کد خبر: ۶۷۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با برگزارکنندگان برنامه "جنگ سگ ها" در این شهرستان که یک نوع حیوان آزاری محسوب می شود، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فاروق سخنور» روز شنبه اظهار داشت: مطابق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی حیوان آزاری جرم است و هر شخص خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی به حیوان آزاری به خصوص شکار یا صید حیوانات یا جانوران حفاظت شده اقدام کند، به حبس از ۲ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.

وی در جواب این سوال که چرا از تجمع "جنگ سگ ها" در روز گذشته (جمعه) در حاشیه سد مهاباد ممانعتی نشد، افزود: این اداره متاسفانه از برگزاری این تجمع اطلاعی نداشته وگرنه بلافاصله با عاملان آن برخورد می کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: با همکاری مردم و دوستداران حفاظت محیط زیست در تلاش برای شناسایی عاملان این تجمع حیوان آزاری هستیم.

سخنور ادامه داد: ماه گذشته نیز از طریق گزارش یکی از فعالان زیست محیطی و حامیان حیوانات از تجمع چند صد نفری مردم در جنگ سگ ها در منطقه "جهاد آباد" این شهرستان در محور مهاباد به میاندوآب مطلع شده و از ادامه آن جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه هر گونه حیوان آزاری جرم محسوب می‌شود، افزود: از ادامه این اجتماع بلافاصله با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست جلوگیری شد ولی عاملان برگزاری آن از محل متواری شده و امکان دستگیری آنها فراهم نشد.

وی تاکید کرد: هرچند بر اساس قانون مقابله با این گونه تجمع های حیوان آزاری از وظایف ذاتی اداره حفاظت محیط زیست نیست ولی براساس انتظارات افکار عمومی و حساسیت مردم و دوستداران محیط زیست  از این اداره خود را موظف به دخالت و برخورد با خاطیان می دانیم

سخنور از اقشار مختلف مردم خواست تا در صورت مشاهده چنین تجمع هایی که جنبه حیوان آزاری دارد بلافاصله مراتب را به نیروی انتظامی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته در تجمعی که در حاشیه سد مهاباد برگزار شد و بیش از چند صد نفر در آن حضور داشتند از سوی تعدادی حیوان آزار جنگ سگ ها برپا شد که موجب ناراحتی شمار زیادی از شهروندان شد

انتشار تصاویری از این حیوان آزاری در فضای مجازی نیز واکنش تند کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت و آنان از اینکه چنین برنامه هایی که تنها جنبه حیوان آزاری دارد و در ملاعام برگزار می شود انتقاد کردند.

درست است که سازمان محیط زیست متولی حمایت از حیات وحش است اما هیچ نهادی در حال حاضر مسوولیت حمایت از حیوانات اهلی را بر عهده نمی‌گیرد؛ با این شرایط جنگ سگ‌ها، گاوها و حتی خروس‌ها براحتی و البته غیرقانونی برگزار می‌شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
0
آزار همکاران بخش خصوصی چی؟
نظر شما
ادامه