کد خبر: ۶۸۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
در جلسه‌ دوشنبه بیستم دی‌‌ماه:
این جلسه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مشاوران و کارشناسان ذینفع دو سازمان برگزار شد ...

حکیم مهر: با تاکید معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اهمیت همکاری های مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور و استفاده از ظرفیت های طرفین برای پیشگیری و مهار بیماری ها در حیات وحش کشور، جلسه‌ای دوشنبه بیستم دی ماه سال جاری در معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، رییس سازمان دامپزشکی کشور، مدیران کل، مشاوران و کارشناسان ذینفع دو سازمان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست، در ابتدای جلسه، «حسن اکبری» معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به نحوه همکاری ها و فعالیت های مشترک درباره پیشگیری و مهار بیماری ها در حیات وحش کشور پرداخت و مقرر شد، موارد زیر به منظور همکاری های بیشتر میان دو سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور انجام شود.

1- با توجه به اهمیت حیات وحش کشور و مشکلاتی که درباره بیماری‌های شایع در حیات وحش به ویژه در میان گونه‌های شاخص جانوری در سال‌های اخیر رخ داده، لازم است که دو سازمان با توجه به تجربیات، امکانات و ظرفیت های موجود و با به کارگیری توان تخصصی کارشناسان با هدف پیشگیری و مهار بیماری های شایع در حیات وحش کشور به خصوص بیماری های واگیر دامی نسبت به گذشته فعالیت های بیشتری داشته باشند.

2- نسبت به افزایش همکاری‌ها در زمینه پیشگیری و مهار بیماری‌های شایع در حیات وحش با انجام پژوهش‌ها و تحقیقات مشترک و همچنین با توجه به اهمیت آموزش در زمینه‌های مرتبط اقدام لازم انجام شود. 

3- مقرر شد درباره تبادل اطلاعات از طریق سامانه جامع هر دو دستگاه همکاری لازم انجام شود.

همچنین در جلسه مقرر شد، کمیته های فنی و تخصصی مشترک به شرح زیر تشکیل شود.

کمیته اصلی در سطح ریاست و معاونان دو سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور و 3 کمیته فرعی نیز با عناوین کمیته تحقیقات و پژوهش، کمیته فنی مدیریت بیماری های دامی و کمیته فنی مدیریت بیماری های پرندگان (به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان) با حضور کارشناسان ذینفع تشکیل شود. 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
0
یکی از جنبه های همکاری مشترک باید مبارزه با سگهای ولگرد باشد آن هم از طریق آموزش مردم مبنی بر ندادن غذا به آنها
نظر شما
ادامه