کد خبر: ۶۸۰۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رییس هیات مدیریه انجمن دهکده وفا از نگهداری 400 قلاده سگ رها شده در این مرکز خبر داد و افزود: برای تامین غذا و داروی این حیوانات با چالش های زیادی مواجه هستیم

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر عرفان بگلر» با اشاره به تغییر مدیریت انجمن دهکده وفا گفت: این انجمن مسئول مرکز نگهداری سگ های رها شده است و هم اکنون 400 قلاده سگ در این مرکز نگهداری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز برای نگهداری مناسب سگ ها مطابق با استانداردهای جهانی ظرفیت نگهداری حداکثر 200 قلاده سگ را دارد، اما هم اکنون 400 قلاده سگ در این مرکز نگهداری می شوند.

وی افزود: برای پیشگیری از کشتار سگ‌ها و نگهداری آنها در این محل که تنها پناهگاه سگ‌های رها شده است، هرچند کار برای خودمان سخت می شود، اما بازهم این امکان را فراهم کرده ایم تا ظرفیت نگهداری حدود 200 قلاده سگ دیگر هم در مجموعه فراهم شود.

رییس هیات مدیره انجمن دهکده وفا با اشاره به برنامه ریزی طرح های مختلف برای این مرکز، گفت: در گام اول حدود یک ماه پیش تمام سگ های مرکز را با کمک دامپزشکی علیه بیماری هاری واکسینه کردیم. همچنین دیوارکشی اطراف مرکز هم صورت گرفته تا سگی نتواند از مرکز خارج شده و در محیط بیرون دچار آسیب شود.

بگلر با اشاره به تقسیم بندی فضای این مجموعه گفت: در بخشی از مجموعه، توله های تازه متولد شده نگهداری می شوند که عمدتا بدون مادر هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش دیگری از مرکز حیوانات تازه وارد نگهداری می شوند، زیرا با توجه به اینکه ممکن است این حیوانات ناقل بیماری باشند حداقل به مدت دو هفته در این بخش قرنطینه می شوند.

بگلر از پیگیری توسعه این مرکز خبر داد و افزود:  پیگیریم تا بخشی از محوطه پشتی دهکده وفا که متعلق به شهرداری است را گرفته و بتوانیم در این محوطه کارهای درمانی سگ های رها شده را انجام دهیم.

این مسئول با تاکید بر لزوم فعالیت سگ ها در محیط باز گفت: در همین راستا پیگریم تا از طریق همکاری شهرداری و محیط زیست فضاهایی امن برای رهاسازی سگ ها پیدا کنیم.

وی افزود: سگ ها را نمی توان برای همیشه در حصار یک مرکز نگه داشت و این حیوانات نیاز دارند آزاد باشند و برای همین اگر فضایی امن فراهم شود می توانیم سگ ها را آنجا رهاسازی کرده و به آنها غذارسانی کنیم.

برای تامین غذا و داروی 400 سگ با چالش های زیادی مواجه هستیم/ هر3 ماه یکبار 400 میلیون تومان فقط برای تامین قرص "ضدانگل" صرف می شود

بگلر در ادامه در تشریح مشکلات دهکده وفا گفت: یکی از مهمترین مشکلات بحث تامین اعتبار جهت تامین غذا و دارو و رسیدگی به سگ های مرکز است. اگر هر سگ در طول روز فقط یک کیلو غذا مصرف کند، روزانه به 400 کیلو مواد غذایی نیاز داریم که نیاز بالایی است.

بگلر گفت: در حال حاضر با کارخانجات سوسیس و کالباس صحبت کرده ایم و بخشی از گوشت های بلااستفاده آنها برای سگ های مرکز استفاده می شود. همچنین با هماهنگی دامپزشکی گوشت های دورریز کشتارگاه ها را نیز دریافت می کنیم.

این مسئول با تاکید بر لزوم تامین غذای ویژه سگ برای سگ های مرکز گفت: غذای مخصوص سگ ها حاوی مقادیری قرص ضد انگل است و از بیماری های سگ جلوگیری می کند و این پیشگیری در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان هم موثر است.

بگلر گفت: صحبت هایی در این زمینه با برخی شرکت ها صورت گرفته که با قیمت کمتر این غذاهای مخصوص و بسته بندی شده را در اختیار ما قرار دهند، اما در تامین هزینه های آن قدری مشکل داریم.

