کد خبر: ۶۸۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: ردیاب‌های حیوانات خانگی برای قرن‌ها وجود داشته‌اند، اما شرکت Invoxia در CES 2022  با یک قلاده هوشمند جدید که می‌تواند علائم حیاتی سگ شما را نیز کنترل کند، به‌دنبال ایجاد تغییر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارنت، البته این دستگاه به‌عنوان یک GPS و ردیاب برای سگ شما نیز عمل می‌کند.

قلاده هوشمند Invoxia چگونه کار می‌کند؟

ردیاب‌های تناسب اندام سگ معمولا به ترکیبی از شتاب سنج‌ها و سنسور‌های GPS متکی هستند ولی رویکرد Invoxia کمی متفاوت است. طبق گفته این شرکت برای آنکه این دستگاه بتواند نظارت بر موارد حیاتی مانند تنفس و ضربان قلب در حالت استراحت را انجام دهد، به مشورت با متخصصان قلب و عروق دامپزشکی پرداخته تا برای توسعه هوش مصنوعی به راهکاری مناسب برسند. این هوش مصنوعی از حسگر‌های راداری کوچک سازی شده همانند رادار Soli که گوگل در Pixel 4 از آن‌ها استفاده می‌کند، بهره می‌برد. به گفته آملی کادرون، مدیر عامل Invoxia، این رادار‌ها می‌توانند بدون در نظر گرفتن اینکه سگ شما چقدر پشمالو است عملکرد صحیحی داشته باشند.

«کادرون» می‌گوید مزیت دیگر این قلاده این است که می‌تواند آزادانه و راحت‌تر دور گردن سگ بنشیند. این ویژگی در مورد ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام مناسب انسان‌ها صدق نمی‌کند زیرا برای دریافت دقیق ضربان قلب نیاز به تماس مناسب با پوست دارند.

Invoxia تنها نیست

قلاده Invoxia تنها فناوری مناسب حیوانات خانگی نیست که بر علائم حیاتی آن‌ها نظارت می‌کند. به‌عنوان مثال قلاده هوشمند Petpace یا حتی جلیقه‌های EKG که به پایش مداوم ضربان قلب می‌پردازند. با این حال، این گزینه‌ها بیشتر برای دامپزشکان کاربرد دارد نه صاحبان حیوانات خانگی همچنین قابلیت ردیابی به‌وسیله GPS را نیز ندارند. این قلاده با ترکیب یک ردیاب GPS سنتی با روشی غیر تهاجمی برای نظارت بر موارد حیاتی، خودنمایی می‌کند. این دستگاه دارای بلوتوث، وای فای، GPS و LTE-M است و هشدار‌های فرار و زنگ داخلی را نیز در خود جای می‌دهد.

در مورد ردیابی فعالیت، Invoxia می‌گوید در حال حاضر چهار سال اطلاعات جمع آوری شده از GPS Pet Tracker خود دارد. در نتیجه علاوه‌بر نظارت بر موارد حیاتی، این قلاده می‌تواند فعالیت روزانه را نیز ردیابی کند و تشخیص دهد که سگ شما در حال راه رفتن، دویدن، خاراندن، خوردن یا نوشیدن، پارس کردن و استراحت است. همچنین یک روکش پارچه‌ای قابل بیرون آمدن روی این دستگاه کشیده شده تا اگر سگ شما در گل و لای برود، راحت‌تر تمیز شود.

یک قلاده هوشمند چه کاربردی دارد؟

درباره اینکه چرا ممکن است بخواهید از علائم حیاتی سگ خود اطلاع داشته باشید Invoxia می‌گوید، این مورد می‌تواند برای حیوانات خانگی پس از جراحی یا نظارت بر نحوه واکنش آن‌ها به دارو یا برای مراقبت از حیواناتی که بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند مفید خواهد بود. این شرکت همچنین خاطر نشان کرد که اغلب صاحبان حیوانات خانگی خیلی دیر متوجه می‌شوند که مشکلی برای آن‌ها به‌وجود آمده است. باید گفت تشخیص ناهنجاری‌ها در خط مقدم مراقبت از حیوانات خانگی قرار دارد که می‌تواند به صاحبان و دامپزشکان کمک کند که زودتر بیماری را تشخیص دهند.

