
حکیم مهر: دانشجوی دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این که فارغالتحصیلان دامپزشکی که از آموزش درمانگاهی و عملی محروم بودند، آینده شغلی خوبی نخواهند داشت، گفت: مسئولان دانشگاه باید این موضوع را در نظر بگیرند که فارغالتحصیلان بیسواد به اعتبار دانشگاه لطمه میزنند
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، آموزش مجازی در رشته دامپزشکی شاید در برخی موضوعات نظری موثر و مفید بوده باشد؛ اما در موضوعات عملی و دروس بالینی که یادگیری آنها نیاز به حضور فیزیکی دانشجو در کنار دام بیمار یا تجهیزات بیمارستانی دارد، به هیچ وجه کارآمد نیست و مطالعه نظری دروس، کمکی به ارتقای مهارت دانشجویان برای انجام موارد درمانی نمیکند.
«محمدرضا سبزپوش» در گفتوگو با ایسکانیوز، با بیان این که آموزش غیرحضوری و مجازی به دلیل شروع کرونا از اوایل ترم هشت آنها آغاز شد، افزود: این موضوع باعث شد چند نیمسال از مهمترین نیمسالهای تحصیلی، که در فراگیری دروس علوم درمانگاهی و بالینی نقش اصلی داشتند، را به صورت مجازی بگذرانیم. برگزار نشدن کلاسهای عملی این دروس، سبب شد آموزش بخش قابل توجهی از نکات دروس بالینی را از دست بدهیم.
دانشجوی دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: البته در مدت زمانی که دانشکده برای چند ورودی بازگشایی شد، سه نفر از اساتید دغدغهمند، حاضر شدند این کلاسهای عملی را برگزار کنند و گاهی تا ساعت هشت شب مشغول تدریس دروس عملی بودند. این اقدام اساتید ما خیلی قابل تحسین بود با این که موظف به انجام آن نبودند.
وی درباره آینده شغلی فارغالتحصیلان دامپزشکی که از آموزش درمانگاهی و عملی محروم بودند، تصریح کرد: این دانشجویان دامپزشکی تا چند سال آینده وارد بازار کار میشوند؛ اما معمولترین نکات بالینی را هم نیاموختهاند و این موضوع به اعتبار دانشگاه لطمه خواهد زد.
سبزپوش با بیان این که وقتی شرایط آموزش حضوری نیست، تعدادی فارغالتحصیل کم سواد وارد بازار کار میشوند، افزود: این افراد به مرور زمان سرخورده و ناامید از رشته تحصیلی خود میشوند و نمیتوانند فعالیت موثری داشته باشند. بازار کار رقابتی است و هر کس کمتر با مسائل لازم و اولیه رشته خود برخورد داشته باشد و کارش ضعیفتر باشد، زودتر از دور این رقابت کاری خارج میشود.
وی در پایان با تصریح بر این که در جلسه ای که با یکی از مسئولان دانشکده داشتیم، پیشنهاد دادم که در بازهای کوتاه مدت، مثلا یکی دو هفته کلاسها را به صورت فشرده برگزار کنند، اظهار کرد: از این پیشنهاد استقبال شد؛ و منتظر تمهیدات مورد نظر معاونت آموزشی دانشکده هستیم.
حق گفتن ، سراسری آزاد همه اوضاع وخیمه
|
خوندن این رشته یعنی قمار کردن با زندگی!بچه بودن خیدی می گفتن قمار بازی خیلی بده، حرامه و ...اون قدر از قمار بازی بدم می اومد که از فاصله صد کیلومتری اینجور جاها هم نمی رفتم.بعد فهمیدم که بلایی رو که قمار سر آدم میاره، این رشته دامپزشکی سر من آورد.دیر فهمیدم قمار،می تونه حرکت های خیلی اشتباه در زندگی هم باشه
واقعا باید افرین گفت به دکتر سبزپوش عزیز به خاطر شهامتی که داشتن، متاسفانه علی رغم اینکه خیلی از دانشکدهای معتبر کشور که حتی شاید از دانشکده دامپزشکی چمران هم پایین تر باشن، یا کلاس های عملی رو شروع کردن یا اینکه برنامه مشخص دادن به دانشجوها ولی دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز علی رغم اینکه زودتر از بقیه جاها دانشجویان را واکسینه کرد اما هیج برنامه ی برای برگزاری کلاس های عملی واسه ترم های هشت و نه ندارد و صرفا در پاسخ به سوالات ما اظهار بی اطلاعی میکند... و عملا دانشجو ها رو در بلا تکلیفی قرار داده.
