کد خبر: ۶۸۳۴۹
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: نشست هم‌اندیشی روسای نظام دامپزشکی و نظام پزشکی استان مازندران روز یکشنبه دهم بهمن‌ماه در محل دفتر نظام پزشکی استان برگزار و طی آن دو طرف ضمن تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی بهداشت و سلامت عمومی جامعه در خصوص آخرین مباحث و حوزه‌های فنی مشترک گفت وگو و رایزنی کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط‌عمومی نظام دامپزشکی مازندران، در این نشست «دکتر ناصر دستوریان» رییس نظام دامپزشکی و «دکتر ابراهیمی ساروی» رییس نظام پزشکی استان، موافقت خود را با انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های مشترک بین دو مجموعه و تشکیل کمیته‌های تخصصی هم‌اندیشی و بررسی موضوع رخداد بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام با حضور پزشکان و دامپزشکان اعلام نمودند.

بر اساس این گزارش «دکتر ابراهیمی ساروی» رییس نظام پزشکی استان مازندران با اشاره به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان به خصوص بیماری‌هایی با منشاء دامی، هدف از تشکیل این نشست را گسترش همکاری مشترک بین نظام پزشکی و نظام دامپزشکی مازندران و گامی در جهت توسعه و ارتقاء بهداشت عمومی عنوان نمود و بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین این دو نهاد حرفه‌ای و تخصصی تأکید کرد.

«دکتر محمد حسن گلپایگانی» عضو  شورای مرکزی نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز که در این نشست حضور داشت گفت: دامپزشکان به عنوان پیشگامان فعالیت در عرصه خطیر سلامت و بهداشت عمومی جامعه، همکاری بسیار خوبی با جامعه پزشکی و مدافعان سلامت دارند که مصداق بارز آن حضور دامپزشکان در برنامه ساخت انواع واکسن‌ها از جمله واکسن کرونا است که نشان می‌دهد؛ اقدامات حرفه‌ای پزشک و دامپزشک جدا از هم نبوده و آنان در شاخصه‌های سلامت و پیشگیری از بروز و شیوع انواع بیماریها اهداف مشترکی دارند.

وی با اشاره به آمادگی نظام دامپزشکی استان مازندران برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با نظام پزشکی استان مازندران افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، انجام امور تحقیقاتی، پژوهش و پایان‌نامه‌های مشترک دانشجویی به خصوص در زمینه بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم نسبت به امور بهداشتی و سلامت، از جمله اقداماتی است که می تواند در آینده نزدیک به عنوان برنامه‌های مشترک بین دو دستگاه صورت پذیرد.

دکتر گلپایگانی تاکید کرد؛ در شرایط حساس کنونی و با توجه به فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و خطرات ناشی از موتاسیون ویروس و یا ترکیب احتمالی این بیماری مشترک با بیماری کرونا، می‌تواند خطری جدی متوجه جامعه انسانی باشد که با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مشترک در قالب برنامه‌های آموزشی می‌توان از بروز و انتشار آن جلوگیری کرد.

دکتر ناصر دستوریان رییس نظام دامپزشکی استان هم در این نشست ضمن اعلام آمادگی کامل جهت عقد تفاهم نامه همکاری فی مابین نظام دامپزشکی با نظام پزشکی استان مازندران تصریح کرد؛ گسترش فرآیند نگهداری حیوانات خانگی به دلایل متعدد اجتماعی در خانواده‌ها در صورتیکه خارج از ضوابط بهداشتی باشد، خطر ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان خصوصاً بیماریهایی با منشا دامی را افزایش می‌دهد که می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک توسط این دو نظام تا حد بالایی از بروز این خطر جدی در جامعه کاست.

وی حضور و فعالیت اعضای نظام دامپزشکی در بین کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی را فرصتی مغتنم برای همکاری بین بخشی و توجه ویژه به مفهوم جهان واحد سلامت واحد(one world one health)  در جامعه دانست.

در پایان این نشست مقرر شد کمیته‌های تخصصی بین نظام دامپزشکی و نظام پزشکی استان مازندران به منظور تبادل نظر و اقدامات پیشگیرانه در خصوص بروز و انتشار بیماریهای مشترک و در جهت ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه در استان مازندران تشکیل شود.




انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
3
4
اول اینکه انعقاد تفاهم نامه نبوده بلکه قول دادن که انعقاد کنن.
دوم اینکه همش در حد حرف و گفت و شنود باقی میمونه
سوم اینکه جایگاه مدیر کل دامپزشکی استان رو پایین آوردید لزومی به حضور ایشون نبود و در حد همون ریاست نظام استان کفایت میکرد شما چرا دیپلماسی تشریفات بلد نیستید کاش یک نفر به مسیولین دامپزشکی این چیزها رو یاد بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
داداش نظام مجموعه صنفی هست ربطی به سلامت واحد نداره
گلپایگانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
سلام بر دوست ناشناس، همانگونه که در متن خبر آمده، این نشست به دعوت رییس نظام پزشکی استان بوده و ربطی به پایین آمدن شان مدیرکل ندارد.
ضمن اینکه در متن هم ذکر شده در کسوت عضو شورای مرکزی دیدار انجام شده است.بیشک اصول مدنظر شما بیش از هرچیز لحاظ میگردد.
مزیدا اینکه متون تفاهم نامه تنظیم که به دلیل لزوم اعمال ویرایش بزودی امضا خواهد شد.
عملکرد نظام دامپزشکی در استان و برنامه های ارائه شده در زمان انتخابات گواهی خواهد داد که بسیاری از اهداف محقق شده است .
ضمن استقبال از انتقادات سازنده سپاسگزار خواهم بود در جهت ارتقای حرفه دامپزشکی پیشنهاد خود را با من به اشتراک بگذارید.
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
جلوی مجوز های غیر قانونی داروخانه دامپزشکی در استان مازندران را بگیرید، در حال دادن مجوز غیرقانونی داروخانه هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
1
4
آفرین به ابتکار این همکاران فعال.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
1
4
زنده باد دکتر دستوریان قطعا این اقدام برای دامپزشکی استان بسیار مفید هست تشکر از مدیر کل محترم دکتر گلپایگانی بابت حمایت از نظام دامپزشکی استان امیدوارم حمایت ریاست سازمان دامپزشکی وتداوم حضور وتاثیر این بزرگوار سبب افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به مردم گردد اندیشه و تلاش خدمتگزاران صدیق هیچگاه از یادها نخواهد رفت
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
2
4
اقدام پسندیده ای بود . خداقوت . خداروشکر از سازمان مرکزی کسی تو جلسه نیست والا به انحراف می رفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
2
2
خوب بود رییس نظام پزشکی از کرسیش میومد پایین پیش بقیه مینشست . در شان مدیر کل نبود اینجوری برخورد بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
مگه مدیرکل رفت؟ اینجا نوشته عضو شورای مرکزی .
نظر شما
ادامه