کد خبر: ۶۶۶۷۲
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد:
«دکتر محمد زوارشانی» افزود: در حیطه دامپزشکی اقداماتی که صورت می‌گیرد اکثراً در حوزه پدافند غیرعامل است ...
 

حکیم مهر: مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد گفت: در کشور ایران تعریف پدافند غیرعامل به‌خوبی تبیین نشده است، به عبارتی همیشه بعد از رخداد یک حادثه یا مشکل به سمت علاج واقعه می‌روند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، «دکتر محمد زوارشانی» دامپزشک و مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنی ضد حمله به کار می‌رود .

وی افزود: درواقع واژه پدافند یعنی ضد حمله و غیرعامل نیز یعنی هر حمله‌ای که در آن از انواع سلاح سرد و گرم استفاده نشده باشد .

دکتری دامپزشک و مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد ادامه داد: پدافند یعنی انجام اقداماتی که از بروز اتفاقی جلوگیری کند، این حوادث ممکن است سیل، طوفان، زلزله و حملات سایبری، غذایی، زیستی و... باشند .

زوارشانی تصریح کرد: بلاهای طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان و... جز پدافند غیرعامل محسوب نمی‌شود اما حملات بیولوژیکی، سایبری و دیگر حملاتی که به قصد جان و مال مردم با سلاح‌های غیرنظامی انجام می‌شود، پدافند غیرعامل هستند .

وی عنوان کرد: در کشور ایران تعریف پدافند غیرعامل به‌خوبی تبیین نشده است، به عبارتی همیشه بعد از رخداد یک حادثه یا مشکل به سمت علاج واقعه می‌روند .

مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد خاطرنشان کرد: برای مثال در چند سال گذشته شاهد حملات سایبری بسیاری در کشور بودیم که بعد از اتفاق به فکر راه چاره برای آن‌ها افتادیم .

زوارشانی اضافه کرد: سازمان پدافند غیرعامل که در کشور ایران وجود دارد در سایر کشورها نیز وظایف مشابه‌ بر عهده دارد که در قالب نام‌های متفاوت فعالیت می‌کند .

وی بیان کرد: در حیطه دامپزشکی اقداماتی که صورت می‌گیرد اکثراً در حوزه پدافند غیرعامل است، برای مثال واکسیناسیون دام، برای پیشگیری از بیماری است، یا حضور شبانه اکیپ‌های ناظر از دامپزشکی در کشتارها برای آن است که مبادا یک دام بیمار کشتار شود و بعد هم سر سفره مردم بیاید .

دکتری دامپزشکی تأکید کرد: انجام هر کاری نیازمند زیرساخت است ازجمله پدافند غیرعامل، در کشور ایران پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به‌نوعی با هم ترکیب شدند و هر کدام به‌نوعی یک وظیفه را انجام می‌دهد، درصورتی‌که مدیریت بحران حین و بعد از بحران باید وارد عمل شود ولی پدافند قبل از بروز حادثه کاربرد دارد .

زوارشانی افزود: مدیریت و کنترل بیماری کرونا ترکیبی از مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بود، در بخشی از این بیماری باید بحران‌های حاصل از آن کنترل می‌شد و در جایی دیگر باید با اقدامات پدافند غیرعامل به سراغ بیماری می‌رفتیم .

وی ادامه داد: با توجه به بیماری‌هایی که امروزه بین انسان‌ها و دام به وجود آمده است، باید پدافند غیرعامل جدی گرفته شود .

مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد بیان کرد: به‌عنوان یک مثال بارز می‌توان به حملاتی سایبری اشاره کرد که در سال‌های گذشته در کشور رخ داد، یک ویروس وارد تجهیزات مجتمع نطنز شد و چندین سانترفیوژ را از بین برد .

زوارشانی عنوان کرد: در بحث بیماری تب برفکی یکی از تئوری‌هایی که مطرح است، حملات بیولوژیکی است که با دست‌کاری ویروس این بیماری سویه‌های جدیدی از آن ایجاد کرده و از طریق مرزهای غربی کشور وارد می‌شود .

وی تأکید کرد: در خصوص حملات بیولوژیک هیچ‌چیز دور از ذهن نیست، این حملات به‌گونه‌ای است که بشر با دست‌کاری ژنتیکی میکرواوگانیسم‌ها می‌تواند باعث شیوع برخی بلایا شود .

