کد خبر: ۶۸۳۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر با اشاره به پخش فیلم‌هایی مبنی بر نزدیک شدن حیوانات وحشی به مناطق مسکونی در شبکه‌های مجازی، گفت: گونه سفید مشاهده شده در بام ملایر گرگاس است و طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع آوری آن‌ها با شهرداری است.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عباس نجاری» اظهار کرد: برخی گونه‌های جانوری مانند شغال، گرگ و گرگاس(حاصل جفت گیری گرگ و سگ) از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند و در بسیاری موارد ممکن است قابل تشخیص نباشند.

نجاری ادامه داد: در بررسی چندین مورد از این حیوانات در نزدیکی مناطق مسکونی شهر از جمله بام ملایر توسط سازمان محیط زیست مشخص شد که هیچ یک از این حیوانات گرگ نبودند.

وی با اشاره به ﺑﻨﺪ ۱۵ ﻣﺎده ۵۵ ﻗﺎﻧﻮن ﺷـﻬﺮداری‌ها گفت: طبق این بند، ﺟﻤـﻊ آوری ﺣﻴﻮاﻧـﺎت ﺑﻼﺻـﺎﺣﺐ و دﻓﻊ ﺣﻴﻮاﻧﺎت ﻣﺮﻳﺾ، ﻣﺰاﺣﻢ و وﻟﮕﺮد از وﻇﺎﻳﻒ ﺷـﻬﺮداری‌هاست و در نتیجه جمع آوری سگ‌های ولگرد و گرگاس نیز با شهرداری است.

نجاری با تاکید بر اینکه گرگاس رفتاری غیر قابل پیش بینی دارد، افزود: این حیوانات بدلیل داشتن خلق و خوی سگ‌ها، در اکثر موارد به انسان حمله ور نمی شوند و از جوامع انسانی نمی‌ترسند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر با بیان اینکه گونه سفید مشاهده شده در بام ملایر گرگاس است، مطرح کرد: گرگاس‌ها به دام‌ها حمله ور می‌شوند و بدلیل به ارث بردن خوی وحشی گری از گرگ‌ها، رفتاری غیر قابل پیش بینی داشته و ممکن است خطرناک باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مواجهه با گرگاس‌ها مراقب بود، یادآور شد: شهرداری باید در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان وجود این حیوانات در اطراف شهر را بررسی و پیگیری کند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
1
3
متاسفانه شهرداری ها این مطلب را رها کرده اند به امان خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
امیدوارم بیفته به جان این سازمان های غیر مسئول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
إ ،
نظر شما
ادامه