کد خبر: ۶۶۶۲۱

حکیم مهر: تولید و عرضه شیر خام تحت نظارت دامپزشکی قرار دارد و این اداره در راستای انجام وظیفه ذاتی خود مراکز متخلف لبنیات سنتی را به مراجع قضایی معرفی می کند

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر علی رویین تن»، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد با تایید این خبر افزود: تولید و عرضه شیر خام تحت نظارت دامپزشکی قرار داشته و سلامت محصول قبل از عرضه باید به تایید دامپزشکی برسد.

وی با اشاره به وجود تقلبات و همچنین عرضه غیر بهداشتی شیردربرخی واحدهای عرضه لبنیات سنتی شهریاسوج  افزود: پایش های مستمر کارشناسان دامپزشکی به همراه مسئولین مرکزبهداشت با نمونه برداری دوره ای از مراکز عرضه شیر خام صورت گرفته و پس از انجام آزمایش در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان، تخلفات واحدها به مراجع قضایی ارجاع می شود.

وی خاطرنشان کرد: مواردی از افزودن آب و افزودنیهای غیر مجاز دیگر به شیر با هدف سودجویی مشاهده شده است که این موارد نیز بررسی و تحت عنوان تقلب به مراجع قضایی معرفی می شوند.

دکتر رویین تن افزود: در طرح جدید نمونه برداری شیر از مراکز لبنیات سنتی تعداد ۹ مرکز بدلیل بالا بودن بار میکروبی شیر خام از حد استاندارد شناسایی که پس از اخذ مجوزات لازم و با همکاری مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد  نسبت به پلمپ آنها اقدام گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد به عموم مردم توصیه کرد: در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک همچون تب مالت، شیر خام سنتی را قبل از مصرف حتما بجوشانند به صورتیکه پس از رسیدن به نقطه جوش به مدت سه تا چهار دقیقه شیر در دمای جوش باقی بماند.

 

نظر شما
ادامه