کد خبر: ۶۷۰۷۷

‌حکیم مهر: فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از غیر مجاز بودن و برخورد سازمان محیط زیست با فروشندگان حیوانات وحشی، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مرتضی جمشیدیان» فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در استان متخلفان بسیاری هستند که حیوانات وحشی را به صورت غیرمجاز به خرید و فروش می رسانند.

وی افزود:گزارش های بسیاری از شهروندان به دست ما می رسد که از خرید و فروش حیوانات وحشی ناراحت و معترض هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: طبق قانون خرید و فروش حیوانات وحشی جرم است و با کسانی که چنین تخلف مجرمانه ای رانجام دهند حتما برخورد خواهد شد و به مراجع قضایی اطلاع داده می شود.

وی ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر خودداری از خرید و فروش حیوانات وحشی، گفت: حیوانات وحشی از نظر بهداشتی با بیماری هایی همراه هستند که ممکن است برای انسان خطراتی داشته باشد از همین رو به هیچ عنوان نگهداری این حیوانات در شهر و منازل مسکونی توصیه نمی شود.

جمشیدیان افزود: برخی بیماری ها بین انسان و حیوان مشترک است و حیوانات وحشی که به صورت غیر مجاز خرید و فروش می شوند از لحاظ این بیماری ها مورد آزمایش و بررسی قرار نمی گیرند و همین خطرات بسیاری را می تواند با خود به همراه داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه حیوانات بایستی در طبیعت زندگی کنند، اظهار کرد: بسیاری از افراد حیواناتی مانند سنجاب را در منزل نگهداری می کنند اما این افراد باید بدانند که سنجاب حیوانی است که علی رغم جثه کوچک بایستی در طبیعت زندگی کند و منازل مسکونی برای این حیوان اصلا جای مناسبی نیستند.


نظر شما
ادامه