کد خبر: ۶۹۵۰۵
 

حکیم مهر: معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت پزشکی گفت:‌ با اجرای بومی‌گزینی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزایش می‌یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر ابوالفضل باقری‌فرد» در حاشیه همایش ملی کووید-19 درباره بومی‌گزینی پزشکان اظهار کرد: پس از امتحان ملی دستیاری پزشکی که روز پنج‌شنبه 22 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود؛‌ در یک تا دو ماه آینده و پس از اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های محروم، در رشته‌های تخصصی تعدادی سهمیه به دانشگاه‌ها داده می‌شود تا این دانشگاه‌ها بتوانند تحت نظارت وزارت بهداشت،‌ در رشته‌های مورد نیازشان دستیارهای تخصصی را از میان افراد بومی استان‌های خود جذب کنند.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت دولت سیزدهم،‌ توجه ویژه به مناطق محروم است و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهیم کرد، افزود: این تصمیم باعث افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم می‌شود زیرا پزشکان بومی،‌ اولاً تعهد می‌دهند که در آن منطقه‌ای بمانند که تحصیل کرده‌اند و دوماً کمتر تمایل به خارج شدن از شهرهای خود دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت پزشکی، امسال چند نفر در رشته پزشکی قبول می‌شوند؟» تصریح کرد:‌ در سال جاری تعداد افرادی که در رشته پزشکی قبول می‌شوند به 9600 نفر خواهد رسید.

 

نظر شما
ادامه