کد خبر: ۶۹۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: محموله بزرگ باله کوسه ماهی قاچاق از یک فروند شناور در آب‌های جزیره کیش کشف و ضبط شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجتبی قهرمانی» گفت: ماموران دریابانی از این شناور ۲ هزار و ۵۳۵ عدد باله کوسه ماهی کشف و ۶ متهم را دستگیر کردند.

او گفت: در اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و با توجه به ارزش کالای مکشوفه، شناور توقیف شده از قاچاقچیان نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: صید کوسه ماهی (کولی) و فروش باله آن که اغلب به دلیل نوع مصرف در تهیه غذا‌های گران‌قیمت رستورانی و یا تولید کالا‌های پزشکی توسط صیادان از میان گونه‌های نادر صورت می‌گیرد، یکی از مصادیق تخریب محیط زیست و صید غیر قانونی است و بر این اساس برای متخلفین در این حوزه، پرونده قضایی تشکیل می‌شود و هر یک از مرتکبین با توجه به قوانین مربوط به مجازات مقرر برای صید غیرمجاز محکوم خواهند شد.

بر اساس اخبار غیر رسمی، باله کوسه ماهی یکی از گران قیمت‌ترین محصولات دریایی است و قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم از آن در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به حدود ۴۰۰ دلار می‌رسد که همین موضوع طی سال‌های اخیر منجر به سودجویی شکارچیان و صیادان غیرمجاز و به خطر افتادن نسل این جانوران دریایی شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
2
باید با این مجرمان به شدت برخورد شود.

این بی وجدان ها باله کوسه را بریده و کوسه را در حالت زجر آوری در آب رها میکنند و حیوان بدبخت هم که قدرت شنت ندارد به کف دریا رفته و به تحمل سختی زیاد جان میدهد!!


تا اینها به سود خودشون برشسند!
نظر شما
ادامه