دکتری دامپزشکی یادآور شد: برای مثال در خصوص کرونا یکی از گمانه‌هایی که وجود دارد همین است که دست‌کاری ویروس کرونا باعث شده که با یک ویروس هوشمند و بسیار بیماری‌زا مواجه شویم .

زوارشانی تصریح کرد: همین اتفاق می‌تواند برای دیگر ویروس‌ها مثل آنفولانزای فوق حاد پرندگان، بیماری سیاه‌زخم و... نیز رخ دهد، اما نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که اثبات دست‌کاری یا بشر ساخت بودن سویه‌ها یا بیماری‌های جدید کار آسانی نیست .

وی با اشاره به اینکه شعار سازمان دامپزشکی کشور این است، " امنیت غذایی، از مزرعه تا سفره" افزود: این روزها در جهان دیگر جنگ‌های کلاسیک مرسوم نیست، به‌جای استفاده از تسلیحات جنگی با هزینه‌های گزاف، غذای مردم را آلوده می‌کنند .

مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد ادامه داد: برای مثال می‌توان یک آفتی در آزمایشگاه‌ها تولید کرد که محصول گندم یک سال مردم را از بین ببرد، به همین دلیل می‌توان گفت هدف از جنگ‌های امروزه در جهان مرگ نیست بلکه هدف وابسته کردن یک کشور است .

زوارشانی عنوان کرد: پدافند غیرعامل در بحث امنیت غذایی می‌تواند جدی‌تر باشد، برای مثال محصولات تراریخته که همیشه دیدگاه‌های دوگانه در خصوص آن‌ها وجود دارد و درنهایت نیز گفته می‌شود این محصولات نباید برای مصرف انسانی باشد .

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که در امر کشاورزی موفق هستند، به‌نوعی دست‌کاری ژنتیکی محصولات را انجام داده‌اند تا محصول پربارتر باشد، این واقعه در ایران هم رخ می‌دهد زمانی که به دلیل خشکسالی مجبور می‌شویم نهالی بکاریم که نسبت به شرایط مقاوم‌تر باشد .

مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد اضافه کرد: در شرایط حال حاضر استفاده از محصولات با دست‌کاری ژنتیکی اجتناب‌ناپذیر است اما باید مراقب بود که این تولیدات تراریخته یا تغییر ژنتیک شده در چه مسیر و با چه هدفی انجام می‌شود .

 

انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۸
ناشناس
|
France
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
22
تصورات و اندیشه های شما اشتباه است دشمن اصولاً با ............... نیاز به اینهمه هزینه برای بهم ریختن ایران ندارد چون با کمترین هزینه به هدف خود رسیده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
شما ساده انگار هستید و فکر می‌کنید دشمنان آسوده هستند. دشمنان همیشه در پی نقشه کشیدن برا نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که به لطف تجربه بزرگان و عمل جوانانی مثل همین دکتر زوارشانی غرب ناکام مانده و ماهمچنان سرافراز هستیم.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
دشمن کجا بود؟ چی می‌گویید شما؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
حداقل این آقای دکتر محترم مثل مقاله .................... با کامنت‌های فیک و با هزار اسم نیامده از فرضیه غلط خودش دفاع کنه وا‌ین خودش نشان امیدواریه که ممکنه انتقاد پذیر باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
همیشه پای دشمن رو به میان میکشیم . کدام دشمن؟ آخه چرا !!؟؟؟!!!
Beitar
|
Turkiye
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
23
توهم توطئه پدر مملکت رو درآورده. پدافند غیر عامل دیگه چه .........یه. تو هیچ کشوری چنین اصطلاحات و رشته و سمتی وجود نداره.کل دنیا همیشه در حال توطئه بر علیه ما هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
توهم توطئه؟ دشمن در بیخ گوش ما است و باید با آن مبارزه کنیم و کسانی مثل جناب آقای دکتر زوارشانی استاد برجسته دامپزشکی این درایت را دارند که پشت ورده مسایل را موشکافی کنند و به زبان ساده برای بقیه مردم تشریح کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
21
توهم توطئه به مدرسین دانشگاه هم رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
کدام مدرس؟!! ....................
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
توهم توطئه به اساتید نرسیده بلکه تمام اساتید را این مدلی گزینش می‌کنند تا یکدست باشد
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
16
دشمنان؟ توهم توطئه در خصوص بیماریهای دامی هم وجود دارد؟
پاسخ ها
استاد دانشگاه و محقق عالی رتبه
| United States of America |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
من خودم هم این حرفهای دکتر زوارشانی را قبول ندارم ولی چند سال پیش در آزمایشاتم در آزمایشگاه دانشگاه متوجه شدم که بعضی ویروسها و باکتریها رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهند و با انجام PCR متوجه شدم که این قطعات بصورت مصنوعی بر روی آن ویروسها اضافه شده بود و ژنوم آن را تغییر داده بودند تا بیماری بیشتری ایجاد کند. نتایج آزمایشها موجود هستند اما اگر اجازه پخش بگیرم افشا که می توان به آن استناد کرد تا صحت این توطئه دشمنان بر همگان آشکار شود.
یا حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
محقق عالی رتبه. شما استعدادت اینجا حروم میشه. هر چه سریعتر اپلای کن برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اقای محقق عالی رتبه...اولین سوالم ازت اینه که این ( قطعات) که اضافه شده باعث بیماری زایی بیشتری شده ؟؟ به کلامم دقت کن لطفا .. بیماری زاییش بیشتر شده ؟؟؟ انشالا که یه شوخی علمی با همکارهات کرده باشی. و بعد این اطلاعات ارزشمند رو تا الان افشا نکردی؟؟ چرا؟؟؟ حالا هم که میخوای افشا کنی پاشدی اومدی تو حکیم مهر زیر اخبار افشا میکنی؟! بعد میگی اگه اجازه بدن؟؟؟ تو همکارهات رو چی فرض کردی؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
20
زمین و زمان را بهم دوختید، حمله بیولوژیک، سانترفیوژ، آنفولانزا، تب برفکی دستکاری ژنتیک، کرونا، انرژی هسته‌ای و غیره…. این افکار ما را به اینجا رسانده که الان هستیم. دیگه بسه، بسه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
خوب دقیقأ همینه، مگه جدیدأ ندیدید که استراتژی هزار چاقو توسط اس.راییل به غرب پیشنهاد شده تا مظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کند؟ جناب استاد بزرگوار زوارشانی بخوبی پشت پرده مسائل را دیده‌اند و از توطئه دشمنان پرده برمی‌دارند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
20
یاد گرفتیم تا خرابکاری کردیم و مدیریت ناصحیح داشتیم برای اینکه خود را تبرئه کنیم سراغ دشمن و تئوری توطئه و اینجور‌مسائل می‌رویم. مشکل کرونا هنوز در کشور حل نشده و پیک ششم هم از راه رسید و تنها کشوری هستیم که به لطف مدیریت غلط در کرونا ماندیم. مشکل بیماریها هم از همین مدیریت غلطه، .................... ربطی به کسی ندارد. نمیشه که خرابکاری خود را به پای دیگران بنویسیم، این چیزهایی که فرمودید نتیجه تصمیمان افرادی مثل شماست که مرسی استادی را دارید ولی بجای راه حل دنبال توطئه و دشمن می‌گردید
ناشناس
|
Singapore
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
18
یعنی چی؟ من که ......... مغزم هنگ کرد. یک سر به همین کشور‌امارات بزن تا ببینی چه خبره، از اکسپو جهانی گرفته تا جشنواره تکنولوژی و مهندسی به مدت ۶ ماه. یکسر به همین ترکیه بزن ببین جه خبره. وقتی می‌ری این همه انسان رنگارنگ‌ و مختلف را کنار هم‌می‌بینی آدم خجالت می‌کشه بشینه از این چیزهایی که گفتی حرف بزنه. خجالت آوره شرم آوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
26
1
با ایشان موافقم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
17
استاد محترم .با توجه به جایگاه شما بهتر است به جای صرف توان فکری در خلق تئوریهای عامه پسند توهم توطئه و .... از ظرفیتهای فکری خود در راه اعتلای دانش دانشجویان‌استفاده نمایید .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
20
مطلب کاملا بی محتوی و غیر علمی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
کاش فقط غیر علمی بود، اینجور‌مطالب به ذهن افراد و‌دانشجوها آسیب وارد می‌کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
ایشون چند ساعتی دانشگاه درس میدند فقط و گرنه استاد هیئت علمی ...... نیستند. .............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
از پرچم لوگو سازمان دامپزشکی و نشان نصب شده بر لباس ایشان پیداست که ایشان کارمند ادارۀ دامپزشکی و مدرّس حق التّدریس دانشگاه هستند و نه هیئت علمی، تئوری توطئه همیشه راه فرار برای سو مدیریت ها و راه نادرست مهم نشان دادن مشاغل، بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اون هم چه تدریسی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
14
البته دشمنانی که مجوز واردات واکسن های بی کیفیت هندی و روسی و.... را دادند نیز باید محاکمه شوند
ناشناس
|
Czechia
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
4
......ات یک نفر نباید گسترش یابد
همکار
|
Germany
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
13
عجب !!! آقای دکتر عزیز شما ظرفیت خودتان را روی این ......... تئوری توطئه و دشمن گذاشتید؟ مطالبی که فقط برای خبرسازی است و سرگرم کردن ملت؟ شما که همه چیز را بهم ربط دادید، نظری درباره رشته جدید دانشگاهی بنام رشته «امر به معروف و نهی از منکر» ندارید؟ فکر کنم در دانشگاه شهرکرد هم این رشته فوق‌العاده را آورده، مگه نه؟ این سخنانی که فرمودید همه ضعف مدیریتی و ..................... برای توجیه خرابی ها از این جور مسائل استفاده می‌کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
22
ایشون کارمند اداره دامپزشکی هستند نمیدومم چه اصراری هست خودشون را استاد دانشگاه معرفی کنند
کارشناس سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
10
..................... در شرایط حال حاضر که امکان ردیابی سریع و دقیق پاتوژنها وجود دارد، نیازی به اقدام به شکل طرح شده شما وجود ندارد. همین بحران مدیریت کافی است.
مجید
|
Canada
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
2
16
ایشان کارمند اداره دامپزشکی اند هفته ای چند ساعت ............. در دانشگاه به قول خودش تدریس میکند الان هم .................... کدام دشمن دکتر جان ؟ جمعیت دامی در عرض ۱۰ سال گذشته نصف شده ، صنعت دامداری و مرغداری نابود شده این همه دکتر بیکار روی دست جامعه مانده کدام مرز های شرقی دشمن خیالی شما همین جا داخل سیستم های اجرائی و نظارتی است .
کارشناس سازمان دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
12
بعد اون وقت این ویروس فقط تو ایران میمونه؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
تنها در ایران نیست ولی برای ژن مردم ایران ساخته شده، بزاق و آب دهان مردم ایران و زباله‌های مردم ایران را سرویسهای غربی جمع می‌کنند و از آنها ژن مردم ایران را با pcr پیدا می‌کنند و قطعه مشترک را پیدا کرده برای آن قطعه ژنوم ایرانی یک ویروس اختصاصی می سازند که فقط مردم ایران را تحت تاثیر قرار‌می‌دهد. این ویروس ممکن جاهای دیگر هم برود ولی اثری روی بقیه مردم دنیا نمی‌گذارد چون اختصاصی برای ژن ایرانی ساخته شده است. این یک جنگ تمام عیار است و جناب استاد گرانقدر دکتر زوارشانی بخوبی مسایل پشت پرده را می‌بیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
بزاق و آب دهان مردم ایران.....
خیلی جالب بود . دم شما گرم. شاد شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
10
ظاهرا زمین و زمان همه جمع شدن دور ایران و هی آفت و بلاست که میباره سرمون. باز جای شکرش باقیه یک تشکیلات به نام‌سازمان پدافند غیرعامل و به تبع اون یک چنین کارشناسانی ( به احتمال قوی مسئول پدافند غیرعامل اداره کل ) که لحظه به لحظه این توطئه ها را برامون رصد می کنن.فقط لطف کنن دنبال مطالب جدیدتری باشند چون اینا دیگه نخ‌نما شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
11
فقط بفرمایند علاقه ویروس به مرزهای غربی را از کجا ردیابی و کشف کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
دشمن از این منطقه فرصت نفوذ دارد و چون در منطقه غرب کشور نزدیکتر به غرب وحشی است پس ممکنه است افرادی که عمدأ به غرب برای توطئه کمک کنند بیشتر باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
پاسخ های دوست گرامی بسیار جالبه ......................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
ایشان بهتر لست کمی مطالعه کنن اکثر سویه های جدید تب برفکی از شرق کشور اتفاقا وارد میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
غرب وحشی . یه نگاهی به دور و برت بنداز .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
10
حکیم مهر عزیز
با سلام. باید بدانید ارزش و ارج و قرب شما در دل جامعه دامپزشکی ایران بسیار زباد است ولی مگه مجبورید ........... را به عنوان خبر کار کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
7
ایشان یا مسئول پدافند غیرعامل هستن یا ........... ولی پدافندغیرعامل اسم دیگه اش " سازمان دفاع غیرنظامی" یعنی پدافند غیرعامل همه اش خرابکاری نیست اینقدر به فکر توطئه نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
14
واژه ارایی «مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد»
ایشون از چه کانالی شدن مدرس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
11
این آقا کارمند اداره مبارزه هستن . استاد کجا بود ؟ ...................
چهارمحال خبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
13
کارمند اداره دامپزشکی ...... بصورت پیمانی.
بس کنید لطفا
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
قراردادیه .............
همکار جهادی و انقلابی
|
United States of America
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
11
1
زنده باد دکتر زوارشانی، در این دوره و زمانه هر کسی توانایی دیدن پشت پرده دنیا را ندارد و از اینکه با این درایت بخوبی توانستید تحلیل کنید بسیار ممنونیم. امید به آن است که جوانان جهادی و انقلابی امثال شما بزودی به درجات عالی در کشور برسید و با دشمنان انسی و جنی که در پیدا و نهان با نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنی دارند و همیشه در‌حال توطئه هستند را شکست داده و مایه سرباندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شوید.
پاسخ ها
یه همکار جهادی و انقلابی دیگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
عزیز من چه ربطی داره؟
در این موارد با ید کسی نظر بدهد که ده ها سال در انستیتوها و آزمایشگاه های تخصصی و مرجع خاک خورده و تحقیق کرده و صدها مقاله علمی روز را خوانده و خودش تک تک زن های ویروس را میشناسه!

