرید، از موش لپتوسپیروز و از سگ هاری و.. ولی از هیچ گیاهی مریضی نمیگیرید.
بخاطر همین داروهایی که شما از داروخانه میخرید تماما قبل از عرضه روی حیوانات تست شده. برای همین پایان نامه های دانشکده پزشکی روی حیوانات است نه روی گیاهان!
دامپزشکی و پزشکی از سطح جراحی، تا بیماری های داخلی، عفونی ، مامایی، ارتوپدی و.. تشابه بالای ۹۸ درصد دارد. و آن ۲ درصد صرفه بیماری های روانشناختی است که معادل آن علوم رفتار شناسی در دامپزشکی است و این تنها تفاوت بیولوژیک است.
حالا فهمیدی کی به کیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
ادم از گیاهان بیماری نمیگیره ؟ والا من شک دارم شما دیپلم هم گرفته باشی . به هر حال موفق باشید جناب حسود
حسود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
احتمالا تو تنها استاد درس ناشناخته ی بیماری های مشترک انسان و گیاه هستی!!
راستی جراحی و بیماری های قلب و عروق و.. هم داره؟ آخه دامپزشکی و پزشکی اینطوریه. ولی تو فکر میکنی گیاه پزشکی اینجوریه. قدر خودت بدون نخبه. واقعا به سطح علمیت حسودیم میشه. آخه آدم اینقدر خاص، یه چیزی بدونی که کره زمین هنوز نمیدونه. البته شاید گیاه های فضا منظورته. همون فضایی که توش سیر میکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دکتر عزیز حالا از زور و فشار یه چیزی گفتی عیب نداره ولی مثلا درباره مایکوتوکسینها هم هیچی نشنیدی؟ افلاتوکسین رو که دیگه تو اخبار شنیدی حد اقل؟ از کجا میاد؟ آفرین ....توی لبنیات دیده میشه یا نه ؟ آفرین....لبنیات رو کی مصرف میکنه ؟ آفرین....
پسره خوب اینکه ادم با رتبه نجومی بره .......... عاقبتش میشه همین ..بازم متشکرم از حکیم مهر که موجبات شادی مارو فراهم میکنه و این پدیده های عرصه دامپزشکی رو به همکارانشون معرفی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اخه کجای دنیا یه پزشک میره تو کارخونه پفک سازی و رب سازی مسول فنی میشه ؟ سالن بسته بندی مواد غذایی حقوق بگیر میشه ؟! کجای دنیا پزشک میره توی هایپر مارکت مسول فنی میشه ؟ بابا چی میگید شما هنوز بعد از یه عمر که فارغ التحصیل شدیم نشستید میگید با پزشکی فرقی نداریم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ما با این فن بیان پر از توهین و کوچه بازاری واقعا دکتری؟ درس خوندی مثلا؟ خوب همینه که هیچ حسابی روی ما باز نمیکنن. توروخدا نگاه کنید مدل حرف زدن یه دکتر مملکت رو که متاسفانه همکارمونم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
چه جااالب پس فرقی بین دتمپزشکی و پزشکی نیست؟ ................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مایکوتوکسین آلودگی ثانویه گیاهان به قارچ هست نابغه. نه بیماری گیاهی. اون هم گیاه مرده و خوراک دام شده و یا غذا شده. که البته نظارت بر آن هم کار دامپزشک است و نه گیاه پزشک!!!
با این طرز فکر ، پس یعنی اگر یک آهن آلوده به میکروب ای کلای شد ما بیماری های مشترک انسان و آهن داریم؟
بخدا قسم که تنها فرق بین دامپزشکی و پزشکی وجود نوابغی مثل شماست. البته پزشکی هم داره ها، ولی وقتی میدونن علمشون چقدر هست، مثل شما توی یک سایت با مخاطب باسواد اظهار نظر نمیکنن.
درباره ی دامپزشک شاغل در کارخانجات مواد غذایی گفتین و نتیجه گیری غلط کردید ولی پزشک مسئول مرکز ترک اعتیاد را ندیدید؟ پزشک مرکز زیبایی که لیزر گذاشته و موی بدن مردم را میزند ندیدید؟ پزشک معرف محصولات دارویی را ندیدید؟ اگر ندیدید ، اظهار نظر خب نکنید. آن دامپزشک شاغل در کارخانه جات مواد غذایی با مقابله با هر محموله ی آلوده به آفلاتوکسین، سالمونلا، ایکلای، انواع انگل ها و.. چند صد خانواده را از بیماری و مرگ و سقط و فلاکت مالی و.. نجات میده؟ مطمئنا بیشتر از پزشک مرکز لیزر.
اینقدر خود زنی نکنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دامپزشک کارخانه رب سازی؟ کمتر روی هوا صحبت کنید.
فقط برای شرکت فرآوری غله و تولید محصولات با مصرف بلقوه مشترک، بین انسان و دام مثل ذرت، از دامپزشک مسئول فنی استفاده میشود که مراقب باشد ذرت تراریخته و با استانداردهای بهداشتی پایین تر، نهایتا تبدیل به پفک در دست فرزند من و شما نشود. بسیار کار بهداشتی و با ارزشی است. و به آن افتخار باید کرد.
