کد خبر: ۶۶۷۴۶

حکیم مهر: اکثر مردم عاشق گوشت هستند، اما محققان در تلاش‌اند که پروتئین‌های گیاهی را جایگزین گوشت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای بسیاری از مردم، هیچ چیز مزه و بافت یک تکه گوشت لذیذ و آبدار بزرگ را برآورده نمی‌کند، اما چگونه می‌توان با خوردن پروتئین گیاهی پایدار، تجربه خوردن گوشت را بازسازی کرد؟

مهندسان و دانشمندان مواد غذایی دانشگاه کوئینزلند به عنوان بخشی از پروژه شورای تحقیقات سه ساله استرالیا با همکاری شرکت آمریکایی Motif FoodWorks، مأموریت دارند که غذا‌های گیاهی تولید کنند. «پروفسور جیسون استوکس» از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه کوئینزلند گفت که ویژگی‌هایی مانند طعم، بافت و بو، محرک اصلی مصرف کنندگان هنگام در نظر گرفتن یک گزینه بدون گوشت است.

او افزود: غذا فقط طعم و مزه نیست، بافت نیز مهم است، بنابراین تیم می‌خواست فرآیندی را که هنگام غذا خوردن رخ می‌دهد درک کرده و آن‌ها را در آزمایشگاه بررسی کند.

«هدر اسمیت»، دانشیار دانشکده کوئینزلند در مورد کشاورزی و نوآوری در مواد غذایی گفت که ابداعات در زمینه بافت مواد غذایی، کلید ایجاد بهترین تجربه برای خوردن گوشت گیاهی است.

دکتر اسمیت گفت: رفتار پروتئین گیاهی به عنوان یک عنصر، با گوشت متفاوت است، در واقع پروتئین گیاهی به گونه‌ای است که می‌توانیم تغییرات و پیشرفت‌های زیادی در آن داشته باشیم و در حال حاضر نیز نتایج جالبی را مشاهده می‌کنیم. "

دکتر استفان بایر سرپرست علوم غذایی در Motif FoodWorks گفت: این پروژه اسرار غذا را فاش می‌کند تا به ما در طراحی گزینه‌های گیاهی که مطابق طعم و بافت مورد انتظار مصرف کنندگان است کمک کند.

منبع: دانشگاه کوئینزلند

 
نظر شما
ادامه