وی افزود: عدم استفاده از این غذاهای مخصوص موجب شده که هم اکنون هر سه ماه یکبار تنها 400 میلیون تومان برای تامین قرص ضد انگل سگ ها صرف شود.

بگلر گفت: اگر از غذای مخصوص سگ که حاوی مقادیری قرص ضد انگل است استفاده شود، استفاده از قرص ضدانگل هر شش ماه یکبار خواهد شد و به تبع هزینه های مرکز کاهش می یابد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از این مرکز گفت: افراد می توانند برای کمک به سگ های مرکز هم بصورت نقدی کمک کرده و هم بصورت غیرنقدی در تامین غذا و داروی سگ های مرکز مشارکت کنند.

سگ های مرکز به افراد واجد شرایط "رایگان" واگذار می شود

بگلر در ادامه با بیان اینکه سگ های مرکز به افراد واجد شرایط واگذار می شوند، گفت: روستاییان و عشایر و یا هر فرد دیگر برای تامین سگ جهت محافظت از گله و نگهبانی می توانند به مرکز مراجعه کرده و سگ ها بصورت رایگان به آنها واگذار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از سگ هایی که به افراد واگذار می شوند هر سه ماه یکبار بازدید می شود تا از نگهداری مطلوب آنها اطمینان حاصل شود.

وی افزود: افرادی که سگ ها را از مرکز تحویل گرفته، در صورتی که حیوان بمیرد باید بلافاصله به مرکز اطلاع دهند، در غیراینصورت مشمول جریمه خواهند شد.

بگلر با تاکید بر اینکه تمام سگ های ورودی به مرکز عقیم می شوند، گفت: عقیم سازی سگ ها هزینه بالایی دارد، اما در مرکز این کار را بصورت رایگان انجام می دهم. البته هزینه تامین داروی بیهوشی آن بالاست که برای عقیم سازی هرچند سگ یک آمپول بیهوشی به مبلغ 500 هزار تومان خریداری می شود.

این مسئول عقیم سازی سگ ها را یک ضرورت دانست و افزود: اگر جمعیت سگ ها کنترل نشود قطعا با مشکلات ازیاد جمعیت آنها و از طرفی ایجاد گونه های خطرناکی چون "گرگاس" مواجه می شویم.

وی از تمام افراد خواست تا هرسگ رها شده در سطح شهر مشاهده کردند در صورت توان آن را گرفته و به مرکز دهکده وفا به آدرس انتهای دولت آباد، دره دراز، ابتدای روستای "عمرمل" تحویل دهند و در غیراینصورت با شماره 09188396080 تماس بگیرند.

بگلر از تلاش برای تامین یک اسلحه ویژه زنده گیری سگ ها خبر داد و افزود: با تامین این اسلحه سگ ها بیهوش شده و به راحتی می توان آنها را گرفت و به مرکز انتقال داد.

  

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
0
این آدرس مگه قبلا پناهگاه زاگرس نبود که مدیریتش ................؟
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
2
1
ضمن تشکر از زحمات این مجموعه من فکر میکنم یا اشتباهی در نقل قول از ایشون شده یا عدد اشتباهی چاب شده . شاید منظور ۴ میلیون تومن باشه که بازهم کمه . احتمالا منطورشون ۴۰ میلیون تومن بوده که با توجه به گرانی اقلام دارویی منطقی بنظر می رسه . پیشنهاد مبکنم حکیم مهر باپیگیری مبلغ رو اصلاح کنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
2
3
به نظر من باید علیه افرادی که با گونی پر از ضایعات مرغ ، برای سگهای پارک ها غذا می برند اعلام جرم شود
حکیم جان لطفا این مطالبه را از دادستان داشته باشید
دکتر علی قشقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
3
در اینکه هزینه نگهداری سگهای این مرکز مبلغ بالایی است، شکی نیست. ولی یک میلیون به ازای هر سگ تنها برای داروی ضد انگل و ان هم هر سه ماه که در سال معادل ۴ میلیون تومان خواهد شد، یک مبلغ بسیار بالا و غیر واقعی است.
در ضمن هیچگاه برای بیهوشی هم یک شیشه کتامین ۵۰۰ هزار تومانی برای یک حیوان مصرف نخواهد شد. البته سایر هزینه‌های جراحی کم نیستند.
نظر شما
ادامه