با این حال یک مشکل وجود دارد و آن هم این است که قلاده Invoxia فقط برای سگ های با جثه متوسط و بزرگ‌تر کاربرد دارد زیرا کوچک کردن فناوری‌های به‌ کار رفته در آن به اندازه‌ای که برای حیوانات خانگی کوچک‌تر مانند گربه‌ها یا حتی سگ‌های کوچک راحت و سبک باشد، دشوار است.

این شرکت می‌گوید انتظار می‌رود این قلاده در تابستان 2022 در دسترس خریداران قرار بگیرد. قیمت تخمینی آن نیز 99 دلار برای خود قلاده و 12.99 دلار اشتراک ماهانه برای داشتن قابلیت GPS خواهد بود.

«بگلر» گفت: صحبت هایی در این زمینه با برخی شرکت ها صورت گرفته که با قیمت کمتر این غذاهای مخصوص و بسته بندی شده را در اختیار ما قرار دهند، اما در تامین هزینه های آن قدری مشکل داریم.

وی افزود: عدم استفاده از این غذاهای مخصوص موجب شده که هم اکنون هر سه ماه یکبار تنها 400 میلیون تومان برای تامین قرص ضد انگل سگ ها صرف شود.

بگلر گفت: اگر از غذای مخصوص سگ که حاوی مقادیری قرص ضد انگل است استفاده شود، استفاده از قرص ضدانگل هر شش ماه یکبار خواهد شد و به تبع هزینه های مرکز کاهش می یابد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از این مرکز گفت: افراد می توانند برای کمک به سگ های مرکز هم بصورت نقدی کمک کرده و هم بصورت غیرنقدی در تامین غذا و داروی سگ های مرکز مشارکت کنند.

سگ های مرکز به افراد واجد شرایط "رایگان" واگذار می شود

بگلر در ادامه با بیان اینکه سگ های مرکز به افراد واجد شرایط واگذار می شوند، گفت: روستاییان و عشایر و یا هر فرد دیگر برای تامین سگ جهت محافظت از گله و نگهبانی می توانند به مرکز مراجعه کرده و سگ ها بصورت رایگان به آنها واگذار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از سگ هایی که به افراد واگذار می شوند هر سه ماه یکبار بازدید می شود تا از نگهداری مطلوب آنها اطمینان حاصل شود.

وی افزود: افرادی که سگ ها را از مرکز تحویل گرفته، در صورتی که حیوان بمیرد باید بلافاصله به مرکز اطلاع دهند، در غیراینصورت مشمول جریمه خواهند شد.

بگلر با تاکید بر اینکه تمام سگ های ورودی به مرکز عقیم می شوند، گفت: عقیم سازی سگ ها هزینه بالایی دارد، اما در مرکز این کار را بصورت رایگان انجام می دهم. البته هزینه تامین داروی بیهوشی آن بالاست که برای عقیم سازی هرچند سگ یک آمپول بیهوشی به مبلغ 500 هزار تومان خریداری می شود.

این مسئول عقیم سازی سگ ها را یک ضرورت دانست و افزود: اگر جمعیت سگ ها کنترل نشود قطعا با مشکلات ازیاد جمعیت آنها و از طرفی ایجاد گونه های خطرناکی چون "گرگاس" مواجه می شویم.

وی از تمام افراد خواست تا هرسگ رها شده در سطح شهر مشاهده کردند در صورت توان آن را گرفته و به مرکز دهکده وفا به آدرس انتهای دولت آباد، دره دراز، ابتدای روستای "عمرمل" تحویل دهند و در غیراینصورت با شماره 09188396080 تماس بگیرند.

بگلر از تلاش برای تامین یک اسلحه ویژه زنده گیری سگ ها خبر داد و افزود: با تامین این اسلحه سگ ها بیهوش شده و به راحتی می توان آنها را گرفت و به مرکز انتقال داد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
1
کاش کمی در متن خبر دقت میکردین و حداقل برای یک بار قبل از انتشار متن بازدید میشد
نظر شما
ادامه