اینکه من بشینم دو صفحه از اینترنت دانلود کنم بخونم و بعد بیام نظریه بدم که نشد.
......................
حوزه علم باید همیشه مقدس و به دور از حواشی بمونه.
البته بماند که در سالیان اخیر علم هم با مدرک فروشی در حال تبدیل به یک کالا هست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
لااقل پروکسی رو غیر فعال میکردی بعد کامنت میذاشتی !
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
15
به قول مرحوم فتحعلی اویسی:
ای دریغ از عمر رفته..........
کاری می کنید آدم به عمر رفته در دانشگاه تاسف بخوره
واقعا که!
آقا برای تب برفکی باید دکتر عطارد حرف بزنند
دکتر رسولی بیرامی باید حرف بزنند
تو همون شهرکرد دکتر محزونیه را پیدا کنید تا صحبت کنند
آبروی دکتر فرید و امثال ایشان را در دانشگاه آزاد شهرکرد ........... نبرید!
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
6
اوایل که کرونا در ایران و ایتالیا غوغا می‌کرد و کمتر در کشورهای دیگر دیده میشد یک مصاحبه کامل از یک پزشک متخصص بیماریهای عفونی و رئیس بخش ویروس شناسی ارتش دیدم که طرف می‌گفت ««نکته عجیب اینه که قطعاتی از ویروس نشان دهنده اینه که دست‌ساز است و طبق آزمایشات او برای ژنوم ایرانی ساخته شده و ویروس علاقه عجیبی به سلولهای ایرانی دارد و چون ژنوم ایتالیاییها هم مثل ایرانی است بنابراین فقط در این دو کشور تلفات زیاد دارد»». از طرف دیگر جناب …. پور هم در سخنرانیهایشان می گفتند که غرب بزاق آب دهان مردم ایران را از بطری‌ها و جاهای دیگر پیدا می‌کنند و از این طریق برای ما مریضی درست می‌کنند. این متن مقاله حکیم هم که به نقل از دکتر زوارشانی است دست کمی از بقیه ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
1
6
من نمیدانم این تئوری ها را از کجا ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
6
لوگوی سازمان دامپزشکی روی کتشون هست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
7
1
همکاران لطفا احساسی برخورد نکنند.
احتمال چنین اقداماتی که اقای دکتر گفته اند دور از ذهن نیست و خیلی به ما نزدیک تر از اون چیزی هست که در آینه دیده میشود!!

