کد خبر: ۶۸۰۷۲

حکیم مهر: رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه دولت اعلام کرده به مرغ‌های با سن بیش از ٩٠ هفته نهاده دولتی تعلق نمی‌گیرد، گفت: برای کشتار این مرغ‌ها با کمبود کشتارگاه و سردخانه مواجه هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر ناصر نبی‌پور» از تخصیص سهمیه دی ماه نهاده‌های دامی به مرغداران خبر داد و اظهار داشت: دولت اعلام کرده به مرغ‌های با سن بالای ٩٠ هفته نهاده دولتی تعلق نمی‌گیرد که این برای تولیدکنندگان چالش زیادی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: جمعیت مرغ‌های با سن بالای ٩٠ هفته بین ١٨ تا ١٩ میلیون قطعه است و تولیدکنندگان یا باید آنها را به کشتارگاه بفرستند یا برای این گله‌ها، نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد تامین کنند.

این فعال صنفی با بیان اینکه با کمبود شدید کشتارگاه و سردخانه در سراسر کشور مواجه هستیم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها را برای کشتار مرغ‌های گوشتی و ذخیره سازی آنها برای شب عید در اختیار گرفته و بخش خصوصی بیش از ١٠ روز است که به دنبال سردخانه می‌گردد اما تاکنون در این زمینه موفقیتی نداشته است.

نبی پور ادامه دادبه همین دلیل آنها ناچارند از بازار آزاد ذرت را به قیمت کیلویی بیش از ٨٠٠٠ تومان و کنجاله سویا را ١١٠٠٠ تومان خریداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ١٨ هزار و ١٠٠ تا ١٨ هزار و ٢٠٠ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این محصول حدود ٢٠٠ تومان کمتر از نرخ مصوب است.

 

نظر شما
ادامه