نکات بالینی را بدانند یا ندانند فرق زیادی به حالشان نمیکند اکثر استانها از نظر درمانگاه اشباء شدن به جای ۴۸۰ نفر نیاز کشور به دامپزشک ۵۰۰۰ نفر (پذیرش حجومی!) وارد دانشگاه ها شدند و آشفته بازار فروش مدرک به راه افتاد آن نکات زمانی به دردشان میخورد که درمانگاه باز کنند البته اگر جای خالی مانده باشد . برای مسئول فنی بودن هم نیازی به نکات فنی نیست .
|
خیلی فرق میکند، زیرا موضوع آگاهی و رشد فکری یک جامعه است. وقتی افراد با ذهن های بسته تر و کم اطلاعاتتر پرورش داده بشود و بعد بر کرسی های ریاست انتصاب کرد راحتتر می توان آنها را کنترل کرد و مسیر جامعه را به سمتی برد که سود شخصی خود را برد. پس موضوع خیلی بزرگتر از دامپزشکی است
|
مجید جان اون اشباعه نه اشباء . اونم هجومیه نه حجومی. وقتی با رتبه بالای 40000 دامپزشکی قبول می شی نتیجه اش میشه این که املای کلمات ساده رو هم بلد نیستین
دانشجویان جوگیر!!! ما فارغ التحصیلان دوران پیشاکرونا چیز خاصی یاد نگرفتیم. این مسئله نه فقط وابسته به دامپزشکی و نه وابسته به کروناس. سیستم آموزشی کلا مشکل داره. با اینگونه دانشجویان جوگیر هم اصلاح نمیشه.
شاید دانشگاه شما اینطور باشد ولی اکثر دانشگاهها فارغ التحصیلان باسوادی دارد
دانشگاههای ما تبدیل به مدرک فروشی شده، اساتید با تجربه را به بهانههای مختلف اخراج کردند یا فراری دادند تا کسانی که مد نظر خودشان است انتصاب کنند و این اعمال همه عمدی صورت گرفت تا هرچه بیشتر توان افراد را به شدت پایین آورده و خود بتوانند بر آنها مسلط باشند.
|
درست میفرمایید هر چه ناآگاهی بیشتر و سطح توان فکری و علمی جامعه کمتر باشد کنترل آن جامعه برای افراد کنترل کننده آسانتر خواهد بود زیرا نیازی به پیشرفت و نو کردن ایدهها یا چند کتاب خواندن ندارند و با همان دست فرمان قبلی می روند زیرا کسی به فکرش هم نمی رسد که بخواهد چیزی بگویید
فرقی هم نمیکند وقتی کسی با رتبه ۴۰۰۰۰ به بالا در مقطع دکتری قبول میشه..براش فرقی نمیکنه چی یاد بگیره یا نگیره چون از قبل هم بلد نبوده
بیمارستان دانشکده که از اول ترم باز شده. تازه به ما گفته اند با دانشجوها تا هر ساعتی که بودن همکاری کنیم. تازه گفتن میخوان کلاس جبرانی عملی براش برگزار کنن. بیچاره ما. دانشجو فقط خودش رو میبینه. .......................
دانشجویی که از تاریخ کشورش، ریاضیات، فیزیک، فلسفه، ادبیات، موسیقی، اخترشناسی، تربیت بدنی، روانشناسی، هنر نوشتن و حرف زدن و غیره یک تهواره اطلاعاتی و اصلاعات عمومی نداشته باشد در هر رشتهای که درس بخواند هیچ درکی از دنیای اطراف خود نخواهد داشت زیرا به چشم بارها شاهد بودم که دانشجویی که فقط چند کتاب درسی پاس میکند و شاید آنهم با زور و پارتی و تقلب نمره قبولی میگیرد اصلأ قدرت تفکر و اندیشیدن ندارد و متاسفانه جامعه ما ............ به این سمت رفته و این فقط یک خطلای سهوی نبوده بلکه .............................
کلا آموزش مجازی یک فکر غلط و یک تصمیم اشتباه بود:
ایول به استاد دکتر رنجبر
چرا خود زنی میکنید بابا یک نگاهی به رتبه های نجومی قبول شده در سایر رشته ها خصوصا پزشکی دندان پزشکی و دارو سازی بیندازید تابه ارزش خودتان و شان علمی خود بیشتر احترام بگذارید . اگر ایشان خود را نخبه گان جامعه میدانند شما نخبه نخبگان هستید.به خود و دیگر همکاران توهین نکنید.متشکرم
|
اگر انتقاد به اصلاح یک روند غلط از نظر شما خودزنی هست، جدا برای شما متاسفم.