کد خبر: ۶۸۰۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
در راستای صیانت از سرمایه‌های دامی کشور:
«دکتر جواد ساداتی‌نژاد» گفت: در حال حاضر دام مازاد داریم و برای صادرات برنامه‌ریزی شده و به هیچ‌وجه صادرات دام زنده متوقف نشده است ...

حکیم مهر: بررسی روند تولید و توزیع دام در راستای تنظیم بازار از اهداف این بازدید عنوان شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی، «دکتر سید محمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر ایوب فصاحت» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و «دکتر سیدعلی سیدعلی بابائی» مدیرکل دامپزشکی استان تهران به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان استانی در مورخ 21/10/1400 از کشتارگاه دام احسان ری شهرستان ری بازدید کردند.

«دکتر سیدجواد ساداتی نژاد» در حاشیه بازدید کشتارگاه احسان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ گونه کمبودی برای عرضه گوشت قرمز وجود ندارد و افزایش قیمت اخیر در این بازار ناشی از سوداگری و واسطه‌گری بوده است که قطعا با این موارد برخورد می‌شود و با توجه به عرضه مناسب و وجود ذخایر کافی قیمت در بازار گوشت قرمز در کوتاه‌ترین زمان متعادل می‌شود.

وی افزود:​ از مردم می‌خواهیم هرگونه تخلف قیمتی را گزارش کنند تا با این موارد برخورد قانونی صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر دام مازاد داریم و برای صادرات برنامه‌ریزی شده و به هیچ وجه صادرات دام زنده متوقف نشده است.

دکتر ساداتی‌نژاد افزود: واردات و صادرات خون اقتصاد است و در موقع مقتضی باید انجام پذیرد و با توجه به اینکه سیاست صادرات دام جدیداً شکل گرفته است سوداگران می‌خواهند از این شرایط سواستفاده کنند، اما اجازه این کار را نخواهیم داد و این سیاست در حال انجام است.

وی گفت: برای تامین سرمایه در گردش عشایر نیز دامدار کارت در حال توزیع است و برای تامین گوشت مورد نیاز تا عید برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در تهران روزانه دو هزار راس دام سبک و ۲۰۰ راس دام سنگین کشتار و وارد بازار می‌شود.

دکتر ساداتی‌نژاد گفت: ذخایر بسیار مناسبی هم در اختیار داریم که با توجه به این ذخایر از هر گونه سوداگری جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بارگذاری نهاده‌های دامی مورد نیاز دی‌ماه به طور کامل در سامانه بازارگاه انجام شده و یک میلیارد دلار ارز برای این منظور تامین شده است و در حال تامین ارز مورد نیاز برای تامین نهاده‌های دامی در بهمن ماه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مورد مرغ و تخم مرغ هم نگرانی وجود ندارد در همین چند روز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مرغ مازاد در راستای حمایت از تولید و ذخیره‌سازی خریداری شده است.

ساداتی‌نژاد گفت: از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند و تخلفات را گزارش دهند ضمن اینکه بازرسی‌های روزانه در حال انجام است و این بازرسی‌ها از هفته آینده دو برابر می‌شود.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
3
28
این مواقع که وزیرمیادوپای بهداشت ومدیریت کشتارگاه ودامداری و...است دامپزشکان و فنی ها باید جوابگو باشند پای تسری واضافه کارکه میرسه اداری ها میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سلام
جانا سخن از زبان ما میگویی
باید رئیس سازمان این حرفها را با جان دل بشنود
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
3
5
جناب وزیر شماره تلفن ۱۵۱۲ که باید شکایات مردم به آن صورت بگیرد در تهران سالهاست که قطع است و به نظر می‌رسد در تهران کسی گوشش به شکایات باز نیست خودتان تلفن را بردارید و امتحان کنید راه دیگری پیش پای مردم برای ارائه شکایات بگذارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
3
خواهشها امنیت شغلی رو برای کادر بهداشتی در کشتارگاههای صنعتی ایجاد نمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
13
جناب وزیر و ریتست سازمان دامپزشکی ، لطفا تکلبف مدیران کل استان ها را مشخص کنید .ماهای پایانی سال است که مدیران باید دنبال پول و بودجه برند متاسفانه چون وضعیت شان معلوم نیست و کمتر دل می سوزانندوکارکنان بعبارتی دیگر سربازان گمنام متضرر میشوند .لطفا یا مدیران را ابقا کنید و یا جابجا
نظر شما
ادامه