ولی به نظر من شاید گوینده اگر مجرب تر و صاحب نظر باشد.. بهتر شنیده شود...
هممار اداری
|
United States of America
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
3
3
با یک سرچ ساده در اینترنت در می‌یابید که این مطالب و تئوری‌ها ..... تنها در گروههای مثل …. که شاخه‌ای از ....... است و افرادی مثل …. پور پیدا می‌شود و این مقالات را حتی به چاپ داخلی هم می‌رسانند و درباره آن سخنرانی هم می‌کنند. ولی خوبی این مقاله حکیم این است که مصاحبه شونده نیامده زیر همه کامنت‌ها هی با اسامی فیک جواب بده و دوباره نظریه های نادرست دیگر را‌مطرح کند، قبلأ در‌حکیم مقاله داشتیم که طرف ............... مقاله نوشته و حکیم چاپ کرده و بالای ۵۰ درصد کامنت‌ها را خودش زیر مقاله‌اش با اسمهای مختلف نوشته و از بدگویی دفاع کرده ولی حداقل دکتر زوارشانی اینکاره نیست و این خودش نوید خوبی است که مشخصه انتقاد پذیر هستند.
دانشجوی phd پدافند غیرعامل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
1
6
با سلام
مطالبی ناشیانه جمع بندی و ارایه شده است.
نویسنده لطف کند و منبعی اعلام کند که نشان دهد پدافند یعنی ضد حمله!!!!
بنده بیش از ۷۰ جلد کتب فارسی و انگلیسی پدافند غیرعامل دارم ولی هیچ یک واژه پدافند را ضد حمله ندانسته اند.