در خارج از کشور یک پارک بازی هم میروی، پزشک مسئول دارد، مجتمع های تجاری بزرگ هم همینطور.
چرا فکر میکنی هایپر مارکتی که روز ۲ تا ماشین گوشت و ۲ تا ماشین مرغ و یک ماشین ماهی تخلیه میکند و ماهی یک تن تخم مرغ میفروشد و.. نباید یک دامپزشک مسئول بهداشت و نظارت بر این مواد را استخدام کند؟ اگر این استانداردها برایتان عجیب است پس معنی تفاوت کیفیت و مدیریت خطر و iso ها و.. را بین یک هایپر مارکت و یک بقالی نمیدانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
قارچ ها و سموم حاصل از ان ها در رده ی قارچ ها قرار میگیرند و نه گیاهان!
جهت یادآوری زیست دبیرستان:
۵ رده ی جانداران
جانوران، گیاهان، قارچ ها، باکتری ها، آغازیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
نشد دیگه حالا که بحث به توکسین رسید داری از این شاخه به اون شاخه میپری و بلکه فرار میکنی که چی؟ ................... عزیز دل دامپزشکی پزشکی نیست هر گردی گردو نیست ...................... میگه گیاه الودگی و بیماری نمیاره . دلیل میاری میشینه از توش یه شاخه میتراشه که از زیرش در بره. ................ بازم ممنونم حکیم مهر دوست داشتنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
................... حکیم مهر جدی جدی باید یه فکری به حال افرادی که میان اینجا کامنت پراکنی میکنن بکنی .بابا دوست عزیز شما اگه معتقدی دامپزشک با پزشک فرقی نداره پاشو برو تو سایت مربوط به پزشکان همین صحبت های طلایی رو بکن ببین چجوری بهت میخندن. حکیم مهر گل کاشتی بخدا از صبح دلمون شاد شده با همکارا نشستیم ببینیم این بنده خدا تا کجا خودش رو با پزشک و فضانورد مقایسه میکنه و خلاصه شادیم با ایشون .بازم ممنون حکیم جان و مثل همیشه سایتت دوست داشتنیه واسه هممون و بالاخره توی هر جمعی یه همچین پدیده هایی هم پیدا میشن دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
اگر لباسی به ویروس کرونا آلوده بود، یعنی لباس موجود بیماری زا است و متخصص لباس باید درباره اش صحبت کند؟
اگر آهن با مدفوع آلوده شد، آنوقت آهن پزشک میخواهیم؟
بررسی آفلاتوکسین زیر شاخه ی گیاه پزشکی است یا بهداشت خوراک، بهداشت مواد غذایی و سم شناسی، که همه سرفصل های دامپزشکی است؟؟
تفاوت بیماری زایی اولیه با ثانویه را نمیدانی، رده بندی جهانی و علمی را نمیدانی، با ادبیات چیپ صحبت میکنی. کسی که در زیست شناسی و ادبیاتش مانده، در مقام نقد رشته های دکترای عمومی برامده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
عجیبه خیلی عجیبه ولی واقعی. خودبزرگ بینی پزشکان را در نظرات فوق که در کمال وقاحت خودستایی می نمایند دیدم و بر خودم بالیدم که نه یک پزشک بلکه یک دامدار روستایی هستم که وقتی حیوانم مریض می شود دامپزشک عزیزتر از جان را دست‌بوسی می کنم و ایشان در کمال تواضع و فروتنی تشریف می‌آورند در طویله ما حیوان را معاینه و درمان می کنند با حداقل دستمزد و حقوق. زیاد به خودتان غره نشوید آهای پزشکان..... اگه به سوادتان می بالید که من روستایی هم کمتر از شما درس نخوانده باشم بیشتر شاید خوانده ام. دکترای حقوق دارم و وکیل هستم. اگر به درآمدتان و پولتان می بالید که آنهم من وکیل در یک پرونده اندازه یک ماه حقوق شما درآمد دارم و خدا رو شکر شاید از صد پزشک از لحاظ مالی پایین تر باشم ولی از ده هزار تاشون بالاتر هستم. این را گفتم چون می دانم آخر سر خواهید گفت که ما جان انسانها را نجات می دهیم. آنهم خودستایی ندارد چون من وکیل هم خیلی موقعیت ها عرض و آبروی یک انسان را و یا مالش را نجات می دهم که آنهم مساوی با جانش هست در اکثر مواقع. همینجا یک قسم وکالتی بخورم .... خدا نکند پزشکی پایش به مطب من باز شود یا در پرونده ای مقابل من واقع شود. قسم میخورم در هر صورت بخاطر همین خود بزرگ بینی همکارانشان در اینجا صد در صد زنده زنده پوست از سرش جدا کنم. جوری که ده سال بعد بفهمد چجوری کلاه پوستیشو از سرش برداشتم. عزیزان دامپزشک من نوکر همه شما عزیزان هستم. مشا هم جان یک مخلوق را نجات می دهید. اگر این نفهم ما بدانند که جان مخلوقات ارزششان یکسان است. خدای نکرده پایتان به مطب ما رسید هم ، نوکری تان را می کنم. البته عرض من متوجه آن دسته پزشکان خود فربه بین هست. نوکر پزشکان متواضع و خدوم نیز هستم
نظر شما
ادامه