کد خبر: ۶۶۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: آنگارا یک بیماری عفونی و مسری است که درصد بالای ابتلا و تلفات مشخصه آن می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی فاتحی نیا» تصریح کرد: بیماری ویروسی آنگارا معمولاً در سنین بین 3 تا 5 هفتگی در جوجه های گوشتی مشاهده می شود؛ ولی در گله های تخمگذار و مادر نیز اتفاق می افتد.

فاتحی نیا علائم این بیماری را آب آوردگی پرده اطراف قلب، تغییر رنگ کبد و تلفات طیور عنوان کرد و افزود: مرغداران با شروع ناگهانی تلفات، بی حالی، ازدحام کردن و پرهای ژولیده در گله می توانند نسبت به شروع بیماری آگاهی یابند.

وی به مرغداران توصیه نمود؛ مسائل بهداشتی در مدیریت مرغداری را جدی بگیرند و در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری و تلفات غیرعادی در جمعیت طیور خود، نسبت به پیگیری موضوع از طریق دامپزشکی محل خود اقدام نمایند.

وی با بیان آنکه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد؛ خواستار رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای مرغداری همچون: کنترل تردد کارگران و متصدیان، ایجاد تهویه مناسب، جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز به سالن ها و همچنین تهیه دان از مراکز معتبر شد.

وی در پایان با تأکید بر ویروسی بودن بیماری و ایجاد تلفات بالا، از مرغداران خواست تا هر گونه تلفات غیر عادی در واحدهای پرورشی خود جدی گرفته و با مراجعه به دامپزشکی از اشاعه بیماری در منطقه جلوگیری نمایند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
خیلی از استانها در حال پنهانکاری هستند
نظر شما
ادامه