پدافند یعنی دفاع
نه یک کلمه بیش و نه کم
پدافند غیرعامل هم یک تعریف دارد: مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب
افزایش بازدارندگی
کاهش اسیب پذیری
تداوم فعالیتهای ضروری
افزایش پایداری ملی
و تسهیل در مدیریت بحران
در مقابل اقدامات نظامی دشمن گردد

پس سیل و طوفان در مبحث مدیریت بحران هست چون انسان ساخت نیست

امیدوارم که نویسنده محترم پاسخی داشته باشد.
البته هفته بعد ، هفته پدافند غیرعامل هست و دوره آموزشی مجازی پدافند غیرعامل در حوزه دام برای آموزش ضمن خدمت برگزار خواهد شد و از عزیزان گرامی دعوت می کنم تا در این دوره شرکت نمایند تا با محتوای علمی و بین المللی پدافند غیرعامل اشنا شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
شما بورسیه کجا هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
نیازی به بورسیه شدن نیست. دانشگاه دولتی هست و باید در آزمون کتبی و مصاحبه علمی شرکت کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
3
البته من تو گوگل سایتیشن که نشان‌دهنده اچ ایندکس یک محقق اسم ایشون نوشتم و ...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
1
5
ایشون واسه هیچ کدام از صحبتهاشون یه مدرک درست حسابی ارایه ندادن . اونهایی هم که زیر خبر از ایشون دفاع میکنن هم یک دلیل درست و حسابی ندارن .
من نمیفهمم اخه اگه پدافند غیر عامل به شما اجازه افشاگری و هشدار در اخبار میده باید واسه قشر متخصص هر رشته دلایل درست حسابی بیاره ................؟!
مثلا میای تو مصاحبه میگی این احتمال هست اون خطر هست فلان خطر با القوه هست خوب بعدش؟! الان منه همکار چجوری حرفت رو باور کنم اخه؟! ................... دلیل و سند حرفهات کو؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
1
احتمال هست ؟؟ خوب احتمالات خودش یه علمه حد اقل مستندات احتمالات ارزشمندتون رو ارایه بدید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
1
4
پس از خواندن تمام کامنتها متوجه شدم شخصی به نام ناشناس به تمام کامنتهای منفی با الگوی نوشتاری ثابت و با نهایت .......... پاسخ داده و از دکتر زوارشانی دفاع کرده اند و از ایشان با عناوینی چون استاد گرانقدر و.... یاد کرده اند.
...............................
نظر شما
ادامه