کد خبر: ۶۶۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: بر اساس ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات بازدارنده، مجازات حیوان آزاری ۲ تا ۱۰ سال حبس است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حجت الاسلام نسائی زهان» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند گفت: حیوان آزاری در قانون مجازات‌های اسلامی ترویج خشونت محسوب شده و از آنجایی که حیوانات بخشی از طبیعت و جامعه را تشکیل می‌دهند، طبق ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات بازدارنده، مجازات آزار حیوانات شامل ۲ تا ۱۰ سال حبس است و قرآن نیز در ۲۰۰ آیه انسان را از آزار و اذیت حیوانات منع کرده است.

او افزود: در شهرستان بیرجند تاکنون پرونده‌ای برای حیوان آزاری منجر به حبس تشکیل نشده و تنها چند مورد در دیگر شهرستان‌های استان گزارش شده بود که موارد رسیدگی و برخورد قانونی متناسب با جرم صورت گرفته است.

حجت الاسلام نسائی زهان ادامه داد: علاوه بر حیوان آزاری انتشار فیلم آن نیز جرم محسوب می‌شود و با آزار دهندگان بدون اینکه شاکی خصوصی‌ داشته باشند، برخورد سخت گیرانه و بازدارنده در چهارچوب قانون صورت می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند تصریح کرد: هم استانی‌ها می‌توانند موارد آزار را در وقت اداری و غیر اداری به صورت نامه‌های خصوصی و غیر خصوصی به دادسرای شهرستان خود ارسال کنند تا به آن ها رسیدگی شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
احسن اعدام کنید حیوان آزارو زبون بسته فرقی با انسان نداره اونم جون داره
نظر شما
ادامه