کد خبر: ۶۷۱۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه باغ وحش خرم‌آباد تعطیل شده است گفت: مسئولیت نگهداری از حیوانات این باغ وحش به استان‌های دیگر واگذار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مصطفی زبردست» اظهار داشت: باغ وحش کاسیت خرم‌آباد مدت زیادی است که به علت نداشتن متقاضی بخش خصوصی برای واگذاری تعطیل شده است.

وی افزود: بارها مشکلات مربوط به این باغ وحش را به مسئولان ذی‌ربط منتقل کردیم اما نسبت به این قضیه هیچ توجهی نشد به همین علت نیز مجبور به تعطیلی آن شدیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: فضای نگه‌داری، شرایط آب‌ و هوایی و تغذیه این حیوانات مشکلات زیادی داشت و چنانچه وضعیت نگهداری آنها تداوم داشت قطعا با مشکلات بسیاری در مورد سلامت آنها مواجه می‌شدیم.

وی با تاکید بر اینکه رسالت دامپزشکی توجه به مسائل و مشکلات دیگری است، بیان کرد: متاسفانه استانداردهای حقوق حیوانات در این باغ وحش اصلا رعایت نمی‌شد، چگونه ممکن است که سه شیر در یک قفس کوچک در کنار یکدیگر باشند و این مسائل در بحث سایر حیوانات نیز رعایت نمی‌شد به همین علت این باغ وحش تعطیل و مسئولیت نگهداری از حیوانات آن به استان‌های دیگر واگذار شد.

 برای این باغ وحش پروانه بهره‌برداری و بهداشتی صادر نشده بود

مسوول باغ‌وحش کاسیت نیز تعطیلی و انتقال حیوانات آن به استان‌های دیگر را تایید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «فرامرز عزیزی» اظهار کرد: باغ وحش کاسیت خرم‌آباد تعطیل و حیوانات آن به استان‌های دیگر واگذار شد.

وی با بیان اینکه برای این باغ وحش پروانه بهره‌برداری و بهداشتی صادر نشده بود، افزود: همچنین به لحاظ زیست‌محیطی استانداردهای لازم را نداشت.

مسوول سابق باغ وحش کاسیت خرم‌آباد بیان کرد: فضای نگه‌داری، شرایط آب‌و هوایی و زیست‌محیطی آن دارای مشکلات زیادی بود و حتی بارها توسط انجمن‌های زیست‌محیطی مورد نقد قرار گرفته و باعث نگرانی آنان بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: طی مکاتباتی که اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با باغ‌وحش‌های سایر استان‌ها داشت، این وحوش منتقل شدند و هم‌اکنون تنها دو قلاده خرس موجود بوده که قرار است در اولین فرصت جابجا شود‌.

وی با بیان اینکه وضعیت باغ وحش کاسیت بسیار بسیار نگران کننده بود و حیوانات آن در وضعیت خوبی قرار نداشتند، اضافه کرد: هم‌اکنون شرایط آنها بهتر شده و امکانات مناسب‌تری برای نگه‌داری‌شان وجود دارد.

مسوول سابق باغ وحش کاسیت خرم‌آباد با اشاره به اینکه متولی نگه‌داری این فضاها بخش خصوصی است و به اداره کل دامپزشکی استان تحمیل شده بود، افزود: متاسفانه از سال ۹۰ به علت نداشتن مسوول خاصی، این مکان به دامپزشکی واگذار و هم‌اکنون نیز تعطیل شده است.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
1
متاسفانه مدیر کل وقت زیر بار این تحمیل رفتن و بدون کار کارشناسی و اینکه این موضوع جز وظایف دامپزشکی نیست، قبول کردن نگهداری باغ وحش رو،که باعث این مشکلات شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
2
1
به کدوم استان ها واگذار شد؟!
مگه وضعیت باغ وحش بقیه استان ها بهتره؟
مثلا مشهد و اصفهان و ..و هم که به اصطلاح وضع هتر از جاهای دیگه دارن. خودشون با استانداردها فاصله زیادی دارند.

لرستان با اون طبیعت زیبا لازمه باغ وحش مناسب داشته باشه
لرستانی ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
1
0
دورود بر شجاعت دکتر زبردست
دغدغه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
0
دامپزشکی متولی باغ وحش چه چیز های عجیبی مگه میشه مگه داریم آقا این ها رو تمام کنید
نظر شما
ادامه