کد خبر: ۶۶۸۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: این اداره کل با وجود گستردگی فعالیت‌ها متاسفانه همچنان در بحث نیرو، تجهیزات و اعتبارات با کمبود روبه‌رو است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، بهلول تکلوی روز چهارشنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: دامپزشکی همچون سد دفاعی در مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، حفظ و صیانت از سرمایه‌های دامی منطقه در حوزه پدافند غیرعامل نقش موثری ایفا می‌کند که در این راستا نیازمند مساعدت فرماندار و مسئولان بلند پایه استانی هستیم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۸۷۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام و خطر انتقال آنها، اضافه کرد: پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی،  ارتقای سلامت و بهداشت عمومی و تامین سلامت و امنیت غذایی در جامعه و به دنبال آن سلامت شهروندان موید این نقش مهم و حیاتی دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیـص سـریع ویـروس بیمـاری‌هـای دام و طیور (پی‌سی‌آر) در تیرماه گذشته اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه که با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح  شد، یکی از ۱۷ آزمایشگاه مجهز دامپزشکی کشور است و با فعال شدن آن دیگر نیازی به ارسال نمونه‌ها از جمله در جریان پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به آزمایشگاه‌های استان‌های همجوار نیست.

وی جواب‌دهی آزمایش‌ها در سریعترین زمان ممکن، دقت بالای انجام آزمایش‌ها، تسریع در معدوم‌سازی نمونه‌های تایید تشخیص بیماری و جلوگیری از هزینه‌های حمل و نقل نمونــه‌هـای آزمـایشگـاهـی را از مهمترین مزیت‌های راه‌اندازی این آزمایشگاه پیشرفته در استان اردبیل در راستای تقویت پدافند غیرعامل عنوان کرد.

تکلوی در ادامه به کشتارگاه صنعتی دام در حال احداث آراللو اشاره کرد و افزود: این مجموعه شامل سالن‌های کشتار دام، آماده‌سازی و بسته‌بندی آلایش خوراکی، قطعه‌بندی و بسته بندی گوشت قرمز است که با بهره‌برداری از آن معضل جدی کشتار غیرمجاز به عنوان یکی از چالش‌های دامپزشکی منطقه برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: این کشتارگاه از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع  و زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع با ظرفیت کشتار روزانه ۵۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال احداث است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: فرماندار اردبیل در بازدید از این پروژه در دست اجرا، در خصوص حل مشکل اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذار برای اتمام طرح و خرید تجهیزات کشتارگاهی در راستای تقویت دامپزشکی از نظر پدافند غیرعامل و ارائه خدمات مناسب به جامعه قول مساعد داده است.

استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش، رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگ، همچنین ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور دارد و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به نزدیک ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
6
1
خب فرزندان ایثارگر طرحی ها رو تبدیل وضعیت کنین تا کمبود نیرونداشته باشین
کمترکوتاهی کنین درحق فرزندان ایثارگر طرحی
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
تاکی باید فرزندان ایثارگر را ................ بی ضابطه و بدون آزمون و مصاحبه استخدام کنن اون هم بصورت رسمی ولی یک نفردیگه باید آزمون بده و مصاحبه و هفت خوان رستم اگه قبول شد پیمانی .تا کی باید به بقیه ظلم بشه.تاکی باید جور این افراد را سایرین در ادارات بکشن.تاکی باید این بی عدالتی ادامه پیدا کند.چراباید یک شخص بدون صلاحیت علمی و کاری استخدام بشه.یک سری به ادارات خصوصا دامپزشکی بزنید و این افراد را نگاه کنید که چقد همکاران و ارباب رجوع ازشون راضی اند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
4
اولا تبدیل وضعیت در اختیار سازمان نیست ثانیا تبدیل وضعیت نیروهای طرحی بدون آزمون عمومی عین بی عدالتی هست. البته سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران در چهارچوب قانون تعریف شده هستند
نظر شما
ادامه