کد خبر: ۶۶۸۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: مرغداران رعایت اصول امنیت زیستی را جدی بگیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «محسن آهنی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته با وقوع مواردی از بیماری IBH  و سندرومHHS  یا آنگارا در تعدادی از واحدهای پرورش مرغ گوشتی در شهرستان های اطراف که درگیر تلفات یا خسارات اقتصادی فراوان این بیماری شده اند، لزوم هوشیاری و رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی جدی به نظر می رسد.

وی افزود: این ویروس نسبت به شرایط محیطی مقاوم بوده و قابلیت ماندگاری برای دوره های بعدی جوجه ریزی را نیز دارد و همچنین درمان موثری برای این بیماری مطرح نشده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان ضمن اعلام هشدار به مرغداران، رعایت تعدادی از موارد ذیل را برای مرغداران صنعتی لازم دانست و خاطر نشان کرد: پرهیز از پرورش چند سنی، جوجه ریزی اضافه بر ظرفیت سالن ها، رعایت دقیق ضوابط امنیت زیستی و کنترل ترددها، ممنوعیت زنده فروشی مرغ پایان دوره، بستن تمام خلل و فرج سالن ها، جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز به سالن و گزارش سریع موارد مشکوک در تلفات به منظور پیشگیری از وقوع بیماری لازم و ضروری است.

آهنی یادآور شد: در حال حاضر واکسن به منظور استفاده برای مرغ گوشتی در کشور وجود ندارد و واکسیناسیون مرغ مادر با واکسن وارداتی در دستور کار قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
کدوم‌دستور کار ؟
ول به امان خداستتتا
نظر شما
ادامه